Care este cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO?

04

sep

2017

Care este cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO?

In primul rand, de ce este importanta optimizarea SEO pentru ecommerce?

Avand in vedere ca 93% din toata activitatea pe Internet incepe cu o simpla cautare, vei intampina dificultati in a gestiona cu succes un magazin online daca nimeni nu poate descoperi site-ul tau in Google. De aceea, trebuie sa gasesti cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO.

Asigurandu-te ca produsele tale pot fi gasite cu usurinta in motoarele de cautare, cum ar fi Google, poti face diferenta intre o afacere de comert electronic care nu are succes sau care se bucura de un succes rasunator. O strategie eficienta de optimizare SEO asigura faptul ca paginile site-ului tau par cat mai relevante pentru un motor de cautare pe cuvintele cheie pe care potentialii tai clienti le folosesc.

Este posibil ca foarte multi antreprenori sa nu stie ca platforma de ecommerce pe care o folosesc nu este "echipata" cu acele caracteristici necesare ca magazinul online sa fie unul vizibil in motoarele de cautare. Unele platforme dispun doar cele mai elementare caracteristici SEO, in timp ce altele vin cu cele mai avansate instrumente pe care le poti gasi. Mai mult decat atat, unele platforme iti ofera aplicatii pentru a testa cat de bine este optimizat site-ul tau.

Asadar, am analizat principalii furnizori de astfel de servicii pentru a vedea care este cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO:

[caption id="attachment_2250" align="alignleft" width="307"] Sursa: https://www.seotraininglondon.org/[/caption]

Iata care sunt criteriile pe care le-am luat in calcul cand am evaluat cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO:

1. Independent navigation links – linkuri independente de navigare

Linkul de navigare este textul care apare pentru produsele si categoriile de produse din meniul de navigare al site-ului. Unele platforme de ecommerce vor genera automat linkurile de navigare din meniuri, utilizand aceleasi nume ca cele ale produselor si categoriilor din magazinul tau online. Din punct de vedere SEO, ar fi mai indicat sa existe un control independent al linkurilor de navigare.

2. Independent Page Titles – titluri independente ale paginilor

Titlul paginii este textul care apare in sectiunea file din partea de sus a browserului. Se afiseaza, de asemenea, atunci cand un utilizator marcheaza pagina in bookmarkuri sau o salveaza drept comanda rapida catre desktop. Exista un avantaj major in cazul titlurilor care includ un cuvant cheie, in special atunci cand acesta este plasat la inceputul titlului paginii. Unele platforme de ecommerce vor genera automat titluri de pagina utilizand aceleasi nume ca cele ale produselor si categoriile de produse din magazinul tau online.

3. Independent Page URLs – URL-uri independente ale paginilor

URL-ul paginii este adresa site-ului tau, afisata in bara browserului. URL-urile paginilor care contin cuvinte cheie sunt, de obicei, plasate mai bine in motoarele de cautare. Unele platforme de comert electronic vor genera automat adrese URL ale paginilor, utilizand aceleasi nume ca cele ale produselor si categoriilor de produse din magazinul tau online.

Din punct de vedere SEO, ar fi de preferat sa existe un control independent al adreselor URL din site-ul tau. Pozitiile site-ului tau in motoarele de cautare pot avea de suferit daca URL-urile sunt prea lungi sau irelevante. In plus, este posibil sa ai un titlu complet diferit de ceea ce trebuie afisat in URL.

4. Independent Meta Descriptions – meta descrieri independente

Meta descrierea este textul care apare sub linkul tau din pagina de rezultate Google. Desi descrierea nu influenteaza in mod direct pozitia ta in rezultatele cautarii, aceasta poate reprezenta un factor decisiv atunci cand vizitatorii au de ales intre a da click pe linkul tau sau pe cel al unui brand concurent.

Asadar, descrierea meta iti afecteaza intr-o oarecare masura pozitiile in clasamentul cautarilor, deoarece mai multi oameni vor da click pe linkurile tale daca vei avea o descriere relevanta, aratandu-i astfel lui Google ca site-ul tau este popular si relevant.

