Secretele unei promovari pe Instagram de succes

19

sep

2017

Secretele unei promovari pe Instagram de succes

Iti doresti ca brandul tau sa fie remarcat de cat mai multi oameni si sa iti cresti vanzarile? Atunci Instagram este raspunsul corect la aceasta intrebare. Avand in vedere ca aceasta retea de socializare are peste 1 miliard de utilizatori lunar (situandu-se intre Facebook - 2,5 miliarde si Twitter - 330 de milioane), multe branduri considera ca Instagram iti ofera posibilitatea sa interactionezi cu o comunitate de oameni foarte mare si sa castigi cumparatori care revin periodic pentru noi produse si servicii din partea ta.

Totusi, pentru o promovare de succes pe Instagram, nu trebuie sa te concentrezi asupra numerelor, ci a persoanelor ce folosesc aceasta retea de socializare. Acestia sunt, in mare parte, cumparatori. Studiile arata ca 90% dintre utilizatori urmaresc cel putin un brand pe Instagram, iar 78% considera ca, daca un brand este pe aceasta retea de socializare, atunci poate fi catalogat drept "popular". Cu alte cuvinte, daca postezi imaginile potrivite, consumatorii vor asimila mesajul tau de marketing, fara sa te straduiesti sa vii cu tot felul de reduceri de pret spectaculoase. Astfel, vei converti cumparatorii pasivi in cumparatori care au incredere in tine.

Daca nu cunosti prea multe despre modalitatile de promovare pe Instagram, nu-ti face probleme - in acest articol vei descoperi toate informatiile de care ai nevoie!

Creeaza un profil de Instagram optimizat pentru site-ul tau

In primul rand, profilul personal trebuie sa fie separat de cel al business-ului tau. Consumatorii nu sunt interesati de pozele tale personale si, prin urmare, acestea nu iti vor aduce vanzari. De asemenea, pentru a avea o promovare pe Instagram optimizata, este necesar sa adaugi un link care sa conduca spre site-ul pe care il promovezi. Singurele locuri unde poti adauga un link activ sunt sectiunea ,,bio” (,,biography), pe care o gasesti in partea de sus a profilului tau de Instagram, imediat sub nume si poza de profil, dar si story-urile (insa acestea sunt temporare, ramanand active doar 24 de ore atat timp cat nu este folosita optiunea "Highlight").


Fii usor de recunoscut printr-o poza de profil si un nume stabil

Numele cu care te prezinti pe Instagram trebuie sa fie acelasi cu cel pe care il ai si pe site-ul oficial si pe alte retele de socializare. De asemenea, avand in vedere ca poza de profil este precum o carte de vizita, aceasta trebuie sa-ti reprezinte brandul in totalitate. De exemplu, poti folosi logo-ul brandului tau, care in timp va deveni cunoscut de toti cei care te urmaresc.


Adauga in ,,Bio” informatii interesante

Pentru ca oamenii sa iti poata da ,,follow” pe Instagram, va trebui ca prima data sa intre pe profilul tau. De aceea, este necesar sa te asiguri ca ultimul lucru pe care il vad inainte de a se decide daca sa te urmareasca sau nu este un ,,bio” atragator si care sa le dea de inteles ca ceea ce vei posta pe profilul tau va fi continut de valoare. Daca nu stii ce sa scrii, urmeaza o formula clasica: spune-le cine esti, ce faci si care sunt principalele atuuri ale brandului tau. Incearca sa nu ai un ton formal, pentru a nu da impresia ca esti acolo doar pentru a le vinde produsele tale, si nu folosi hashtag-uri, pentru ca acestea nu au nicio valoare in zona de ,,bio”. Pentru promovarea pe Instagram a anumitor oferte de pe site, lansarea unei noi colectii sau alte campanii poti sa schimbi periodic aceasta sectiune, dar nu uita sa adaugi de fiecare data un link!

Promoveaza-ti site-ul prin postari atragatoare!

