Greseli comune care dauneaza strategiei SEO in e-commerce

18

aug

2016

Greseli comune care dauneaza strategiei SEO in e-commerce

Optimizarea SEO in e-commerce reprezinta cea mai buna tehnica pentru a obtine si a pastra clienti. Cercetarile arata ca aproximativ jumatate dintre clientii online incep procesul de cumparare cu ajutorul unui motor de cautare. Optimizarea SEO in e-commerce este esentiala pentru a obtine un trafic constant si targetat.

In incercarea de a obtine castiguri pe termen scurt, unele magazine online incearca sa pacaleasca sistemul cu tactici de black SEO. Afacerile e-commerce care folosesc aceste tehnici sfarsesc prin a fi penalizate de Google, ofera o imagine gresita vizitatorilor si ignora beneficiile pe termen lung oferite de campaniile puternice de optimizare SEO in e-commerce. Insa tacticile de black SEO reprezinta doar una dintre modalitatile prin care iti poti distruge businessul e-commerce , iata inca 18 greseli comune care dauneaza strategiei de optimizare SEO in e-commerce si modalitatile prin care le poti repara.

 
  1. Lipsa review-urilor pentru produse:

In cazul in care magazinul tau online nu are review-uri pentru produse din partea clientilor, s-ar putea sa pierzi o cantitate valoroasa a traficului. Cercetarile demonstreaza faptul ca aproximativ ¾ dintre clinetii online citesc review-urile de la un anume produs inainte de a-l cumpara. Review-urile reprezinta o modalitate simpla de a obtine continut nou pentru paginiole tale de produs in mod constant. Poti sa-ti cresti pozitiile in motoarele de cautare pentru cuvintele cheie „review-uri pentru produsul X”, precum si pentru cuvintele cheie long tail din cadrul review-urilor.

Rezolvarea

Incearca sa adaugi review-uri in paginile tale de produse. Poti sa adaugi review-uri din urmatoarele surse: www.facebook.com sau www.trustpilot.com.

 

2. Business-ul tau e-commerce are prea multe pagini

Unele magazine online au mult prea multe produse de vanzare. Deoarece fiecare dintre aceste produse are nevoie de o pagina unica, site-ul acumuleaza foarte multe pagini. In cazul in care ai foarte multe pagini in magazinul tau online, va fi foarte dificil sa creezi continut unic pentru fiecare dintre acestea. Daca nu ai o strategie clara pentru otimizarea SEO e-commerce, paginile au mari sanse sa ofere continut duplicat.

Rezolvarea

In primul rand, identifica paginile care pot fi dezindexate sau chiar sterse, fara a afecta businessul tau. Fa o lista cu produsele care nu ti-au adus niciun venit si pe care te gandesti sa le stergi sau sa le dezindexezi. Dupa ce ai indepartat paginile nenecesare, corecteaza si imbunatateste paginile ramase.

 

3. Oferirea de continut duplicat

Majoritatea proprietarilor de magazine online stiu ca oferirea de continut duplicat va dauna pozitiilor in motoarele de cautare.

Cu toate acestea, chiar si in prezent, majoritatea nu stiu exact ce este continutul duplicat si cum sa abordeze aceasta problema.

Sfaturile oferite de Google in privinta continutului duplicat ofera o viziune clasa asupra celor mai bune practici pentru a rezolva problemele de continut duplicat. In plus, lipsa rel canonical in cazul continutului identic este o greseala frecventa si o cauza ce generaza continutul duplicat.

Rezolvarea

In primul rand, testeaza-ti site-ul folosind tool-uri dedicate, precum www.semrush.com sau www.siteliner.com, apoi ocupa-te de problemele rezultate. Ar trebui sa ai grija in ceea ce priveste urmatoarele aspecte:

  • Pagini goale
  • Sindicalizarea continutului
  • Folosirea de domenii puternice, cu un continut specific pentru tara respectiva
  • Folosirea redirect-ului 301.
 

