Cum sa faci o optimizare SEO a imaginilor cat mai eficienta

09

mar

2017

Cum sa faci o optimizare SEO a imaginilor cat mai eficienta

Indiferent daca esti blogger, scrii articole pentru o publicatie online sau detii un business in mediul virtual, cu siguranta te-ai lovit de intrebarea: “sa adaug o imagine pe langa contentul scris?” Raspunsul este “Da”. Imaginile contribuie la o experienta a utilizatorului mai vie si aduc trafic organic prin cautarile de imagini pe Google, insa pentru ca acest lucru sa se intample, ele trebuie optimizate corect. In acest articol, iti vom oferi cateva sfaturi legate de optimizarea imaginilor din punct de vedere SEO.

 

Adauga imagini content-ului de pe site

Atunci cand sunt adaugate imagini intr-un text, acest lucru va contribui la o intelegere mai buna a cititorului asupra subiectului articolului. “O poza face cat 1000 de cuvinte” spune o vorba.

Asadar, recomandarea este simplu de urmat: adauga imagini fiecarui articol publicat pe site. Il va face mai atractiv pentru vizitatori. Acesta este primul pas de urmat in optimizarea imaginilor din punct de vedere SEO.

 

Foloseste imagini cat mai relevante

De cate ori ai ocazia sa folosesti imagini proprii, fa-o fara ezitare. De ex, pagina “Despre noi”, in care vorbesti despre echipa ta, este de preferat sa contina o imagine cu membrii echipei, nu una cliseica, imprumutata sau cumparata.

De asemenea, este recomandat ca imaginea inserata in articol sa aiba legatura cu subiectul acestuia, avand scopul de a ilustra ideile comunicate in articol. Este firesc, totusi, ca uneori sa nu ai la dispozitie imagini proprii, asa ca poti apela cu incredere la surse online de imagini unice, precum Flickr.com, pixabay.com sau canva.com. Incearca sa alegi imagini sugestive si evita-le, pe cat posibil, pe cele protejate prin copyright. Google Images este, de asemenea, o sursa buna de imagini free de calitate, datorita filtrului de cautare a pozelor fara copyright.

Cand ai gasit imaginea potrivita, urmatorul pas este sa o optimizezi pentru a putea fi inserata pe site. Exista cateva aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand optimizezi o imagine din punct de vedere SEO:

 

Alege denumirea potrivita a fisierului

Optimizarea imaginilor din punct de vedere SEO incepe cu denumirea corecta a fisierului, fiind unul din cele mai importante locuri unde poti insera keyword-ul. Scopul este ca Google sa poata identifica subiectul inca dinainte de a analiza imaginea in sine. Principiul este simplu: daca imaginea reprezinta, de ex, Turnul Eiffel din Paris la apus de soare, o denumire corecta a fisierului ar putea fi turnul-eiffel-paris-apus.jpg. Principalul cuvant cheie ar fi Turnul Eiffel, de aceea denumirea fisierului incepe cu acesta.

Este recomandat sa te uiti in tool-ul de analytics cu care iti evaluezi site-ul si sa identifici cuvintele cheie si formularile utilizate de vizitatori la cautare, folosindu-le apoi pentru a denumi fisierele imaginilor cat mai eficient din punct de vedere SEO.

 

Ajusteaza dimensiunea si rezolutia imaginilor pentru o viteza de incarcare cat mai mare a site-ului

Viteza de incarcare a site-ului este unul din aspectele cele mai importante in ceea ce priveste experienta utilizatorului si impactul SEO. Cu cat viteza de incarcare este mai mare, cu atat site-ul este mai usor de vizualizat si mai usor de indexat de catre Google.

Imaginile pot avea un impact semnificativ asupra vitezei de incarcare a site-ului. Imaginile care au dimensiuni si rezolutii prea mari pot scadea considerabil viteza de incarcare, avand un impact negativ asupra pozitiei tale in motoarele de cautare. Asadar este recomandat sa le redimensionezi inainte sa le incarci pe website, mai ales avand in vedere ca:

  • Majoritatea utilizatorilor asteapta in medie 3 secunde pentru ca un website sa se incarce pe desktop sau pe laptop si in jur de 5 secunde pe telefonul mobil sau pe tableta.
  • Daca viteza de incarcare a site-ului Amazon ar fi cu o secunda mai mare, acesta ar pierde 1,6 miliarde de dolari pe an
  • Google ia in calcul viteza de incarcare a site-ului in algoritmii sai

Uneori ne dorim sa oferim vizitatorilor imagini de foarte buna calitate si de dimensiuni mai mari, mai ales cand vine vorba de produsele promovate. Totusi, acest lucru trebuie facut cu mare atentie.

