Acces retrictionat la Google Keywordplanner? Iata ce poti folosi

30

iun

2016

Acces retrictionat la Google Keywordplanner? Iata ce poti folosi

Cu ceva timp in urma, Google a decis sa restrictioneze accesul la Google KeywordPlanner, unul dintre cele mai folosite tool-uri de catre specialistii in optimizare SEO, doar la cei care au o campanie de Adwords in desfasurare.

Aceasta schimbare, oarecum anticipata, venita din partea lui Google, a periclitat intr-o anumita masura activitatea zilnica a specialistilor in optimizare SEO. Desi acest tool a fost creat pentru a vedea cuvintele cheie cel mai des cautate pentru a initia campanii de Adwords, specialistii in digital l-au considerat cel mai bun tool prin care pot vedea trendurile de cautare pe diverse cuvinte cheie pentru clientii lor. Hotararea luata de cei de la Google a devenit o problema pentru toti specialistii SEO si detinatorii de site-uri care apelau la Planificatorul de cuvinte cheie ca parte a procesului lor de cercetare si selectie a cuvintelor cheie.

Pentru ca acest tool a fost creat pentru campanii de Google Adwords, folosirea lui nejustificata de specialisti in SEO in observarea tendintelor de cuvinte cheie, a condus la decizia restrictionarii accesului. Cu alte cuvinte, nu ai o campanie Adwords activa, nu pot vedea trendurile de cuvinte cheie in Planificator. Si pentru ca Google este companie care trebuie sa faca profit, singura cale de a obtine acest lucru este prin Adwords.

De asemenea, exista experti in optimizarea SEO care se plang ca in Google Analytics apar precizari de genul “data not provided” si ca si acest lucru are ca scop fortarea celor care isi desfasoara activitatea in marketingul online de a crea campanii de Adwords.

 

Exista alternative pentru Google Keywordplanner

Iata cateva tool-uri pe care le-am testat si pe care le puteti folosi pentru a inlocui Google Keywordplanner:

1. Ca alternativa pentru verificarea numarului de cautari pentru cuvintele cheie, iti recomandam SEOMonitor Keyword Tool. SEOMonitor este o agentie locala care si-a dezvoltat o unealta asemanatoare Google KeywordPlanner, pentru a oferi informatii despre numarul de cautari al cuvintelor analizate. Este un tool care iti permite sa masori cu acuratete si sa anticipezi cu exactitate cresterile de trafic catre site-ul tau.

optimizare SEO

 

2. Ca alternativa pentru sugestiile de cuvinte cheie, iti recomandam si Ubersuggest. Dupa cum ne spune si denumirea sa, acest tool iti prezinta sugestii de cuvinte cheie, dar si sugestiile lui Google pentru utilizatori dupa ce testeaza anumite cuvinte. Ubersuggest combina mai multe unelte de sugestii de cuvinte cheie, pentru a-ti oferi fraze long-tail cu care sa te poti juca.

ubersuggest

 

3. Keywordtool.io este asemanator uneltei Ubersuggest deoarece prezinta sugestiile lui Google catre utilizatori, insa mai include si expresiile asemanatoare cuvintelor cheie care te intereseaza sau care nu incep cu un cuvant cautat de tine, dar il contin.

Keyworttool.io

Este o varianta free, care poate fi folosita chiar si fara crearea unui cont, care iti ofera pana la 750 de sugestii de expresii long-tail, fara erori.

Este un tool conceput atat pentru SEO, cat si pentru crearea de continut. Practic, daca vrei sa ai mai mult trafic si sa ajungi mai repede in primele pagini in motoarele de cautare, acest tool te ajuta sa creezi continut utilizand cuvintele cheie dupa care utilizatorii cauta produsele sau serviciile tale. Acest lucru te va ajuta sa ajungi mai repede catre audienta pe care o targetezi.

In plus, este un tool ideal pentru SEO la nivel international. Pentru ca poti cauta cuvinte cheie, inclusiv in romana, in peste 192 de domenii Google si 83 de limbi, care apar in interfata de cautare. Dupa ce ai introdus cuvantul dorit si selectezi limba, ti se vor returna rezultate relevante cu privire la cuvintele cheie, pentru a le putea folosi in crearea unui continut de calitate si optimizat SEO pentru clientii tai.