4. Generarea de continut slab

Continutul slab se refera la posturile sau paginile care nu ofera informatie de valoare pentru cititori. Cu toate ca, in prezent, Google poate detecta continutul slab mult mai rapid decat inainte, acesta reprezinta in continuare o problema critica in domeniul SEO. Conform Google, continutul slab este caracterizat de:

  • Continut preluat din alte surse (guest-post-uri de calitate slaba sau continut fragmentat)
  • Pagini afiliate slabe
  • Pagini doorway
  • Continut generat automat

Adaugarea de continut slab in site iti poate dauna strategiei de optimizare SEO e-commerce, deoarece poti fi penalizat sau poti primi o instiintare a Google Manual Action, care iti va afecta pozitiile in motorul de cautare.

Rezolvarea

Ofera informatii relevante si formuleaza-l astfel incat Google sa il poata identifica usor ca fiind o sursa credibila de informatie. Acest lucru include crearea de linkuri interne catre si de la resurse de incredere, precum si linkuri externe catre site-uri cu credibilitate. Pentru a simplifica lucrurile, incepe cu o lista de intrebari si asigura-te ca informatia din continutul tau raspunde la respectivele intrebari.

 

5. Viteza de incarcare a paginilor site-ului este redusa

Google a declarat public faptul ca foloseste viteza de incarcare a paginilor site-ului ca parte integranta din algoritmul sau. Viteza de incarcare nu este esentiala numai pentru optimizarea SEO e-commerce, deoarece aceasta iti afecteaza in mod direct profitul. Un site e-commerce se poate incarca mai greu din cauza platformelor de e-commerce aglomerate, a imaginilor de dimensiuni mari sau a hosting-ului si serverelor cu viteza redusa.

Rezolvarea

  • Foloseste o retea de redare de continut sau CDN (Content Delivery Network). Utilizarea CDN reprezinta o solutie rapida si ieftina pentru a creste viteaza de incarcare a site-ului. De asemenea, CDN te protejeaza impotriva atacurilor si hacker-ilor
  • Optimizeaza dimensiunile imaginilor cu ajutorul redimensionarii
  • Imbunatateste-ti hosting-ul
  • Daca nu esti sigur in privinta problemelor site-ului tau, poti verifica acest lucru cu ajutorul Page Site Insights sau www.gtmetrix.com.
 

6. Ignori statisticile din Google Analytics.

Ignorarea statisticilor din Google Analytics este considerata o greseala capitala de SEO, deoarece acesta reprezinta o resursa importanta in optimizarea SEO e-commerce. Google Analytics iti permite sa masori succesul inregistrat de site-ul tau cu ajutorul rezultatelor in timp real pentru campanii individuale si compara statisticile rezultate anterior.

Rezolvarea

Seteaza-ti contul de Google Analytics si familiarizeaza-te cu rapoartele SEO oferite de Google, pentru a putea stabili ce tactici de optimizare SEO e-commerce sunt potrivite pentru site-ul tau. In plus, Google Analytics este gratis, de ce sa nu te folosesti de el?

 

7. Lipsa optimizarii pentru dispozitive mobile

Statisticile arata faptul ca din ce in ce mai multe persoane cauta si cumpara produse de pe dispozitive mobile. Un site care nu este responsive reprezinta o experienta ingrozitoare pentru utilizator, iar Google nu va recomanda site-ul tau persoanelor care folosesc dispozitive mobile pentru cautare.

Rezolvarea

  • In primul rand, verifica daca site-ul tau e-commerce este optimizat pentru dispozitive mobile. Google are un tool special care te ajuta sa afli acest lucru. Daca observi ca site-ul tau nu optimizat pentru dispozitive mobile, exista cateva modalitati pentru a face acest lucru, in functie de situatia in care te afli.
  • Daca site-ul tau este pe o platforma wordpress, cauta o tema responsive pentru dispozitivele mobile
  • Lucreaza cu un programator pentru a implementa un cod responsive in site.
 