Este foarte important sa nu inseram imagini de dimensiuni mari direct pe homepage, pentru a nu afecta viteza de incarcare. In schimb, putem afisa imaginea in dimensiuni mai mici, oferind posibilitatea de fi deschisa separat si vizualizata la dimensiuni mai mari intr-un pop-up sau pe alta pagina web.

 

Optimizeaza Alt Tag-urile intr-un mod inteligent

Este deosebit de important felul in care descrii imaginea in sectiunea Alt (cunoscuta si ca Alt-tag sau Alt-text). Google nu poate “vizualiza” imaginea, dar o poate “citi” cu ajutorul textului din Alt-taguri.

Alt-textul trebuie sa fie clar, concis, descriptiv si sa NU faca exces de cuvinte cheie, pentru a nu risca sa fii penalizat de Google pentru exces de keyword-uri. Alt-textul este folosit, de asemenea, de soft-uri specializate de redare audio a textului pentru persoane cu probleme de vedere si este acelasi text care se afiseaza atunci cand treci cursorul mouse-ului peste o imagine.

De asemenea, Alt-tagurile aduc valoare site-ului tau din punct de vedere SEO, ajutandu-l sa obtina o pozitie mai buna in motoarele de cautare, prin asocierea cuvintelor cheie cu imaginile. Mai mult, alt-tagurile sunt probabil cea mai eficienta metoda pentru business-urile eCommerce de a face posibila aparitia produselor lor in Google Images.

 

Alege formatul de imagine potrivit

Exista trei tipuri de fisiere de imagini folosite de majoritatea website-urilor. Acestea sunt JPEG, GIF si PNG.

Din cele trei tipuri de fisiere, formatul JPEG este cel mai potrivit pentru optimizarea imaginilor deoarece, spre deosebire de GIF-uri si PNG-uri, nu se pierde prea mult din calitate atunci cand este redimensionata.

  • Pentru site-urile de eCommerce, JPEG este cea mai buna alegere pentru optimizarea imaginilor, oferind cel mai bun raport calitate/dimensiune.
  • Formatul GIF este recomandat pentru thumbnail-uri, imagini decorative si animatii. NU este recomandat sa folosesti formatul GIF pentru imagini de dimensiuni mari, calitatea avand de suferit considerabil.
  • PNG-urile au avantajul de a putea fi comprimate la dimensiuni mici. Calitatea nu ramane la acelasi nivel ca in cazul JPEG-urilor, dar pot fi o alternativa acceptabila la formatul JPEG si GIF.
 

Testeaza imaginile pentru a vedea care dintre ele aduc o rata de conversie mai buna

Scopul principal al optimizarii imaginilor este de a atrage cat mai multi vizitatori care sa fie convertiti in clienti si care sa creasca cifra de vanzari a unui business online. Cum ne putem da seama ce imagini ne pot aduce o rata de conversie mai mare? Testandu-le!

  • Testeaza numarul de imagini de produs per pagina: Pentru unele site-uri de eCommerce care au probleme cu viteza de incarcare, reducerea numarului de imagini de produs per pagina poate aduce o imbunatatire a CTR-ului (click-through rate) si o crestere a ratei de conversie, in timp ce pentru altele, un numar mai mare de imagini poate aduce aceleasi rezultate, printr-o experienta a utilizatorului mai complexa. Singurul mod de a afla in care situatie te afli este sa testezi imaginile!
  • Testeaza unghiurile de vizualizare preferate de vizitatori: Surprinzator, loialitatea vizitatorilor poate fi castigata oferindu-le experienta vizuala pe care si-o doresc. Poti afla care sunt asteptarile lor efectuand un sondaj online.
  • Testeaza cate produse e cel mai eficient sa afisezi pe paginile-categorie: 20, 30, 100 de produse? Testeaza numarul de produse de pe fiecare pagina-categorie pentru a putea oferi vizitatorilor site-ului tau cea mai placuta experienta de a cumpara online.