Unele platforme de comert electronic vor utiliza automat descrierea afisata in pagina pentru a crea o meta descriere implicita, fara a-ti oferi optiunea de a controla independent textul care apare in Google.

5. Independent Image ALT Tags – etichete independente ALT

O eticheta ALT este un text adaugat la o imagine a produsului cu scopul de a descrie imaginea pentru motoarele de cautare si pentru utilizatorii care nu pot vizualiza imagini in browserul lor. Desi eticheta ALT nu are o influenta deosebita asupra pozitiilor site-ului tau in paginile de rezultate ale cautarii Google, aceasta poate avea un impact puternic asupra aparitiei imaginii in rezultatele cautarii de imagini in Google.

6. Independent H1 Headings – headinguri H1 independente

Tagul H1 este desemnat ca fiind headingul principal care apare pe paginile de produse si in categorii. Atunci cand headingurile sunt optimizate SEO corespunzator, pe cuvintele cheie pe care publicul tau tinta le cauta, acest lucru poate influenta pozitiv pozitiile site-ului in motoarele de cautare.

7. Canonical URLs – URL-uri canonice

Un URL canonic este adresa originala a unei pagini care poate fi gasita in mai multe locatii. Majoritatea platformelor de ecommerce au metode prin care editeaza URL-urile canonice. Singura problema este ca, de cele mai multe ori, trebuie sa faci modificari in fisierele site-ului.

8. Integrated Blogging Platform – platforma integrata de blogging

Pe langa faptul ca trebuie sa ai pe site pagini relevante pentru termenii de cautare folositi de potentialii tai clienti, cel mai important factor care afecteaza vizibilitatea site-ului tau in Google este reprezentat de numarul si calitatea linkurilor care fac trimitere catre magazinul tau online.

In mod cert, lucrurile s-au schimbat de cand foarte multe site-uri au avut probleme din cauza schimbului de link-uri. Cu toate acestea, Google inca ia in considerare linkurile care fac trimitere catre un site. Prin urmare, este probabil sa gasesti cele mai credibile rezultate atunci cand site-urile au numeroase linkuri inbound. Nu este un sistem perfect sau exact, dar cand incepi sa publici continut relevant si de calitate, mai mult ca sigur oamenii vor fi interesati de produsele tale si, in acest fel, site-ul tau va creste in SERP.

Putine magazine online au produse care sunt atat de cunoscute si de unice, incat alte site-uri vor dori sa faca trimitere catre paginile tale. Cea mai sigura cale prin care poti atrage crearea de legaturi externe este prin intermediul unui blog cu continut de tip editorial actual, inovativ, interesant, numai bun de share-uit.

Daca blogul tau nu este listat sub acelasi nume de domeniu ca si magazinul online, toate legaturile externe care fac trimitere spre blogul tau nu vor produce schimbari semnificative in clasarea produselor tale in rezultatele cautarii Google. De aceea, este esential ca magazinul tau online sa includa un blog complet integrat, disponibil pe acelasi nume de domeniu ca si site-ul de ecommerce.

9. Social Sharing buttons – butoane de partajare pentru platformele sociale

Butoanele de partajare pentru platformele sociale sunt iconite usor de recunoscut, care permit vizitatorilor tai sa iti distribuie site-ul, produsele si postarile pe cele mai populare retele sociale.

Unele platforme de ecommerce ofera aceasta caracteristica doar contra-cost insa, majoritatea platformelor de ecommerce pentru SEO au disponibile, intr-o forma sau alta, butoane de partajare sociala.

10. Auto XML Sitemap – harta XML auto a site-ului

Un sitemap XML este un fisier amplasat pe serverul tau web pentru a ajuta motoarele de cautare sa gaseasca si sa indexeze continutul site-ului tau. Este important de retinut faptul ca sitemap-ul XML difera de o harta a site-ului HTML creata pentru a ajuta vizitatorii sa gaseasca continutul din cadrul magazinului tau online.