8. Keyword stuffing si spam-urile

Daca descrierile produselor, meta tagurile si URL-urile tale contin o cantitate nenaturala de cuvinte cheie, acest lucru iti poate scadea pozitiile in motoarele de cautare. In plus, acest lucru nu este benefic nici pentru experienta utilizatorului. Chiar daca ai suficiente cuvinte cheie in pagina care iti vor asigura pozitii bune in motoarele de cautare, acest lucru nu-ti va influenta clientii in mod pozitiv in procesul de cumparare.

Rezolvarea

Intotdeauna creeaza continut unic si valoros si evita sa folosesti prea multe cuvinte cheie in paragrafele pe care le scrii. Este recomandat sa folosesti cuvantul cheie principal o data in titlu si de 2-3 ori in continutul textului. Pentru restul textului, poti folosi cuvinte cheie secundare.

 

9. Crearea de link-uri nenaturale

Crearea de continut valoros reprezinta o modalitate de a interactiona cu publicul tinta si de a stabili autoritatea site-ului, precum si o cale de a obtine link-uri naturale. Cu cat va oferi continut mai valoros, cu atat site-ul tau va avea sanse mai mari sa genereze lead-uri si, eventual, link-uri din partea site-urilor relevante. Din pacate, majoritatea proprietarilor de magazine online incearca sa-si creasca reputatia online cu ajutorul crearii de link-uri nenaturale. Doua lucruri pot avea impact negativ asupra optimizarii SEO e-commerce: post-urile agresive, care au ca scop obtinerea de linkuri, nu construirea autoritatii, si textul ancora care foloseste cuvinte cheie exact match.

Rezolvarea

Daca ai un site cu multe link-uri pentru care textul ancora foloseste cuvinte cheie exact match, trebuie sa-ti diluezi mix-ul de link-uri. Poti sa faci acest lucru prin construirea de URL-uri fara text ancora, din surse citate sau din profilele din retele sociale. Si comentariile facute pe blog sunt o solutie eficienta de a dilua link-urile.

 

10. Descrieri de produse neclare

Ti s-a intamplat vreodata sa vizitezi un site si, dupa ce ai citit descrierea unui produsa, sa te intrebi: „Totusi, ce face acel produs?” Daca vinzi un produs unic, trebuie sa te obisnuiesti sa raspunzi intrebarilor potentialului client pentru a-l detremina sa cumpere de la tine. Exista in continuare foarte multe site-uri care pierd din vedere acest lucru.

Rezolvarea

Aduna informatii de la echipa ta de vanzari, referitor la intrebarile comune puse de clienti si incorporeaza raspunsurile la acestea in paginile tale de produse. Nu ai o echipa de vanzari? Atunci foloseste-te de exemplul oferit de paginile cu produse similare pentru a-ti face o idee referitoare la informatiile pe care trebuie sa le adaugi.

 

11. Neglijarea publicului tinta in cautarea de cuvinte cheie

Majoritatea proprietarilor de site-uri fac aceasta greseala. Atunci cand esti in cautarea cuvintelor cheie, ai nevoie sa le cauti pe cele targetate, care te vor ajuta sa intelegi felul in care gandesc utilizatorii. Cauta informatii? Sunt gata sa cumpere? Sau compara brand-urile? Daca nu stii care sunt intentiile utilizatorilor, cum le poti oferi infromatii de buna calitate?

Rezolvarea

Gandeste-te la cuvinte cheie luand in calcul intrebarile specifice pe care grupul tau tina le-ar putea introduce la cautare. Aceste cuvinte cheie sunt de obicei long-tail, pentru care competitia este mai mica, si care te vor ajuta sa-ti cresti pozitiile in motoarele de cautare. Ubersuggest este un tool foarte bun care te poate ajuta sa faci acest lucru.

 

12. Folosesti prea multe imagini pe aceeasi pagina

Pentru un design atractiv, folosirea imaginilor este necesara, insa acestea trebuie sa fie optimizate corespunzator pentru a reduce viteza de incarcare a site-ului si a scadea rata de respingere. Site-urile cu o grafica in exces si imagini de mari dimensiuni au o viteza mai mare de incarcare.

