Ce este Marketingul Online?

Beneficiaza de multiplele avantaje oferite de mediul online si dezvolta-ti afacerea!

Contrar marketingului traditional, marketingul online este centrat pe consumator si foloseste media online, cum ar fi site-urile, pentru a comunica consumatorilor. O agentie interactiva, care utilizeaza concepte de marketing online, stie ca marketerii si cosumatorii sunt de importanta egala si ambele parti sunt active in procesul de marketing. Pentru ca a crescut nivelul de implicare şi accentul pe consumator, se poate trece de multe ori peste termenul de “relationship marketing”, ca o alta ramura a marketingului interactiv.

Un lucru, pe care o agentie interactiva il stie foarte bine, este ca publicitatea nu ar trebui sa transmita acelasi lucru tuturor, de aici si importanta colectarii si centralizari de date. O agentie interactiva lucreaza pentru a intelege cu adevarat motivele ascunse ale clientilor de a alege anumite produse si a refuza altele. Ulterior, agentia foloseste aceste informatii colectate, pentru a trimite mesaje personalizate prin email marketing, mobile marketing si podcasting. Cheile catre marketingul interactiv sunt: personalizare si Internet. Chiar daca creezi o companie cu domeniu de activitate de consultanta in marketing online sau doresti sa te promovezi in comunitatile online, intotdeauna incearca sa colectezi date si informatii despre fiecare consumator.

Cel mai evident factor distinct in marketingul interactiv poate fi folosirea computerelor si a telefoanelor mobile pentru a face trafic pe internet. O agentie interactiva perpetueaza idealurile marketingului interactiv prin crearea site-urilor si a altor instrumente de marketing, care conduc instantaneu la o interactiune intre consumatori si marketeri. La companiile de marketing traditional, publicitatea se face prin mijloace de comunicare ce nu pot primi un feedback imediat de la clienti. O agentie interactiva poate folosi Internetul pentru a crea feedbackuri imediate de la client si poate imbunatatii in timp real campania de marketing interactiv. De asemenea, confortul oferit de Internet este perfect in noul mediu de consum, in care clientii asteapta sa primeasca ceea ce vor, atunci cand vor.

Printre avantajele, pe care le ofera o agentie interactiva, se numara:

  • Dezvoltarea potentialului afacerii online.
  • Reducerea costurilor.
  • O comunicare eleganta.
  • Un control mai bun asupra mesajelor companiei.
  • Un serviciu pentru clienti mai performant.
  • Privilegii in fata competitorilor.

Marketing-ul online mai este cunoscut si sub denumirile de Marketing pe Internet, Web Marketing, Marketing Digital si Search Engine Marketing (SEM). O agentie interactiva foloseste aceasta tehnica pentru a conecta organizatiile cu potentialii clienti si sa duca dezvoltarea afacerii la un nivel mult mai avansat decat cel oferit de marketingul traditional / publicitatea clasica. Marketing-ul online combina instrumentele creative ale Internetului cu cele tehnice (design, dezvoltare, vanzari si publicitate), in timp ce se concentreaza pe modele de afaceri de baza:

  • E-commerce.
  • Site-uri generatoare de leaduri (clienti potentiali).
  • Marketing afiliat.
  • Cautari locale.

In ultimii ani, marketing-ul online a depasit cantitativ si calitativ publicitatea traditionala si continua sa creasca. Printre avantajele pe care le ofera acesta se numara:

  • Costuri scazute: Cu un buget de marketing online asemanator unuia traditional poti ajunge la un public tinta mult mai numeros, ceea ce permite unei afaceri sa se concentreze pe crearea de reclame atragatoare.
  • Flexibilitate si confort: Consumatorii pot achizitiona produse si servicii dupa bunul lor plac, in timpul liber.
  • Analytics: Rezultatele statistice eficiente sunt facilitate fara costuri suplimentare.
  • Optiuni multiple: Printre uneltele folosite de o agentie interactiva in marketing-ul online se numara publicitatea Pay-Per-Click, Email Marketing si integrarea cautarilor locale (De ex. Google Maps).
  • Targetare demografica: Consumatorii pot fi targetati din punct de vedere demografic mult mai eficient in mediul online decat in cel offline.