Efectele marketingului online

Ca antreprenor sau top manager vrei ca imaginea ta in online să fie una puternică, credibilă şi, mai ales vizibilă.

Odată cu dezvoltarea internetului şi, de aici, apariţia a tot mai multe motoare de căutare – de la Google, la Bing sau Yahoo – astăzi sunt peste 240 de milioane de oameni care navighează pe World Wide Web.

Suntem mai mult decât bucuroşi şi binevoitori să îţi explicăm de ce marketingul online este potrivit afacerii tale şi, mai ales, cum poţi câştiga o vizibilitate uriaşă dacă foloseşti acest instrument în modul potrivit.

Pentru început e bine să ştii că odată cu creşterea exponenţială a popularităţii Web-ului, au crescut şi numărul de companii care folosesc publicitatea şi marketingul online, tools-uri care te ajută să te promovezi eficient, la un cost minim.

Ce câştigi din marketing online?

  • Brand awareness – care îţi va aduce, implicit, bani şi mai mulţi clienţi

  • Vizibilitate, deci profit

  • O targetare eficientă, în funcţie de profilul potenţialului tău client

  • Creşterea portofoliului companiei

  • Rezultate maximizate

  • Control total asupra bugetului alocat

Diferenţa dintre marketing şi publicitate

Marketingul online este cunoscut sub mai multe denumiri – de la internet marketing, la web marketing, la marketing pe Internet sau search engine marketing. Dacă te încurci în denumiri, cel mai bine spune-i cum ţi se pare mai uşor. Pe scurt, marketingul online nu este cu nimic diferit de cel clasic, iar scopul final rămâne acelaşi – vânzarea.

În primul rând, marketingul reprezintă mai mult decât publicitate. Este un domeniu complex care cuprinde atât comunicarea cu clienţii şi promovarea afacerii/produselor/serviciilor tale, cât mai ales menţinerea site-ului companiei pe primele pagini din Google, datorită unui conţinut unic, proaspăt şi de folos cititorilor.

Să începem cu ce te doare – NU AI NEVOIE DE UN BUGET URIAŞ PENTRU O CAMPANIE. Ci de un plan, bine pus la punct, pe care să îl respecţi cu atenţie. Acesta trebuie să conţină, imperativ, următoarele:

  1. Analiza pieţei

  2. Obiectivele pe care vrei sa le atingi

  3. Strategia pe care o aplici

  4. Tactica de lucru

  5. Bugetul disponibil

  6. Planul de implementare

  7. Evaluarea şi controlul campaniei

Planificarea nu înseamnă să aduni pe o foaie de hârtie activităţile pe care vrei să le faci timp de o săptămână, ci să gândeşti în perspectivă. Apoi să te apleci asupra a trei elemente importante:

  • Comunicarea – ca să ai succes trebuie să rămâi consecvent clienţilor tăi
  • Resursele umane – ca să ai rezultate, trebuie să ai suficienţi oameni cât să răspundă rapid la mailuri şi preocupările clienţilor
  • Alege cu atenţie produsele/serviciile pe care vrei să le vinzi – în primul rând, să atragi atenţia asupra lor şi să te asiguri că sunt disponibile rapid.

Cum faci marketing online?

  1. Promovarea sub formă de reţea – anunţurile publicitare îţi expun mesajul pe care îl vrei promovat către public. Astfel, plasând aceste anunţuri publicitare în motoarele de căutare sau pe site-uri, îi vei atrage pe oameni sa îţi viziteze site-ul. Aici trebuie să iei în calcul crearea de bannere şi studierea aspectelor demografice ale diverselor site-uri pentru a negocia costurile de promovare.

  2. Promovare încrucişată cu site-uri complementare – asta presupune creşterea traficului atât către site-ul tău, cât şi a celui pe care postezi anunţul.

  3. Tipărirea URL-ului pe toate materialele de comunicare de marketing online – de la site, la bannere, la vizuale. Totul ţine de creativitatea ta, precum şi buget.

  4. Oferta de produse gratuite – oamenii sunt atraşi mai mult către site dacă le oferi informaţii, demo-uri, e-book-uri sau posibilitatea de a câştiga ceva dacă se înscriu la newsletter.

  5. Personalizarea site-ului – aici trebuie să creezi o legătură emoţională cu cititorul şi, poate, viitorul tău client. Astfel, site-ul deja creat sau în curs de realizare, care va fi o platformă de comerţ electronic al organizaţiei, trebuie să faciliteze navigarea consumatorului prin structura acestuia – adică butoane, link-uri, elemente grafice sau imagini interactive.

  6. Creează un conţinut de mare interes şi care să atragă atenţia – va încuraja vizitele repetate. În plus, dacă le oferi articole interesante şi informaţii utile, vei crea satisfacţia cititorului care va vedea în tine un specialist în domeniu.

  7. Email marketing– este cea mai sigură şi ieftină modalitate de a pătrunde în lumea Internetului. Este utilă în stabilirea unor contacte regulate, indiferent de aria geografică.

Ai nevoie de ajutor? Suntem aici pentru tine.