Tot ce trebuie sa stii despre Google Discover: ce este, cum functioneaza si cum sa te faci vizibil

21

ian

2020

Tot ce trebuie sa stii despre Google Discover: ce este, cum functioneaza si cum sa te faci vizibil

Google nu este "doar" cel mai mare motor de cautare din lume, ci o companie care cauta mereu sa inoveze si sa ofere utilizatorilor ceva nou, ceva nemaiintalnit, care sa ii surprinda si sa le faca viata mai usoara. In ultimii ani, gigantul american a investit in inteligenta artificiala, iar acest lucru este vizibil in cautarile vocale si vizuale, pe care noi le-am numit noul trend SEO in anul 2020. In aceeasi paradigma se inscrie si Google Discover, un nou tool extrem de util, care a fost "reinventat" de compania IT si care functioneaza ca un news feed personalizat pentru fiecare utilizator in parte.

Expertii in marketing online de peste Ocean remarca un aspect foarte interesant cu privire la Google Discover. Mai exact, spun ca aceasta unealta marcheaza trecerea de la cautari la predictii. Cu alte cuvinte, daca in trecut se focusa pe cautarile clasice ale utilizatorilor, incercand sa furnizeze cele mai relevante rezultate pentru anumite keyword-uri, in prezent Google "sare" o etapa si incearca sa prezica ceea ce vor cauta acestia, in functie de comportamentul lor anterior. Este o perspectiva pe care unii ar putea-o considera infricosatoare, insa pentru care cu totii trebuie sa fim pregatiti, mai ales expertii in marketing online.

Ce relevanta are acest lucru pentru business-uri? Este foarte simplu: daca folosesti tehnicile potrivite, in concordanta cu termenii si conditiile Google, poti ajunge la utilizatori, prin intermediul Google Discover, fara ca acestia sa fi cautat vreodata cuvintele cheie pe care tu le targhetezi! Este o oportunitate pe care nu trebuie sa o ratezi si, ca intotdeauna in SEO, este recomandat sa fii printre primii care iau masuri si isi ajusteaza continutul si strategia de optimizare in concordanta. Citeste articolul in continuare si vei afla cum functioneaza noul tool de la Google si cum sa il abordezi din punct de vedere SEO.

1. Cum functioneaza Google Discover?

Google Discover este, practic, un "motor de continut recomandat", personalizat in functie de istoricul cautarilor si comportamentul online al fiecarui utilizator. Acest tool poate fi accesat din aplicatia Google, direct din pagina de mobile Google.com sau, in cazul anumitor smartphone-uri cu Android, prin glisarea spre dreapta a ecranului principal. Cunoscuta anterior drept Google Feed, aceasta unealta este similara news feed-ului din Facebook, insa afiseaza continut recomandat in loc de postari ale prietenilor sau brandurilor. Intrucat peste 60% dintre utilizatorii de internet globali prefera mobile-ul in detrimentul desktop-ului, noul tool al gigantului de cautare american ar putea avea un impact urias asupra modului in care este consumat continutul online.

Astazi, 70% din timpul petrecut de utilizatori pe YouTube are la baza recomandarile facute de cel mai mare site de video sharing din lume. Chiar daca Google Discover nu va atinge prea curand aceasta cifra, importanta sa nu trebuie neglijata, mai ales ca vorbim despre un tool proaspat (re)lansat si care nu si-a atins nici pe departe potentialul maxim. "Gaselnita" Google, pentru a se diferentia de feed-urile retelelor sociale precum Facebook, este aceea de a se axa in special pe continut "evergreen", care ar putea constitui un element de noutate si interes pentru utilizatorul in cauza.



2. Cum sa optimizezi pentru Google Discover?

La fel ca in cazul SEO local, specialistii in marketing online trebuie sa invete sa creeze si sa optimizeze continutul si pentru Google Discover. Procedura este, ca si pana acum, una de "trial and error", avand in vedere ca algoritmii celui mai mare motor de cautare din lume nu sunt publici. Cu toate acestea, pe baza experientei anterioare si a strategiilor care au functionat in SEO clasic si cel local, se pot stabili cateva directii si instructiuni de baza. Odata respectate, acestea vor produce rezultate multumitoare, insa care pot fi in mod evident imbunatatite pe viitor. Iata care sunt acestea:

Creeaza continut de calitate. De fapt, aceasta a devenit o conditie esentiala in SEO in general. Cu cat continutul pe care il livrezi este mai original, interesant si relevant pentru utilizatori, cu atat acestia vor petrece mai mult timp parcurgandu-l si, pe deasupra, il vor si impartasi cu altii. Google "vede" acest lucru si, considerand continutul ca fiind valoros, il va distribui cu prioritate si altora. Cand vorbim de "continut", ne referim atat la text, cat si la vlog-uri, podcast-uri, live feed-uri si multe altele.

Promoveaza-ti continutul. Atunci cand creezi un continut valoros, fie ca vorbim despre un articol de blog, un vlog sau un infografic, trebuie sa il promovezi in cat mai multe locuri. Asadar, distribuie-l pe Facebook, in newslettere, pe site-uri tip forum precum Reddit etc. Cu cat continutul tau ajunge in cat mai multe locuri, intr-un timp scurt, cu atat creste sansa de a deveni viral si de a fi preluat si de Google Discover. De asemenea, nu te sfii sa iti rogi clientii, prietenii, cunostintele sa share-uiasca, la randul lor, continutul respectiv.

Foloseste continut multimedia. Asa cum spuneam si mai sus, "continut" nu inseamna doar text. In ziua de astazi, in care consumul de video depaseste noi si noi recorduri si in care pozele fac in continuare "cat o mie de cuvinte", nu ai niciun motiv sa nu folosesti multimedia in continutul pe care il livrezi. Daca nu esti sigur cum sa faci acest lucru de la zero sau ti se pare prea greu, imbogateste articole de blog mai vechi cu continut foto, audio sau video. Nu uita ce am spus mai sus: ca Google Discover apreciaza evergreen-urile.

Focuseaza-te pe mobile. Nu in ultimul rand, avand in vedere ca suntem in plina "revolutie mobila", trebuie sa iti concentrezi eforturile pe acest mediu. In prezent, 95% dintre cautarile mobile din lume se fac pe Google, iar Google Discover este deocamdata disponibil doar pe dispozitivele mobile. Prin urmare, asigura-te ca varianta de mobile a site-ului tau nu are erori si se incarca foarte rapid.

In concluzie, avand in vedere ca Google Discover este la inceput de drum si, in mod logic, concurenta pentru primele pozitii nu este momentan una foarte acerba, este momentul perfect sa prinzi tren(d)ul si sa experimentezi cat mai mult. Daca ar fi sa iti recomandam doua directii dupa care sa te ghidezi, acestea ar fi urmatoarele: in primul rand, crearea unui continut 100% original si de calitate si, in al doilea rand, urmarirea si adaptarea la noile trenduri din SEO.