Uita de tastatura! Cautarile vocale si vizuale, noul trend SEO in anul 2020!

28

nov

2019

Uita de tastatura! Cautarile vocale si vizuale, noul trend SEO in anul 2020!

Daca faci SEO pentru a vinde produsele si serviciile companiei tale (si nu ai niciun motiv sa nu o faci!), cu siguranta ti-ai pus, si nu o data, urmatoarele intrebari: "De ce se schimba SEO atat de des?", "Oare chiar am nevoie de SEO ca sa vand?" sau "De ce este un proces nesfarsit?". 

Raspunsul la majoritatea acestor intrebari este acelasi: evolutia tehnologiei! Odata cu toate oportunitatile noi care li se ofera, comportamentul utilizatorilor se schimba, iar business-urile trebuie sa se adapteze si ele.

Acelasi lucru se intampla si cu Google, cel mai mare motor de cautare din lume, care, pentru a continua sa domine acest domeniu, trebuie sa se adapteze si sa ofere utilizatorilor sai cea mai buna experienta posibila. Iar Google chiar se pricepe la implementat schimbari! 

Spre exemplu, doar anul trecut a raportat nu mai putin de 3.234 de actualizari ale algoritmilor sai (aproape 10 schimbari pe zi). La acestea se adauga cele in jur de 10 update-uri majore pe an, care "reusesc" sa rastoarne aproape in totalitate ierarhiile din paginile cu rezultatele cautarilor.

Prin urmare, in cazul in care iti doresti ca business-ul tau sa ramana relevant din punct de vedere SEO si in 2020 (si nu ai niciun motiv sa nu vrei asta!), este nevoie sa fii mereu la curent cu noutatile si sa implementezi schimbarile necesare pe site si in strategia de optimizare. 

In acest articol, vom vorbi despre doua dintre cele mai importante trenduri SEO care au inceput deja sa se profileze in 2019, dar care cu siguranta vor avea un impact urias asupra acestui domeniu in anul care vine. Este vorba despre cautarile vocale si cele vizuale, pe care le vom trata pe rand in cele ce urmeaza.

Cautarile vocale



Cautarile vocale s-au nascut ca urmare a ritmului din ce in ce mai accelerat al vietii, care nu le mai permite oamenilor sa piarda timpul realizand cautari "clasice", scrise. In prezent, acestia realizeaza din ce in ce mai multe cautari vocale, care sunt intelese de Google gratie programelor de tip speech recognition (recunoastere vocala). 

Pentru ca Google sa aleaga site-ul business-ului tau pentru a oferi raspuns utilizatorilor la intrebarile pe care le adreseaza, trebuie sa iti adaptezi continutul in consecinta.

Inainte de a afla cum sa faci acest lucru, trebuie sa afli ca 97% dintre raspunsurile alese de Google se afla in prima pagina, 76% in primele trei rezultate organice, iar 70% contin un feature SERP (adica orice altceva in afara unui rezultat organic "traditional": snippet-uri, knowledge panel, box-uri de tip "people also ask" etc).

Principalul scop al cautarilor vocale este acela de a oferi un continut valoros si folositor pentru utilizatori, iar daca incepi sa implementezi acum schimbarile de mai jos vei fi deja cu un pas in fata competitiei, care se poate dovedi decisiv.

Daca profiti acum de trendul cautarilor vocale, business-ul tau va capata brand awareness, mai mult trafic pe site, ceea ce se va traduce in mai multe vanzari, deci un profit mai mare. Iata, in continuare, cum sa iti optimizezi site-ul pentru cautari vocale:

- creeaza un continut "conversational", folosind un limbaj natural, apropiat de cel in care vorbesc oamenii;

- include cuvinte cheie long-tail si sub forma de intrebari in continutul tau;

- asigura-te ca site-ul tau este mobile friendly si are o viteza de incarcare rapida, pentru ca Google alege raspunsurile pentru cautari vocale si in functie de acest aspect;

- asigura-te ca adolescentii pot intelege continutul site-ului tau (daca ei o fac, atunci cu siguranta vor intelege si adultii);

- asigura-te ca raspunzi la intrebarile utilizatorilor in continutul tau, pentru a ajunge pe "pozitia zero" in Google (in snippet-ul de tip raspuns pe care motorul de cautare il plaseaza deasupra rezultatelor cautarilor organice);

- foloseste structured data (o sectiune de cod in care este descris explicit continutul paginii, pentru ca Google sa il inteleaga mai bine).


