SEO inseamna optimizare pentru motorul de cautare. Daca vrei sa ocupi primele pozitii, trebuie sa stii in ce stadiu se afla site-ul tau si ce imbunatatiri trebuie aduse. Auditul SEO nu este nici de departe doar o analiza tehnica, ci un proces complex peste care nu ai voie sa treci daca iti doresti cele mai bune rezultate. Un audit SEO complet iti arata daca site-ul functioneaza corect, cum se prezinta continutul On Page, dar si daca strategia de link building este corect construita.
Auditul SEO realizat de echipa noastra nu este alcatuit doar din print-screenuri preluate din software-uri automate, ci include o lista de verificari ale site-ului. Fiecare strategie pe care o concepem este individualizata pe baza analizei detaliate a punctelor forte si slabe ale site-ului. Noi nu facem Audit Gratuit, ba chiar alocam 2 saptamani pentru realizarea acestuia. Auditul este o prima etapa intr-un proces de optimizare SEO.
Ce include un Audit SEO?
Atunci cand facem un audit SEO, realizam o analiza cuprinzatoare a site-ului si cautam, in special, eventualele probleme (majore sau minore), care ar putea sa iti afecteze pozitiile in SERPs. Mai jos sunt cateva dintre intrebarile la care incercam sa gasim raspuns:
Research de cuvinte cheie. Niciun Audit nu poate incepe in lipsa unei strategii de cuvinte cheie atent gandite. Vom selecta cele mai bune cuvinte cheie pentru a ne asigura ca site-ul tau primeste trafic targetat, care sa influenteze rata de click si sa genereze cat mai multe conversii. Impreuna vom alege cuvintele cheie si ne vom asigura ca acestea genereaza vanzari si nu sunt “informationale”.
Analiza tehnica. Pentru ca un site sa fie performant, este important sa fie construit pe o baza solida. Astfel, analiza trebuie sa aiba in vedere doua traiectorii: accesibilitate si indexabilitate. Verificam toate linkurile site-ului si realizam o examinare completa a tuturor limitarilor tehnice ce au legatura cu optimizarea SEO, cum ar fi: viteza de incarcare, sitemap, robots.txt, erori de accesare (de exemplu 404) si multe altele.
Analiza continutului. Orice strategie SEO de succes are la baza un continut realizat eficient. In termeni simpli, optimizarea continutului se refera la repetarea unor cuvinte cheie de mai multe ori in cadrul textului. Insa, pentru a obtine pozitii fruntase in Google si a atrage trafic pe site-ul tau, este nevoie ca acel continut sa raspunda intentiei de cautare a utilizatorului sau sa rezolve o problema a acestuia. In aceasta etapa se va verifica, intr-adevar, optimizarea in functie de strategia de cuvinte cheie, insa nu ne oprim aici. Experienta pe care o avem in marketing clasic si PR ne ajuta sa realizam o analiza cu substanta, nu doar de dragul de a realiza un audit SEO. Ne asiguram ca mesajul transmis este de calitate, ca nu exista continut duplicat, ca site-ul tau transmite o poveste care merita citita.
Audit SEO OffPage. Nimeni nu stie cu certitudine cum functioneaza motoarele de cautare, cum sunt construiti algoritmii de ranking, insa un lucru este cert: unii din cei mai importanti factori de pozitionare sunt calitatea si cantitatea backlink-urilor. Google analizeaza ancora text, textul inconjurator, subiectul paginii si link-urile din pagina, pentru a sti pe ce cuvinte cheie ar trebui pozitionat un site. De aceea, este importanta o analiza din acest punct de vedere. Se pot utiliza tool-uri speciale, insa si simplul acces la platforma Google Search Console este suficient pentru a realiza o analiza de calitate. Aditional, este important sa fie analizat profilul de linkuri al principalilor competitori pentru a dezvolta o strategie care sa-ti aduca primele pozitii in paginile cu rezultate ale cautarilor.