Stii cum se spune: o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte, asa ca profita de aceasta sansa pentru a obtine o promovare pe Instagram de succes cat de bine poti. Totusi, aminteste-ti ca pe Instagram exista foarte multi cumparatori, dar asta nu inseamna sa iti transformi activitatea intr-o promovare abuziva. Ia in considerare faptul ca, desi majoritatea sunt influentati de activitatea prietenilor pe retelele de socializare, aproximativ 83% dintre utilizatori declara ca descopera produse si servicii noi pe Instagram.

Imaginile pe care le postezi trebuie sa arate cat de minunate sunt produsele tale, fara sa exagerezi cu texte abuzive puse in descriere sau chiar adaugate pe poza! Fii creativ, invata sa-ti stapanesti brandul si sa nu fii prea insistent. Cel mai important lucru este sa ai poze de calitate, realizate intr-un mod profesional si creativ. Peste doua treimi dintre consumatori considera ca imaginile detaliate sunt mult mai valoroase decat niste descrieri pompoase si uneori, cantaresc mai greu decat evaluarile altor cumparatori.

O promovare pe Instagram facuta intr-un mod inteligent iti va aduce trafic care, in cele din urma, se va transforma in vanzari. Distribuie poze atractive, unice si pline de personalitate! Creeaza o relatie intre brandul tau si followerii de Instagram, iar in momentul in care vor fi pregatiti sa cumpere, vor sti unde sa vina, pentru ca deja te cunosc si au incredere in tine.

Apeleaza la influenceri!

Daca marketing-ul pe Instagram din anul 2019 ar trebui definit printr-un singur cuvant, acesta ar fi cu siguranta "influencer". Anul trecut, ponderea si importanta acestora a crescut fulminant, iar in prezent niciun brand, fie el consacrat sau aflat la inceput de drum, nu isi mai "permite" sa nu colaboreze cu influenceri. Ce sunt influencerii? Persoane cunoscute si apreciate intr-un anumit domeniu, cu care brandurile se asociaza pentru ca acestia sa le promoveze produsele si serviciile. Este o situatie win-win-win, din care au de castigat atat brandurile, cat si influencerii si, nu in ultimul rand, consumatorii.

Sursa foto Instagram About You


Conform statisticilor, 69% din bugetul pentru influenceri al brandurilor americane este cheltuit pe Instagram, iar numai 11% pe YouTube. Cu alte cuvinte, Instagram este platforma pe care asocierea cu un influencer este cea mai eficienta, prin urmare nu ar trebui sa eziti cand vine vorba de alocarea unui buget special pentru acest aspect. Atentie, insa! Influencerul cu care decizi sa iti asociezi brandul trebuie ales dupa doua criterii extrem de importante, de la care nu trebuie sa faci niciodata rabat. In primul rand, acesta trebuie sa impartaseasca aceleasi valori cu brandul tau, pentru ca asocierea sa nu para una fortata. In al doilea rand, trebuie sa alegi o personalitate cu o imagine in general pozitiva si de numele careia nu se leaga foarte multe controverse.

Dimensioneaza pozele in mod profesionist

Atunci cand incerci sa ii explici unui novice diferenta dintre Facebook si Instagram, ii poti spune foarte simplu: "Instagram e mai mult cu poze". Acest lucru iti arata cat de important este mesajul vizual pe aceasta retea de socializare. Daca in trecut Instagram iti taia automat pozele intr-un format de 612 x 612 pixeli, in prezent acesta este de 1.080 x 1.080 de pixeli, cu precizarea ca brandurile au posibilitatea sa foloseasca si imagini cu o rezolutie mai mare si care nu respecta forma patrata.

Totusi, expertii in domeniu iti sugereaza sa alegi fotografii in formate intre 1.080 x 566 de pixeli si 1.080 x 1.350 de pixeli, acestea fiind cele mai placute ochiului. Daca iti doresti sa nu tai pozele pentru ca fiecare detaliu in parte este important, exista foarte multe aplicatii gratuite, precum InstaSize si Squaready, care iti permit sa pastrezi forma rectangulara a pozelor.

NU iti (mai) edita pozele!