Rezolvarea

  • Folosirea eficienta a imaginilor pentru un site e-commerce poate sa fie impulsul de care utilizatorul avea nevoie pentru a cumpara.
  • Pentru a te asigura de acest lucru, observa daca imaginile tale sunt incarcate in formatul si marimea potrivite.
 

13. Folosirea unui numar excesiv de plugin-uri sau prea mult Javascript

Daca folosesti numar excesiv de plugin-uri wordpress sau prea mult Javascript, viteza de incarcare a site-ului tau va avea de suferit. Daca este folosit incorect, Javascript-ul iti poate scadea pozitiile in motoarele de cautare.

Rezolvarea

Nu folosi plugin-uri sau limbaje de programare de care nu ai nevoie. Daca vrei neaparat sa folosesti Javascript, citeste JavaScript for Non-Developers pentru a-ti intelege mai bine optiunile.

 

14. Pe site nu este precizata o adresa fizica

Google prefera site-urile care se straduiesc sa demonstreze ca exista si in realitate. Poti sa pierzi un procent foarte mare din traficul generat de cautarile locale, care includ produsul si orasul la interogare. De asemenea, poti sa pierzi din increderea pe care ti-o confera mentionarea adresei pe site.

Rezolvarea

Daca ai un magazin fizic, include adresa acestuia in site. Iar in cazul in care nu ai, completeaza macar orasul si tara in care operezi. Astfel, consumatorii vor avea mai multa incredere in afacerea ta.

 

15. Omiterea optimizarii URL-urilor

Si aceasta este o greseala des intalnita in cazul magazinelor online. Daca URL-urile nu beneficiaza de optimizare SEO, este dificil pentru motoarele de cautare sa stie despre ce este vorba in pagina respectiva, precum si pentru utilizatori.

Rezolvarea

Asigura-te ca structura URL-urilor este simpla, descriptiva si ca include principalul cuvant cheie.

 

16. O structura a link-urilor deficitara

O structura a link-urilor deficitara are un impact negativ pentru optimizarea SEO e-commerce. Aceasta creste rata de respingere si ingreuneaza crawler-ele motoarelor de cautare in procesul de cautare a tuturor paginilor din site. Ambii factori au un impact negativ asupra pozitiilor tale in motoarele de cautare.

Rezolvarea

Asigura-te ca ai o structura solida pentru magazinul tau online, si creaza link-uri interne catre alte pagini sau produse, atunci cand este posibil. Daca ai construit singur site-ul, adauga un link intern sau o navigare in plus, acolo unde crezi ca este necesar.

 

17. Blocarea procesului de indexare atunci cand acesta este in derulare

Aceasta greseala simpla se intampla frecvent. Intodeauna verifica site-ul, pentru a te asigura ca nu este setat pe noindex sau nofollow.

Rezolvarea

Dupa ce ti-ai lansat site-ul, deschide fisierul robots.txt si asigura-te ca nu au fost eliminate tag-uri noindex sau nofollow in procesul de implementare.

 

18. Omiti sa-ti actualizezi site-ul in mod frecvent

Nimeni nu apreciaza un site plictistor sau unul care nu a mai fost actualizat de 10 ani. Cand un utilizator ajunge pe un site neactualizat, isi formeaza o parere gresita despre companie si vor crede ca aceasta este demodata.

Rezolvarea

Actualizeaza-ti site-ul in mod frecvent pentru a fi la zi cu schimbarile din domeniu. Ia in calcul si actualizarea temei si continutului. Foloseste un test A/B precum cel de Experimente din Google Analytics pentru a testa schimbarile realizate si a creste numarul de conversii.

E-commerce este un domeniu care evolueaza rapid, iar daca iti doresti sa castigi mai mult si sa obtii pozitii superioare in motoarele de cautare, aceste 18 sfaturi de optimizare SEO e-commerce sunt un inceput bun.