5 tehnici de social media care contribuie la o strategie SEO mai eficienta

30

iun

2017

5 tehnici de social media care contribuie la o strategie SEO mai eficienta

Social media marketingul (SMM) si SEO sunt doua instrumente care se intrepatrund destul de mult. Amandoua iti pot aduce mai mult trafic organic si se focuseaza pe crearea unei identitati de brand in mediul online, care sa atraga utilizatori in mod natural. In timp ce social media marketingul implica un continut de calitate si o prezenta puternica si vizibila a brand-ului, o strategie SEO eficienta poate dubla reach-ul pe retelele de socializare. In acelasi timp, o vizibilitate mare a brand-ului in social media poate contribui in mod pozitiv la ranking-ul site-ului tau in Google.

Faptul ca social media si SEO merg mana in mana este un fapt cunoscut deja de cei mai multi antreprenori online. Insa cum se intampla asta la un nivel concret? Iata 5 tehnici de social media care pot avea un impact pozitiv asupra eficientei strategiei SEO:

 

1) Cresterea numarului de followeri

Cresterea numarului de followeri ai profilurilor tale de pe retelele de socializare pot avea o influenta semnificativa asupra pozitiilor tale in Google. Sunt slabe sanse ca o companie cu 100 de followeri pe Twitter sa aiba un ranking mai bun in Google decat o corporatie multinationala cu 1 milion de like-uri pe Facebook si 1 milion de followeri pe Twitter. Cu toate acestea, exista si exceptii de la regula; Google poate detecta calitatea like-urilor de pe Facebook, de exemplu. Cumpararea a 100.000 de like-uri nu va influenta prea mult pozitiile site-ului tau in Google, deoarece acesta urmareste ca audienta ta pe platformele social media sa fie construita organic.

Cresterea numarului de followeri este un proces lent, dar care merita toate eforturile, mai ales pe termen lung. Prezinta-ti brand-ul intr-un mod original si consecvent, oferind continut de calitate utilizatorilor pe care doresti sa ii fidelizezi. Publica articole utile, sfaturi, si statusuri care sa incite audienta sa lase comentarii. Propune subiecte de interes si implica-te in mod real in a raspunde intrebarilor utilizatorilor. Conversatiile si interactiunea cu followerii reprezinta cheia catre construirea unei audiente stabile. Nu uita: un utilizator de social media va recomanda mai departe un continut de calitate care a avut un impact asupra sa.

 

2) Cresterea numarului de backlinkuri

Platformele de social media sunt, de asemenea, utile la cresterea numarului de backlinkuri catre site-ul tau. Cum se intampla asta? Simplu: foloseste profilurile tale de social media ca un canal de comunicare prin care distribui continutul de pe propriul site, oferind ocazia utilizatorilor de a interactiona cu el si a-l redistribui pe propriile lor site-uri si bloguri. Google iubeste doua lucruri nespus de mult: backlink-urile de calitate si continutul relevant. Foloseste social media pentru a-ti promova continutul si vei avea de castigat din punct de vedere SEO.

 

3) Redistribuirea postarilor din social media

Redistribuirea postarilor din social media sau “social sharing-ul”, contribuie la o autoritate de brand mai mare, intr-un mod similar in care o fac backlinkurile. Pentru Google, fiecare sursa externa care vorbeste despre brand-ul tau in mod pozitiv sau face trimitere catre continutul de pe site-ul tau reprezinta o bila alba ce poate determina o crestere a autoritatii domeniului. Asadar, cu cat mai multi oameni dau like, share sau comenteaza la postarile tale de pe platformele social media, cu atat mai mult va creste autoritatea brand-ului tau in mediul online.

Cea mai eficienta metoda de a incuraja oamenii sa redistribuie postarile tale este sa le-o ceri in mod direct. Pentru ca acest lucru sa functioneze, va trebui sa oferi utilizatorilor o recompensa, ca de exemplu, un premiu in cadrul unui concurs. De asemenea, poti efectua sondaje interactive care sa incurajeze oamenii sa dea like unei postari daca acestia sunt de acord cu ideile prezentate in aceasta. Cel mai mare avantaj al social sharing-ului este faptul ca, de la un anumit punct, functioneaza de la sine. Cu cat mai multi oameni redistribuie postarile tale, cu atat mai mult va creste numarul de followeri si vice-versa.

 

4) Optimizarea postarilor din social media dupa locatie

Social media iti ofera oportunitatea de a fi activ in comunitatea locala, lucru care trimite semnale ce indica motoarelor de cautare ca ai un anumit nivel de autoritate la nivel local. Cele mai eficiente metode de a-ti creste autoritatea online la nivel local sunt update-urile din social media de fiecare data cand compania ta participa activ la un eveniment local si interactiunea cu alte brand-uri locale prin intermediul social media.

Prima metoda este destul de simpla si de directa: de cate ori compania ta participa sau se implica activ in desfasurarea unui festival local, targ sau orice alt tip de eveniment public, fa poze si posteaza-le pe platformele de social media, invitand utilizatorii din comunitatea respectiva sa interactioneze cu postarea ta prin like-uri, share-uri si comentarii. Acest lucru va arata ca brand-ul tau se implica in comunitatea locala, ceea ce va contribui la cresterea awareness-ului si a vizibilitatii in Google, la cautarile dupa locatie.

A doua abordare necesita un pic mai multa munca de cercetare. Cauta informatii despre business-urile locale si incearca sa interactionezi cu acestea prin intermediul social media, redistribuindu-va reciproc postarile.

 

5) Cresterea brand awareness-ului

O reputatie buna si o vizibilitate mai mare a brandului in social media, printr-un nivel mare de interactivitate cu utilizatorii si continut de foarte buna calitate, va duce la o prezenta mai mare a brandului in mediul online. Aceasta prezenta online va duce, la randul sau, la mai multe cautari efectuate in Google dupa brand, precum si dupa cuvinte cheie specifice. Nu exista o anumita tehnica de a-ti creste autoritatea in mediul online, insa totul incepe de la a oferi utilizatorilor o experienta de calitate.