Agentie interactiva

Despre serviciile oferite de o agentie interactiva, marketing si o parte din serviciile oferite de iAgency. Cu ajutorul acestor informatii va veti putea contura o idee mai clara in jurul conceptului de marketing online si a conceptului de agentie interactiva.

Ce este o agentie interactiva?

Noi suporturi media, internet marketing, online marketing, optimizare SEO si promovare site

Toti acesti termeni sunt sinonimi cu conceptul de agentie interactiva. Sa vedem ce inseamna acesti termeni… totusi.

Cu dezvoltarea internetului, ca cel mai nou si mai targetat canal de la piata la consumator, agentiile interactive isi dovedesc creativitatea in design-ul online si in marketingul site-urilor. O agentie interactiva ofera astfel de servicii de design si dezvoltare a site-urilor, consultanta in marketingul pe internet, optimizare SEO, promovare site, publicitate online, interactivitate online si campanii de email marketing.

In mod normal, agentiile interactive nu apar din agentii de marketing traditionale, ele apar ca entitati de sine statatoare, inca de la crearea lor fiind agentii dedicate marketingului online. Agentiile interactive sunt abordate de agentiile de marketing traditionale pentru targetarea ridicata pe care mediul online o ofera, pentru marketingul pe motoare de cautare si pentru marketingul “viral”.

O agentie interactiva priveste internetul ca un enorm canal de comunicare orientat pe clientul final, in moduri noi, creative, indisponibile in schemele traditionale de marketing.

Ce este Marketingul Online?

In ultimii 10 ani, marketingul a suferit schimbari mai mari decat in ultimul secol, facand un salt urias din epoca publicitatii in care dominau canalele traditionale de comunicare precum TV-ul, radio-ul si presa, in cea a website-urilor, platformelor social media si a motoarelor de cautare. Conform statisticilor, consumatorii din intreaga lume petrec in medie 6 ore pe zi pe Internet, cumparaturile online cunoscand, de asemenea, o crestere continua de la an la an. In acest context, competitia dintre business-uri in mediul online a devenit din ce in ce mai acerba, iar pentru a ajunge la consumatori acestea trebuie sa isi adapteze strategia la noile instrumente de marketing online.

Marketingul online, cunoscut si sub numele de marketing digital, este un ansamblu de tehnici si instrumente de promovare a unui business pe Internet, fiind puntea de legatura intre produsele si serviciile pe care le ofera si consumatori. Prin cresterea traficului pe website, identificarea si educarea potentialilor clienti si imbunatatirea ratei de conversie, marketingul online este indispensabil afacerilor online care doresc sa aiba succes.

Sub termenul-umbrela de "marketing online" exista un ansamblu complex de instrumente de promovare, precum SEO (Search Engine Optimization), SEM (Search Engine Marketing), SMM (Social Media Marketing), marketingul de continut, email marketing etc. Fiecare dintre aceste instrumente implica utilizarea unor tehnici, strategii si canale de comunicare specifice, eficienta acestora depinzand de publicul-tinta, obiectivele business-ului si industria in care acesta opereaza.

Cu ajutorul serviciilor de marketing online, business-urile pot atinge urmatoarele obiective:

- cresterea traficului pe site

- cresterea vizibilitatii in motoarele de cautare

- cresterea ratei de conversie

- construirea de brand awareness si brand loyalty

- cresterea vanzarilor

- cresterea ratei de recuperare a investitiilor (ROI)

Efectele Marketingului Online

Marketingul online a avut efecte profunde in industria de marketing. Astazi, descarcarea de muzica pe internet, bloggurile corporative, chaturile, verificarea online a conturilor bancare sunt deja familiare tuturor. Site-uri ca eBay au conectat depozite, magazine de pe tot globul intr-unul singur, urias, deschis 24 din 24. Jocurile online creaza noi moduri prin care marketerii pot aduna informatii valoroase despre clientii potentiali si de asemenea cresc recognoscibilitatea brandului si fidelizarea consumatorilor.

Agentiile interactive dovedesc ca marketingul online este de succes si este benefic atat marketerilor cat si consumatorilor.

Combating Consumer Generated Media

Ce este CGM?

Bloguri, camere chat, site-uri de opinii, forumuri.

Toate aceste forme ale comunicatiei online sunt canale pentru consumatori pentru a-si raspandi pareri pe internet. Gandeste-te la ultima oara cand ai avut de a face cu un service prost sau ai cumparat un produs slab de la o companie care nu ti-l primeste inapoi. Ai scris acest lucru intr-un jurnal online?

Consumer-Generated Media sau CGM se refera la opiniile, comentariile si alte metode de comunicare despre un produs sau serviciu, scrise de un consumator pe internet. CGM este echivalentul “marketingului word-of-mouth (din gura in gura)”, doar ca se intampla online. In completare la aceste exemple, CGM poate aparea si in site-uri personale si emailuri. Orice forma de comunicare poate purta inserat in ea CGM.

CGM cunoscuta si sub denumirea de “social media” poate lua multe forme si poate fi pozitiva sau negativa.

Cu mult timp in urma aparitiei internetului, consumatorii erau la mila comerciantilor. Ei nu aveau nici o forma de feedback si nu erau protejati impotriva marfurilor proaste. Mai tarziu guvernele au intervenit pentru protejarea consumatorului.

Contorizarea CGM

O agentie interactiva joaca rolul catalizatorului in controlarea efectelor negative pe care le poate avea CGM in internet. Prima actiune este contorizarea parerilor negative care trebuie privita cat mai realistic. Aceste pareri nu pot fi niciodata controlate pe deplin pentru ca minimedia insasi se impotriveste controlului. Daca acest fapt este inteles, o agentie interactiva trebuie sa fie constienta intotdeauna de “social media” si sa reactioneze rapid pentru a cataliza eventuale incidente si “pareri” negative.

Utilizarea CGM

La fel cum parerile negative despre un produs/serviciu se pot raspandi pe tot web-ul, opiniile pozitive pot fi raspandite si ele “viral”. Ganditi-va la efectul “domino” pe internet. Puterea acestor opinii pozitive raspandite viral poate avea un efect foarte important in crearea unei imagini bune pentru o companie.

Agentia interactiva poate face ca aceasta comunicare prin “viral marketing” sa genereze reactii pozitive si cumparaturi masive pentru un produs/serviciu. Agentia interactiva poate crea prin aceste mijloace incredere si respect pentru o companie.

Email Marketing

Email marketingul este o tehnica putin costisitoare folosita de agentia interactiva pentru a promova un produs/serviciu prin emailul electronic, deseori cu scopul de a incuraja cresterea vanzarilor pe consumatorii existenti, pentru a crea cresterea imaginii brandului sau a fideliza clientii, pentru a atrage noi clienti.

Multe dintre companii aleg aceasta tehnica pentru ca este usor de comunicat si sunt usor de urmarit feedbackul si rezultatele ei. Campania poate fi monitorizata prin ratele de click, prin raspunsurile pozitive sau negative si astfel se poate contoriza efectul si rezultatul campaniei.

In timp ce ne consideram experti in email marketing, stim ca aceasta tehnica este doar o parte din experienta generala a clientilor, care trebuie integrata intr-o strategie de marketing si de continut.