Analiza Usability. Ai auzit vorbindu-se in SEO modern despre Indicatorii de User Experience? Orice problema de Usability poate influenta Rankingul site-ului tau. Chiar si pozitia logo-ului in header sau modul in care este structurata functia de search pot influenta profund experienta utilizatorilor pe site. Specialistii nostri stiu ce sa analizeze pe fiecare site in parte, indiferent ca vorbim despre un magazin online sau un site de prezentare.
Procesul de optimizare SEO modern presupune analiza site-ului la nivel de design, Mobile first, elemente de incredere pentru utilizatori, factori ce influenteaza pozitia in Google.
Vom discuta impreuna audit-ul SEO si propunerile noastre. Ne dorim ca cei care colaboreaza cu noi sa aiba succes, de aceea facem tot posibilul pentru a te ajuta sa il obtii.
Transparenta 100%. Vei primi in raport tot ceea ce facem. Vei incepe sa intelegi ce presupune optimizarea SEO moderna. In prezent, nu mai exista actiuni pe care sa ti le ascundem, asa ca vei stii exact care e strategia si care sunt pasii pe care-i vom face. Mai mult, ti-am pregatit un ghid SEO unde vei regasi notiuni de baza pe care ar trebuie sa le cunoasca oricine se ocupa de promovarea unui site. Mai departe, diferenta intre un incepator si un specialist o va face experienta, pe care o vei castiga in timp aplicand cele invatate. Citeste Ghid SEO pentru incepatori - Cum sa ajungi nr. 1 in Google.
Ai un site care nu iti aduce profit? Nu intelegi de ce ai un bounce rate atat de mare si o rata de conversie atat de mica? Apari in pagina 6, din Google, pe principalele cuvinte cheie, desi ai facut deja SEO la site?
Un site care nu este optimizat OnPage si care nu are o arhitectura interna buna, nu poate sa performeze in Google. Optimizarea SEO OnPage este fundamentala pentru a obtine pozitii bune in motoarele de cautare, ea fiind “piatra de temelie” sau “fundatia” oricarui site. Acest pas implica atat optimizarea elementelor tehnice ale site-ului, cat si continutul din pagini. Toate acestea contribuie la o mai buna intelegere si indexare a site-ului de catre motoarele de cautare.
Procesul de optimizare OnPage se realizeaza pe baza cuvintelor cheie stabilite in etapa de auditare a site-ului.
Aceasta tehnica era simpla in trecut si mare parte dintre specialisitii SEO au senzatia ca o cunosc. Insa, in present, lucrurile au devenit mai complexe. O arhitectura de site trebuie sa tina cont atat de structura cuvintelor cheie in linkuri, dar si de experienta utilizatorilor in navigare si informare.
Cateva dintre actiunile concrete realizate de echipa noastra OnPage:
Optimizarea Meta Titlurilor. Tagul “Title” este unul dintre cele mai importante elemente ale optimizarii OnPage. Este esential sa folosim un Title scurt, dar descriptiv pentru vizitatori. Acesta ii va ajuta sa identifice cat mai repede afacerea ta. Tagul “Title” este primul lucru pe care motoarele de cautare il arata si indexeaza. Totodata, este primul lucru pe care vizitatorul il vede atunci cand cauta un produs/serviciu prin zeci de rezultate, astfel ca am putea spune ca este cartea de vizita a site-ului tau. De aceea, este important sa fie cat mai atragator pentru el. Un Title sec, care nu spune nimic, va avea un CTR scazut si nu vei putea prinde topul Google.
Optimizarea Meta Descrierii. Meta description ar trebui sa includa o descriere informativa a site-ului tau, focusandu-se pe domeniile sau produsele importante pentru compania ta. Se considera ca este ca un rezumat al paginii. Daca utilizatorul il gaseste interesant si atractiv, atunci va da click, pentru a afla mai multe informatii. CTR-ul este si aici important si tine de calitatea continutului.