De asemenea, Keywordtool.io poate fi folosit si atunci cand vrei sa initiezi campanii de Adwords, cand iti doresti o perspectiva mai larga asupra cuvintelor cheie de care utilizatorii motoarelor de cautare sunt interesati.

 

4. Google Trends – este o alta unealta extrem de versatila pentru specialistii in optimizare SEO. Multi specialisti in marketing online se bazeaza pe rezultatele sale atunci cand initiaza campanii de SEO.

Google_Trends

Lansat in 2006, Google Trends iti permite sa vezi statistici ale cautarilor pe Google pentru anumite cuvinte cheie din domenii variate. Mai mult, are si o subsectiune, numita “Google Hot Trends”, care iti arata, din ora in ora, ce cuvinte/expresii sunt in topul cautarilor pe Google.

Atunci cand faci o cautare in Google Trends, poti seta parametri si variabile, dupa cum urmeaza:

  • Cautarea pe web – care include: cautarea de imagini, cautarea de stiri, cautarea de produse si cautarea pe Youtube;
  • Worldwide – ai optiunea sa setezi o anumita tara;
  • 2012 – prezent: ultimele 7, 30, 90 de zile, 12 luni sau un an la alegere;
  • Dupa categoriile: Arta si divertisment - Automobile & Vehicule - Frumusete si fitness - Carti si literatura - Afaceri si industrie - Computere si electronice - Finante - Mancare si Bautura – Jocuri.

In ceea ce priveste cautarea de cuvinte cheie, Google Trends va arata un nivel normal sau relativ pentru anumite cuvinte cheie. De asemenea, iti permite sa compari nivelul de interes in randul potentialelor cuvinte cheie.

Un alt avantaj oferit de Google Trends este legat si de geo-localizare. Adica, iti permite sa descompui datele de cautare in functie de regiune. Daca ai un site pe o anumita nisa, atunci cu siguranta vrei sa stii care este „trendul” pentru cuvintele cheie pe care le vei folosi pentru optimizarea site-ului. Daca este vorba de o nisa noua poti sa vezi daca are potential in viitorul apropiat.

Google Trends isi aduce aportul si in crearea de continut, prin dezvoltarea de idei de subiecte/produse/servicii de care oamenii din online sunt interesati. Iar prin crearea de continut pe cuvintele cheie cele mai cautate poti atrage si link-uri de calitate, ca succes al eforturilor de marketing online si optimizare SEO.

In Google Trends poti face si cautari in Youtube, in ceea ce priveste continutul de care utilizatorii sunt interesati in momentul actual si poti, de asemenea, obtine date privind optimizarea de videoclipurilor prin:

  1. Crearea de titluri puternice si sugestive;
  2. Folosirea tag-urilor potrivite;
  3. Optimizarea corecta a descrierilor.
 

6. Keyword Shitter – este un tool de cautare a cuvintelor cheie foarte simplu de folosit, care se aseamana foarte mult cu Ubersuggest. Tot ce trebuie sa faci este sa introduci in tool cuvintul care te intereseaza, iar acesta iti va completa keyword-ul cu alte cuvinte pe care utilizatorii le folosesc atunci cand fac o cautare.

keyword-shitter-search

 

In plus, este o varianta free si nu este necesara crearea unui cont pentru a putea folosi acest tool.

Printre avantajele pe care Keyword Shitter ti le poate oferi se numara:

  1. Aspect dragut, complet functional – este chiar si mobile-friendly;
  2. Este de incredere si functioneaza destul de repede;
  3. Ofera rezultate bune – cand introduci un cuvant, iti va arata si sufixele si prefixele (daca exista) de care utilizatorii sunt interesati.

Mai mult, Keyword Shitter poate returna idei de cautare pentru Google, Bing, si Yahoo, insa merge si mai departe, oferindu-ti combinatii de cuvinte cheie si pentru eBay, YouTube și Twitter etc.