Cum te poate ajuta optimizarea SEO sa obtii mai multe vanzari de Black Friday? Iata 6 sfaturi esentiale!

17

oct

2018

Cum te poate ajuta optimizarea SEO sa obtii mai multe vanzari de Black Friday? Iata 6 sfaturi esentiale!

Desi Sambata de dinaintea Craciunului este ziua in care cumparaturile online ating punctul maxim al anului, Black Friday ramane o oportunitate extrem de valoroasa pentru magazinele online de a-si creste  traficul pe site si a-l fructifica in vanzari. 

Black Friday reprezinta debutul oficial al promotiilor si reducerilor din comertul electronic. Insa, avand in vedere ofertele atat de variate ale magazinelor online in acea perioada, ce poti face pentru a te distinge de competitie? Iata sase strategii de optimizare SEO care te vor ajuta sa iti imbunatatesti campania de marketing de Black Friday si sa maximizezi volumul vanzarilor:


1. Pune la punct aspectele fundamentele ce tin de optimizarea on page a site-ului

Inainte de a lansa oficial campania de Black Friday, este important ca site-ul tau sa fie bine pus la punct din punct de vedere al optimizarii on page, pentru a te asigura ca paginile pot fi usor indexate de catre crawlerii Google, iar experienta de navigare a utilizatorului este una cat mai fluida si care sa il ghideze cat mai usor catre finalizarea unei comenzi.  

Asadar, este recomandat sa:

- setezi o pagina de tip Error 404 in asa fel incat sa fie cat mai user-friendly si sa redirectioneze utilizatorul catre pagina pe care doreste sa o acceseze; 
- inserezi un redirect 301 pentru linkurile defecte; 
- te asiguri ca viteza de incarcare a site-ului este una optima;
- te asiguri ca serverul poate face fata unui numar mare de vizitatori in perioada Black Friday;
- optimizezi meta titlurile si meta descrierile folosind cuvinte cheie pe care le targetezi in perioada Black Friday; 
- inserezi atat in meta taguri, cat si in continut, formulari de tip call-to-action care sa faciliteze conversiile;
- asiguri o structura de linkuri interne care sa ofere posibilitatea utilizatorilor sa interactioneze cat mai usor cu site-ul tau; 

2. Strategia de cuvinte cheie

Atunci cand efectuezi research-ul de cuvinte cheie pentru Black Friday, analizeaza campania de anul trecut. Verifica in Google Analytics ce pagini au atras cel mai mult trafic, cele mai multe conversii, si care dintre ele au obtinut cele mai bune pozitii in Google pe cuvintele cheie targetate de Black Friday in anul anterior. Foloseste datele obtinute in urma analizei pentru a-ti fundamenta strategia de anul acesta. 

Evident, cel mai targetat cuvant cheie de Black Friday este "Black Friday", insa este de la sine inteles ca nu poti lista in primele pozitii doar pe acest cuvant. Asadar, plecand de la acest cuvant cheie principal, poti targeta expresii long-tail precum "oferte Black Friday", "reduceri Black Friday", "promotii Black Friday" in combinatie cu produsele si/sau serviciile din industria ta. De exemplu, daca magazinul tau online vinde electrocasnice, cateva expresii long-tail pe care le poti targeta sunt "oferte blender Black Friday", "reduceri frigidere Black Friday", etc. 

3. Landing page dedicat perioadei Black Friday 

Un landing page dedicat perioadei Black Friday este o metoda eficienta de a atrage vizitatori si a promova produsele pe care doresti sa le vinzi in acea perioada. Un landing page de Black Friday ar trebui sa includa meta taguri optimizate dupa cuvintele cheie specifice, si un continut cat mai atractiv pentru vizitatori, care sa ofere o descriere cat mai clara a produselor si avantajelor pe care le ofera. In plus, poti folosi formulari de tip "Oferta limitata! Cumpara acum!" pentru a trezi in vizitatori dorinta de a nu rata oferta si a cumpara cat mai repede produsele la promotie. 

De asemenea, este indicat sa incepi cu ceva timp inainte sa construiesti linkuri catre landing page-ul de Black Friday, pentru ca aceasta sa listeze pe pozitii cat mai bune in pagina de rezultate Google. 

4. Optimizeaza-ti site-ul pentru dispozitive mobile

Avand in vedere ca Google a lansat anul acesta “Mobile-first index”, prin care vor fi prioritizate versiunile de mobil ale site-urilor in paginile de rezultate, este important ca website-ul tau sa fie optimizat pentru dispozitivele mobile. Adevarul este ca, in prezent, mai mult de 55% din traficul total de pe Internet vine de pe dispozitive mobile precum smartphone-uri si tablete, acest procent urmand sa creasca de la an la an. Asadar, asigura-te ca:

- site-ul tau are un design responsive, care permite o experienta de navigare usoara si eficienta pentru utilizatori;
- viteza de incarcare a site-ului este una optima;
- landing page-ul are un layout fluid, cu un design cat mai simplu, pentru ca vizitatorii sa poata accesa cu usurinta toate zonele de interes din site.



5. Recenziile sunt de o importanta cruciala

Confruntandu-se cu o explozie de oferte si promotii, consumatorii tind sa faca mai mult research pe Internet inainte de a cumpara un produs in perioada Black Friday. 

Conform unui sondaj realizat de BrightLocal, 92% din cumparatori consulta recenzii online si 68% sustin ca recenziile pozitive ii determina sa aiba mai multa incredere intr-un brand. 

Asadar, recenziile pozitive si testimonialele sunt mai mult decat binevenite pe landing page-ul tau de Black Friday, deoarece pot influenta decizia de cumparare a vizitatorilor. Ai grija, insa, cum le plasezi in structura paginii pentru a nu interfera cu alte elemente care influenteaza experienta utilizatorului! 


6. Nu uita de backlinkuri!

Nu in ultimul rand, backlinkurile de calitate au un rol important in a-ti ajuta landing page-ul de Black Friday sa devanseze competitorii in pagina de rezultate organice Google. 

Asadar, este indicat sa incepi cu 2-3 saptamani inainte de Black Friday sa creezi articole de calitate, cu continut atractiv pentru utilizatori, pe care sa le publici pe site-uri cu autoritate si care sa faca trimitere catre landing page-ul tau. De asemenea, este un moment bun sa apelezi la relatiile pe care le ai cu bloggerii din domeniul tau de activitate, care iti pot promova produsele din oferta ta de Black Friday in cadrul articolelor pe care le scriu.