Cautarile vizuale



Conform cercetatorilor, 90% din informatiile preluate de creierul uman sunt sub forma vizuala. In lumea reala, ne folosim ochii pentru a gasi ceea ce vrem, iar in lumea virtuala, cautarile vizuale ne ajuta sa realizam acest lucru. 

O astfel de cautare presupune folosirea de imagini, in loc de cuvinte sau voce. Imaginea este scanata de inteligenta artificiala, pentru a intelege elementele sale si a returna produsul pe care il cauti sau a cauta altele similare.

Companii precum Google, Bing, Amazon si Pinterest folosesc platforme de top pentru cautarea vizuala, fiecare cu caracteristicile sale. Daca detii un magazin de haine sau home deco, fotografiile produselor tale trebuie optimizate pentru a fi afisate in mod corespunzator pe Amazon sau Pinterest. Pe de alta parte, Google se concentreaza pe "intelegerea" fotografiilor cu animale, plante, locuri, carti si multe altele.

Concentrarea eforturilor in zona cautarilor vizuale are potentialul de a creste numarul tranzactiilor si al potentialilor clienti ai business-ului tau. 

Atunci cand utilizatorii cauta dupa o anumita imagine, iar printre primele rezultate apar si companii, poti fi sigur ca acelea vor lua o mare parte din market share. Astfel, vor oferi nu numai o experienta de shopping personalizata pentru fiecare client in parte, dar pot obtine profit si prin cross selling. Iata, in continuare, cum sa iti optimizezi site-ul pentru cautari vizuale:

- adauga alt text-uri descriptive imaginilor, folosind cuvinte cheie relevante pentru respectivul tip de continut;

- adauga imagini in sitemap, pentru a ajuta crawlerii sa le acceseze;

- aplica schema markup imaginilor si adauga detalii despre fiecare produs, pentru ca Google sa "inteleaga" mai bine despre ce este vorba;

- optimizeaza titlurile imaginilor, alt tag-urile, numele fisierelor, pentru ca Google sa inteleaga mai bine contextul;

- foloseste imagini cu o rezolutie buna, care sa poata fi "citite" mai usor;

- optimizeaza dimensiunile (in kilobiti) imaginilor, pentru ca site-ul tau sa ramana rapid.


Concluzii

Optimizarea site-ului business-ului tau atat pentru cautari vocale, cat si vizuale iti poate aduce beneficii la care nici nu te-ai gandit. In primul rand, vorbim despre cresterea traficului si a conversiilor (intrucat SEO aduce publicul cel mai "de calitate", interesat sa cumpere produse si servicii) si cresterea brand awareness-ului (business-ul tau va fi recunoscut drept o autoritate in domeniu, daca apare pe primele pozitii in diverse tipuri de cautari). 

Totodata, implementarea unei astfel de strategii iti va asigura rezultate pe termen lung, bineinteles cu conditia sa nu opresti niciodata investitiile in SEO. Nu in ultimul rand, te poti bucura chiar de cresterea vanzarilor offline, intrucat multe dintre acestea incep cu o cautare online, iar utilizatorii vor retine business-ul tau, atat timp cat apare in primele rezultate.

Prin urmare, daca ar fi sa consideram optimizarea SEO o axa temporala, keyword stuffing-ul, schimbul de link-uri si continutul duplicat ori de slaba calitate reprezinta trecutul, iar cautarile vocale si vizuale - viitorul. 

Asadar, investeste in optimizarea site-ului business-ului tau in aceasta directie, iar 2020 poate fi cel mai bun an, din punctul de vedere al vanzarilor. Mult succes!