4 pasi simpli pentru a obtine clienti cu ajutorul SEO

09

nov

2015

4 pasi simpli pentru a obtine clienti cu ajutorul SEO

Din momentul in care un potential cumparator cauta informatii pe motoarele de cautare despre un anumit produs sau serviciu si pana la conversia propriu zisa, acesta parcurge un traseu complex. De la awareness pana la actiune este un drum lung, insa o strategie SEO foarte bine pusa la punct il va ajuta pe utilizator sa scurteze acest drum si sa se transforme rapid in clientul tau.

[zozo_blockquote footer_text="" position="left" animation_type="none" animation_delay="500"]Cheia unei campanii SEO de succes: Satisfactia clientului![/zozo_blockquote]

In ultimii ani, au existat numeroase update-uri de algoritm ale lui Google, al caror scop a fost sa imbunatateasca experienta utilizatorului. Update-ul Hummingbird a vrut sa inteleaga mai bine cautarile, astfel incat motorul de cautare sa ofere pagini cat mai utile, iar Panda si Penguin au cautat sa elimine continutul de proasta calitate, care reusea sa se pozitioneze destul de bine in SERP.

Pentru ca un site sa-si atinga scopul, el trebuie sa apara cat mai sus in motoarele de cautare, pe cuvintele cheie relevante pentru afacerea respectiva. Utilizatorul da click pe link, insa acest lucru nu este suficient ca el sa se transforme in client. Paginile site-ului pe care acesta ajunge trebuie sa fie relevante pentru stadiul de cumparare in care se afla persoana respectiva, iar continutul pe care acestea il ofera trebuie sa ofere o experienta a utilizatorului cat mai fructuoasa. Continutul cat mai adecvat, de care potentialul cumparator sa beneficieze la maxim, devine, astfel, principalul obiectiv al unei campanii SEO si asigura succesul acelui site in motoarele de cautare.

Experienta clientului este cruciala in ceea ce priveste perceptia publicului tinta despre un brand. Continutul realizat doar tinand cont de motoarele de cautare nu mai aduce rezultate, in schimb continutul care imbunatateste experienta cumparatorului este cel care conteaza cu adevarat. Asa ca principalul obiectiv cand vine vorba de o campanie SEO este sa comunici cu publicul caruia produsele si serviciile tale se adreseaza.

Cand pui clientul pe primul loc, vei observa multiple beneficii:

  1. Continutul va satisface nevoile clientilor tai, ceea ce insemana ca site-ul tau va fi mai ferit de update-urile de algoritmi Google, care lucreaza in acest sens.

  2. Vei creste gradul de implicare al actualilor vizitatori.

  3. Vei crea o experienta a clientului mai buna, ceea ce inseamna ca se vor inmulti ambasadorii brandului tau si vei avea review-uri pozitive, care vor mari sansele de achizitie cu 58%, conform studiilor in domeniu.

Crearea de continut pentru o experienta a utilizatorului cat mai buna, ca element principal intr-o campanie SEO, inseamna sa vii in intampinarea acestuia in stadiul de cumparare in care se afla el: Awareness  Interes  Dorinta  Actiune. Pentru acest lucru este nevoie de o strategie SEO care sa ia in considerare si felul in care clientii raspund in fata continutului pe care afacerea ta il ofera, atat on-site, cat si off-site.

[zozo_gridboxes container="no" container_class="" grid_bg_color="" grid_bg_hover_color="" icon_size="" icon_color="" icon_bg_color="" icon_bg_hover_color="" title_size="" title_color="" desc_color=""] [zozo_gridboxes_item column="3" title="Awareness" icon_align="center" icon="fa fa-long-arrow-right" description="Acesta este primul pas in procesul de convingere a unei persoane sa cumpere un produs sau un serviciu. In acest stadiu, potentialii clienti cauta informatii despre lucrurile care i-ar putea ajuta in solutionarea unor nevoi. Ca expert SEO, pentru a te adresa aceste etape, trebuie sa creezi continut generalist, iar cuvintele cheie trebuie sa fie de genul: „Ce este X” sau „Definitia lui X”. Cei care cauta asa ceva sunt interesati sa citeasca continut de baza despre produse si servicii." button="no" button_text="" button_link="" column_class="" animation_type="none" animation_delay="500"] [zozo_gridboxes_item column="3" title="Interes" icon_align="center" icon="fa fa-long-arrow-right" description="Pe masura ce utilizatorii ajung sa fie interesati de produsele tale, ei trec de la cautarile pur informative la cele de diferentiere. In acest stadiu, utilizatorii fac comparatii intre produsele tale si ale altor companii. Cuvintele cheie utilizate in campania SEO sunt de genul: „Care este diferenta intre X si Y”, „Care este cel/cea mai bun(a)”, de aceea trebuie sa creezi continut care sa pozitioneze brandul tau in pozitia de lider de piata, deoarece acesta ofera nenumarate beneficii." button="no" button_text="" button_link="" column_class="" animation_type="none" animation_delay="500"] [zozo_gridboxes_item column="3" title="Dorinta" icon_align="center" icon="fa fa-long-arrow-right" description="Dupa ce user-ii vor studia piata si isi vor da seama exact de ceea ce cauta, vor cauta pareri ale altor oameni despre acel produs sau serviciu, pentru a-si definitiva hotararea de cumparare. Un expert SEO stie ca acum trebuie sa creeze continut bazat pe cuvinte cheie, cum ar fi: „X review”, „X demo” sau „pareri despre X”. Aceste persoane sunt interesate de cele mai fine detalii, care sa le convinga sa cumpere in sfarsit produsul/serviciul mult dorit si investigat." button="no" button_text="" button_link="" column_class="" animation_type="none" animation_delay="500"] [zozo_gridboxes_item column="3" title="Actiune" icon_align="center" icon="fa fa-long-arrow-right" description="Utilizatorii de internet care cauta in motoarele de cautare (Google), in faza de actiune, stiu exact ceea ce doresc sa gaseasca si intentioneaza sa cumpere. Cautarile lor au in centru cuvinte cheie de genul: „magazin X”, „nume produs + brand” sau „X de vanzare”. Un specialist SEO isi da seama ca este nevoie de continut care sa duca utilizatorul direct in pagina de achizitie a produsului, unde el isi va incheia aventura si se va transforma intr-un client." button="no" button_text="" button_link="" column_class="" animation_type="none" animation_delay="500"] [/zozo_gridboxes]

Pentru ca brandurile sa aiba succes, ele trebuie sa beneficieze de o strategie SEO atent gandita, implementata si urmarita. Iar continutul realizat tinand cont de nevoile clientului este elementul esential al fiecarei campanii.