Aproximativ 100 de milioane de poze si video-uri sunt incarcate pe Instagram zilnic. Ca sa te poti face remarcat printre atat de mult continut vizual, este absolut necesar sa ai o promovare pe Instagram care sa atraga atentia, sa se distinga intre toate celelalte imagini din intreaga lume. Pe langa faptul ca aplicatia iti ofera o multime de efecte cu care poti oferi acel ceva de care are nevoie poza ta, exista numeroase aplicatii gratuite (Snapseed, VSCO, Adobe Lightroom, Pixlr etc.) care iti ofera foarte multe functii cu care sa creezi o imagine profesionala. Secretul este sa fii consecvent in editarea lor, sa creezi o imagine unitara a profilului si sa devii recognoscibil prin aceasta.

Totusi, in ultima perioada, un nou trend prinde tot mai mult contur. Este vorba despre asa numitul "no-edit edit", adica moda de a posta fotografii complet needitate. Acest lucru se intampla din doua motive. In primul rand, prin fotografiile "no edit", te vei pozitiona drept un brand autentic, care nu are nimic de ascuns si ale carui produse sunt oricum perfecte si nu au nevoie de nicio ajustare in Photoshop. In al doilea rand, camerele foto au devenit mult mai performante din punct de vedere tehnologic in ultima vreme, inclusiv cele ale smartphone-urilor, prin urmare poti produce fotografii superbe fara vreun efect suplimentar. Atentie, insa! Daca postezi o fotografie needitata, nu uita sa iti "anunti" urmaritorii de acest lucru, folosing hashtag-uri precum "#noedit" sau "#nofilter", pentru ca acestia sa observe mai usor!

In plus, atunci cand iti incepi promovarea pe Instagram, poti sa tii cont si de faptul ca imaginile luminoase genereaza cu 24% mai multe like-uri decat cele intunecate, imaginile in care predomina albastrul au cu 24% mai multe like-uri decat cele in care rosu este culoarea dominanta, iar imaginile cu o singura culoare dominanta genereaza cu 17% mai multe like-uri.

Creeaza poze unice de lifestyle, specifice brandului pentru care faci promovare pe Instagram

Din moment ce profilul de Instagram nu este o piata de vanzare directa, trebuie sa incerci ca feed-ul tau sa fie atragator si diferit de celelalte. Cel mai recent truc pe care il folosesc foarte multe branduri ca sa-si sustina promovarea pe Instagram sunt pozele de lifestyle. Pe scurt, sunt acele poze cu background inspirat din viata reala, care ilustreaza diferite scene si momente; acestea ii vor ajuta pe followerii tai sa-ti vizualizeze mult mai usor produsele si chiar sa-si imagineze cum ar fi sa le foloseasca. In termeni de marketing, prezentand nu doar produsul, ci si cultura si stilul de viata care s-au format in jurul lui, vei intari sentimentele pe care le promoveaza brandul tau.

Alte modalitati de a vinde mai usor pe Instagram includ: indemnarea clientilor sa foloseasca hashtag-ul "#commenttoorder" (comenteaza pentru a comanda), cu ajutorul caruia comentariile vor fi "transformate" direct in comenzi, acceptarea cat mai multor modalitati de plata si, nu in ultimul rand, interactiunea cu clientii, prin raspunsul la absolut toate comentariile care fac referire la produsele si serviciile tale (unde pot fi gasite, cat costa etc).


Ofera promotii exclusive followerilor tai

Ofera-le persoanelor care te urmaresc oferte speciale, bonusuri sau anunturi interne. Avand in vedere ca aproximativ jumatate dintre utilizatori afirma ca urmaresc sau ar urmari un brand doar pentru a profita de avantajele pe care le au aici, este timpul sa le oferi acest stimulent.

Cum obtii cat mai multi followeri

Chiar daca pozele tale sunt foarte bune, iti trebuie si o strategie de promovare pe Instagram care sa ajute oamenii sa-ti descopere profilul si sa isi doreasca sa te urmareasca. Noi iti oferim cateva tehnici care te vor ajuta sa iti cresti numarul de followeri!