In timp ce majoritatea platformelor de ecommerce genereaza automat sitemap-uri XML, altele ofera acest lucru ca un add-on premium, cu costuri suplimentare. Vestea buna este ca oricine poate trimite sitemap-ul XML la Google prin intermediul modulului Google Search Console.

11. Own Domain Name – propriul nume de domeniu

Un nume de domeniu este un nume unic prin care site-ul dvs. este gasit pe Internet. Numele domeniului tau ar trebui sa fie acelasi cu numele companiei tale. Avand propriul nume de domeniu este, fara indoiala, cel mai important factor de luat in considerare la infiintarea unui magazin online.

Majoritatea platformelor de ecommerce iti permit sa utilizezi propriul nume de domeniu, iar altele ofera acest beneficiu numai sub forma de caracteristica premium, cu costuri suplimentare.

12. Own IP address – propria adresa IP

O adresa IP este un numar unic care reprezinta locatia site-ului tau pe Internet. Am putea, de exemplu, accesa site-ul web Amazon prin numele de domeniu Amazon.com sau prin intermediul adresei sale IP la 72.21.215.232. In general, preferam sa folosim nume de domenii usor de retinut, spre deosebire de adresele IP, atunci cand dorim sa vizitam un site.

Pe unele platforme de ecommerce gazduite, aceeasi adresa IP poate fi alocata mai multor magazine online. Majoritatea furnizorilor de platforme de ecommerce nu iti ofera o adresa IP personalizata. Desi speram ca acestea vor lua masuri pentru a impiedica actiunile altui client sa aiba un impact negativ asupra site-ului tau, recomandat este sa iei in considerare o platforma de ecommerce care iti permite sa utilizezi propriul IP unic.

13. 301 redirects – redirecturi 301

Un redirect 301 este o comanda folosita pentru redirectionarea unui browser sau a unui motor de cautare de la o adresa URL la alta. In timp ce majoritatea platformelor de ecommerce iti vor oferi posibilitatea de a crea redirecturi 301 pentru linkuri mai vechi catre linkuri noi, altele iti ofera aceasta caracteristica sub forma premium, pentru care trebuie sa platesti suplimentar.

14. Robots Noindex – roboti noindex

Un fisier robotx.txt este un fisier localizat pe serverul tau care informeaza un motor de cautare asupra paginilor sau sectiunilor din site-ul tau pe care ar trebui sau nu sa le indexeze. Exactitatea cu care un motor de cautare va indexa site-ul tau se bazeaza, in mare masura, pe autoritatea pe care site-ul tau a castigat-o ca urmare a numarului si a calitatii linkurilor externe care fac trimitere catre acesta. Ca regula generala, cu cat este mai mare autoritatea de domeniu, cu atat Google sau alt motor de cautare va analiza mai multe dintre paginile site-ului tau.

Majoritatea platformelor de ecommerce genereaza un fisier robots.txt bazat pe un set de ipoteze standard ce indica folderele care nu trebuie analizate de catre robotii Google. Dar daca iti doresti ca o anumita pagina (care nu este deja blocata de functia de indexare) sa nu fie analizata? In acest caz, te poate ajuta platforma de ecommerce pentru care ai optat. Singura problema este ca trebuie fie sa accesezi fisierele site-ului, fie sa folosesti un plugin sau o aplicatie pentru acest lucru.

Alegerea celei mai bune platforme de ecommerce pentru SEO nu este un aspect care trebuie tratat superficial. Desi ai putea fi tentat sa folosesti cel mai cunoscut furnizor de astfel de servicii, care iti ofera cea mai ieftina si mai usoara solutie, aceasta poate fi o decizie pe care poti ajunge sa o regreti.

Daca pe parcurs vei constata ca incapacitatea de a atrage si de a converti vizitatorii este cauzata de caracteristicile limitate ale platformei de ecommerce pe care o folosesti, iti vei dori sa fi petrecut mai mult timp cercetand piata si vazand care este cea mai buna solutie, in loc sa iti investesti timpul si resursele financiare intr-o platforma ineficienta.

Speram ca acest articolul te-a ajutat sa iei cea mai buna decizie si sa faci o investitie inteligenta pentru business-ul tau! Mult succes!