Taguri HTML. Este esential sa arati motoarelor de cautare si vizitatorilor care sunt partile importante ale site-ului tau. Limbajul HTML are anumite taguri, care ne permit sa facem acest lucru. De exemplu, headingurile H1, H2, H3, Bold [strong], Italic [em] etc. Textul din interiorul headingului H1 este cel mai important, putand fi comparat cu titlul unui eseu. De aceea, el trebuie sa fie gandit astfel incat sa ilustreze clar subiectul pagini respective, iar, daca este vorba de homepage, chiar a domeniului de activitate. Prin urmare, existenta lui pe cele mai importante pagini ale site-ului este imperativa, precum si optimizarea conform cuvintelor targetate.
Optimizarea continutului. Tot ceea ce inseamna text pe site trebuie optimizat astfel incat sa satisfaca atat motoarele de cautare, dar si vizitatorii. Internetul abunda in pagini de continut, de aceea este important sa te asiguri ca ceea ce publici raspunde preocuparilor utilizatorilor, este unic si interesant. Trebuie sa avem un echilibru intre numarul de cuvinte cheie, lungimea continutului si limbajul folosit, pentru a transforma vizitatorii in clienti. Lucram cu familii semnatice, nu cu un numar de cuvinte cheie!
Optimizarea linkurilor. Degeaba avem continut optimizat, daca vizitatorul navigheaza cu greutate pe site. Linkurile interne trebuie optimizate atat pentru vizitatori, cat si pentru Google. URL-ul paginii ar trebui sa fie scurt, descriptiv si usor de citit pentru a fi indexat corect de motoarele de cautare. Lungimea URL-ului nu ar trebui sa depaseasca 100 de caractere. De asemenea, acesta ar trebui sa includa cuvinte cheie care descriu ce se regaseste in pagina.
Optimizarea imaginilor. Daca site-ul tau are foarte multe imagini, trebuie optimizate si acestea, pentru ca motoarele de cautare sa le indexeze. Oamenii pot interpreta vizual usor imaginile, dar procesul este complet diferit pentru un motor de cautare. De aceea, este important sa le optimizam pentru a-i spune lui Google despre ce este vorba in imagine.”
Vrei ca site-ul tau sa reziste Update-urilor Google? Asa cum iti alegi un zidar bun pentru temelia casei tale, pentru a rezista la cutremur, nu lasa tinerii fara experienta, sa faca optimizare SEO.
Optimizarea offsite sau optimizarea SEO OffPage clasica s-a schimbat. Acum vorbim de “comunicare OffPage”. Este “vantul” prielnic de care are nevoie corabia pentru a se indrepta in directia dorita. Aceasta incepe odata cu finalizarea audit-ului si a optimizarii OnPage si constituie procesul prin care iti promovezi afacerea in mediul online. Scopul acesteia este sa construiesti brand awareness, sa apari cat mai sus in motoarele de cautare si sa atragi vizitatori din alte website-uri. Avand in vedere ca update-urile de algoritm ale lui Google sunt secrete, multi specialisti SEO se pot contrazice in privinta strategiilor care sa creasca vizibilitatea site-ului tau.
Profesionistii stiu ca SEO offsite este un proces care se deruleaza constant si pe termen lung, nu poti sa treci prin el si apoi sa-l abandonezi. Cea mai buna abordare depinde de industria in care operezi si de buget, insa strategia generala ar trebui sa contina trei mari directive: crearea de linkuri de calitate prin articole bine scrise si optimizate SEO, alte linkuri mai putin importante pentru un mix de linkuri natural si implicarea activa a retelelor sociale si site-urilor de video streaming.