Feed-ul Instagramului se schimba foarte repede, iar poza pe care tocmai ai pus-o poate disparea la fel de repede de pe ecranul si din memoria utilizatorilor. Hashtag-urile sunt singura modalitate prin care iti poti ajuta pozele sa ramana cat mai mult in feed. Acestea grupeaza pozele in comunitati legate prin cuvinte cheie si te ajuta sa ramai acolo pentru totdeauna.

Majoritatea postarilor contin cel putin un hashtag, insa este indicat sa ai cel putin 5 hashtag-uri la fiecare poza in parte. In prezent, Instagram iti permite sa adaugi pana la 30 de hashtag-uri la o postare, insa studiile arata ca numarul "magic" (care aduce cele mai multe conversii) este 11. De mentionat ca, in prezent, utilizatorii pot urmari hashtag-uri in acelasi mod in care urmaresc profiluri de branduri sau personale, prin urmare nu ai nicio "scuza" daca nu folosesti cel putin un hashtag in toate postarile tale!

Pentru a avea o promovare pe Instagram cat mai eficienta, trebuie sa alegi cuvinte cheie reprezentative domeniului tau de activitate. De exemplu, daca vinzi cercei si bratari, nu o sa pui hashtagul #tricou, pentru ca postarea ta nu va satisface cautatorii si nu iti va accesa nimeni postarea. De asemenea, oricare ar fi limba ta nativa, este recomandat sa adaugi hashtag-uri in engleza, pentru ca au cea mai mare frecventa de cautare.

Desigur, iti poti creea propriul hashtag, astfel incat persoanele care o sa-ti foloseasca produsele sa il poata folosi in propria lista de hashtag-uri. La inceput, nu o sa ajute atat de mult, dar, dupa ce vei deveni cunoscut, acest lucru iti va oferi o promovare pe Instagram destul de ampla.

Distribuie pozele in care ai fost etichetat

Daca vei distribui pozele consumatorilor pe profilul tau, vei reusi sa promovezi un sentiment placut si mult mai multa incredere in produsele tale. Ca sa-ti faci o idee, peste doua treimi dintre utilizatorii de Instagram se simt onorati atunci cand un brand ii mentioneaza. Poti folosi aplicatii precum Regram daca doresti sa faci acest lucru rapid si simplu, insa nu uita niciodata sa etichetezi in postarea ta persoana de la care ai repostat poza.

De asemenea, este foarte important sa raspunzi la comentarii si sa multumesti followerilor care te-au etichetat.


Contorizeaza succesul pe care il are promovarea pe Instagram

Nu renunta in momentul in care ai observat ca numarul de followeri a crescut considerabil, ci continua-ti promovarea pe Instagram in acelasi ritm! Singura modalitate prin care poti mentine cresterea profilului tau este sa iti analizezi succesul, sa faci un research al audientei si sa pastrezi aceeasi linie a postarilor care au cel mai mare succes.

Mai mult, este foarte important sa cunosti cele mai potrivite zile si ore la care sa postezi poze. Conform studiilor, cele mai bune momente pentru a posta pe Instagram ar fi joia, intre 14:00 si 15:00, sau miercurea ori vinerea, intre 10:00 si 11:00. Totusi, nu poti posta doar o poza pe saptamana, ci in jur de opt-noua – trebuie sa iti faci simtita prezenta in mod continuu, insa fara a supraaglomera feed-ul (intre 1 si 1,5 poze pe zi este suficient, din experienta marilor branduri). Poti posta majoritatea pozelor in intervalul 17:00-18:00, insa poti pastra una-doua postari si pentru alte ore, astfel incat sa targetezi si alte categorii de consumatori si sa ai o promovare pe Instagram cat mai ampla.

Cel mai important aspect intr-o promovare pe Instagram de succes este sa fii realist in legatura cu ritmul de crestere a popularitatii brandului tau. Inarmeaza-te cu rabdarea necesara, curand vei ajunge sa obtii vanzari si prin intermediul acestei retele de socializare!