Planificarea strategica long-term

Analiza SWOT: Identificarea oportunitatilor si amenintarilor business-ului tau online

Ce este o Analiza SWOT?

 

Analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) este una dintre cele mai utilizate forme de analiza a unei afaceri. Prin SWOT se analizeaza si se evalueaza impactul punctelor forte (strengths) si a slabiciunilor interne (weaknesses), a oportunitatilor (opportunities) si a amenintarilor (threats) ce provin din mediul extern.

 

Desi analiza SWOT este adesea folosita pentru a revizui un business, aceasta poate fi, de asemenea, utilizata si pe proiecte individuale. Nu exista niciun motiv pentru care nu poate fi aplicata unei strategii web sau chiar pe anumite parti ale acesteia.

 

Cum putem aplica o analiza SWOT pe o strategie web?

 

Desigur fiecare business online este unic. Cu toate acestea, exista cateva lucruri pe care le avem in vedere atunci cand realizam o analiza SWOT.

 

Strengths

 

Aceasta lista cuprinde avantaje pe care site-ul tau le are fata de site-urile competitorilor. Punctele forte ale site-ului sunt strans legate de scopul si obiectivul pentru care a fost creat site-ul. Iata cateva exemple:

 

– call to action eficient

– navigare intuitiva

– suport clienti online

– proces de checkout rapid si usor

– design responsive

 

Weaknesses

 

Punctele slabe ale unui site reprezinta pur si simplu dezavantajele care ar putea impiedica atingerea obiectivelor de business.

O modalitate simpla pentru a identifica aceste puncte slabe este prin compararea caracteristicilor site-ului tau cu cele ale competitorilor. Insa o agentie interactiva cu experienta le poate identifica mult mai simplu si rapid, fara a fi nevoie de aceasta comparatie. Daca o caracteristica este considerata invechita sau nepotrivita, poate fi considerata un punct slab. Iata cateva exemple de puncte slabe ale unui site:

– design ineficient sau invechit

– call to action ineficient sau inaccesibil utilizatorului

– structura a site-ului greu de parcurs

– continut care nu are in vedere nevoile clientului

– proces de inregistrare sau de comanda greoi

– lipsa versiunii de mobile

 

Opportunities

 

In aceasta lista ar trebui sa includem moduri prin care putem imbunatatii performanta business-ului tau online. Iata cateva exemple comune:

– noi tehnologii pentru a imbunatatii experienta utilizatorului

– identificarea de piete noi si neexplorate

– nise si segmente de piata noi

– un design adaptat, pentru a transmite mai bine mesajele si pentru a facilita navigarea

– tehnici de marketing mai eficiente

 

Threats

 

In aceasta lista vom include lucrurile care ar putea sa ameninte afacerea ta online si care te-ar putea impiedica sa iti atingi obiectivele. Aceste amenintari pot fi anumite carateristici pe care competitorii tai le au si business-ul tau nu. Amenintarile pot fi, de asemenea, de natura tehnica sau reglementari. Iata cateva exemple:

– schimbarea nevoilor clientilor

– legi sau reglementari noi

– black SEO sau SPAM

– activitate frauduloasa

– update de algoritmi ai motoarelor de cautare

 

Avand in vedere aceasta analiza SWOT vom avea o imagine mai clara a caracteristicilor si factorilor care iti afecteaza site-ul, dar si a avantajelor pe care trebuie sa le scoatem in evidenta. Mai departe, vom avea in vedere reducerea impactului efectelor negative si valorificarea punctelor forte si a oportunitatilor.