Creare de linkuri. Exista peste 200 de criterii conform carora Google listeaza un site si nimeni nu cunoaste ponderea lor exacta. Totusi, un lucru e cert si toti oamenii de SEO sunt de acord cu asta: crearea a cat mai multe linkuri de calitate ajuta substantial site-ul tau sa urce in paginile motoarelor de cautare. Este un proces vital in marketingul online deoarece ajuta brandul sa fie cat mai prezent pe Internet si aduce trafic targetat/leaduri. Desigur, intreaga comunicare OffPage trebuie sa fie adaptata in functie de nivelul pietei. Cu cat piata pe care o targetezi este mai concurentiala, cu atat este mai greu sa faci link building. De aceea, fiecare specialist SEO are propria versiune despre cum face link building.
Creare de continut. Nu poti construi linkuri care sa-ti sustina strategia SEO fara sa creezi continut de calitate despre afacerea ta online, produsele, serviciile si domeniul in care activezi. Si in acest caz sunt necesare eforturi sustinute, iar publicarea continutului trebuie sa aiba loc regulat. Acesta trebuie sa fie util pentru potentialii tai clienti si sa oferea valoare comunitatii si industriei din care faci parte. Continutul de calitate este o reteta sigura pentru a crea linkuri in mod natural si distribui pe retelele sociale, deoarece publicul tau tinta va fi cu adevarat interesat de ceea ce ai de spus.
Social media. Platformele sociale te ajuta sa livrezi continutul catre potentialii clienti si sa expui mesajele companiei tale. Datorita functiei de multiplicare a audientiei, articolele si comunicatele pot ajunge foarte repede la noi cititori, care pot folosi informatiile ca surse de referinta online. Astfel, website-ul tau poate beneficia de noi linkuri naturale, de calitate.
Audienta din social media. Ca sa atragi cat mai multi consumatori care sa urmareasca activitatea ta pe retelele sociale trebuie sa produci continut de calitate, cu potential de distribuire si sa promovezi brandul in mod constant. In plus, trebuie sa dai nastere unor discutii relevante pentru publicul tau tinta sau sa te alaturi celor existente.
Marketingul din social media si SEO sunt doua strategii care se intrepatrund deoarece amandoua se concentreaza pe construirea unei identitati, care sa atraga un public cat mai larg. In plus, te ajuta sa urci cat mai sus in motoarele de cautare.
Sell them your story – aceasta este reteta succesului!
Content is the new King! Calitatea continutului este mai importanta ca niciodata iar la iAgency.ro ai peste 10 Copywriteri.
Algoritmii Google analizeaza in prezent si calitatea, nu doar cantitatea. Vizitatorii, cititorii continutului tau au un “cuvant” greu de spus pentru Google.
La iAgency.ro cunoastem marketing si stim sa-ti evidentiem punctele forte ale business-ului, astfel incat sa obtii o parere buna de la vizitatorii tai si potentialii clienti.
Ai auzit ca este importanta viteza de incarcare a site-ului?
Da, este un indicator care influenteaza experienta utilizatorilor. Daca site-ul se incarca greu, utilizatorii nu vor avea rabdare si-l vor parasi. Din acest motiv viteza de incarcare a devenit un factor de ranking.
La fel de important este si designul site-ului sau oferta comerciala sau calitatea continutului.
Google poate aprecia calitativ o pagina web prin prisma actiunilor realizate de vizitatori.
Procesul de optimizare SEO este tot mai complex si necesita cunostinte de marketing, business understanding, notiuni tehnice si multa multa experienta. Niciun proiect de optimizare SEO nu seamana cu altul.
Principalii Indicatori de User Experience ii poti vedea in Analytics: Bounce Rate, Timp petrecut pe pagina, Timp petrecut pe site, Numar de pagini accesate in site, rata de conversie (unde e cazul).
Planificam si concepem o strategie de continut, care sa fie distribuit acolo unde publicul tau tinta isi petrece timpul. Cream continut de calitate, relevant si util pentru audienta. Nu in ultimul rand, distribuim continutul online si asteptam sa vedem incantarea publicului!