Noul Update Google avantajeaza si mai mult brandurile. Primele impresii iAgency.ro

21

mar

2019

Noul Update Google avantajeaza si mai mult brandurile. Primele impresii iAgency.ro

Despre Update-ul Google: Major Core Update

Ca sa explic pe intelesul tuturor ce inseamna acest update major, sa ne imaginam ca fiecare site are o nota generala, de la Google. Aceasta nota se schimba in urma update-ului, toate site-urile vor primi o nota noua.

Google nu poate sa “renoteze” toate site-urile in acelasi timp, ca urmare acest update al algoritmului de baza poate dura si 14-20 de zile. Un astfel de update nu se intampla in fiecare luna, ci la 1-2 ani de zile. 

Imaginati-va ca toate paginile web se afla in partitii pe hard-drive-ul computerului vostru. Imaginati-va ca porniti un antivirus care sa scaneze aceste partitii. Acest antivirus consuma resursele calculatorului in mare masura. La fel functioneaza si la Google, poate cea mai mare baza de date din lume. Google nu poate sa “scaneze” site-urile in timp real, fiind un volum urias de informatii de procesat si realizeaza acest proces in etape. Acesta este motivul pentru care un asemenea update dureaza multe zile. 

Google nu schimba indicatorii analizati ci schimba ponderea fiecarui indicator in stabilirea “notei finale”.  

Ce am remarcat concret
 

    google update core

Sursa imagine: https://cognitiveseo.com

In primul rand trebuie mentionat ca la iAgency.ro am inregistrat scaderi doar pentru 5% dintre proiectele gestionate, celelalte fiind stabile sau inregistrand cresteri. 

1. Din analiza datelor am remarcat ca noul algoritm Google a oferit o importanta mai mare valorii brandului site-ului. Cu alte cuvinte, site-urile cu un numar mare de cautari pe brand si cuvinte cheie + brand, au inregistrat cresteri spectaculoase, chiar daca multe dintre ele nu beneficiaza de o optimizare on-page perfecta sau de un numar important de backlinkuri. 
Tot anul trecut, 2018, am vorbit despre forta brandurilor in Google. Previzionam ca in cca. 2-3 ani sa vedem in prima pagina de Google numai branduri pe care le cunoastem din viata reala, de la TV, din Mall-uri. Cred ca acest termen, estimat de mine, va fi mai scurt, in noile conditii de modificare a algoritmului de ranking Google.

Desi ponderea pentru brand era importanta si inainte de acest Update, acum a devenit si mai importanta. 

In urmatorii ani, vad o “batalie” intre agentiile de SEO, la nivel de strategii de comunicare si content marketing in general. Elementele tehnice de SEO primesc o pondere mult mai redusa decat valoarea brandului. 

2. Paginile cu continut invechit au scazut in ranking, continutul proaspat si de calitate primeaza

optimizare seo continut nou google update


Am experimentat scaderi chiar la site-ul iAgency.ro, care din prima pozitie pentru cuvinte cheie precum “agentie SEO”, “optimizare SEO”, a fost coborat in zona pozitiilor 4-7. 
E drept, la fel ca in proverbul cu cizmarul, nu am acordat cea mai mare atentie site-ului nostru, care are pagini cu continut destul de vechi. Acest update ne va mobiliza sa facem tot ce este necesar pentru a ne relua pozitiile fruntase in piata noastra. 
Site-urile la care am refacut recent continutul pentru paginile importante, au inregistrat cresteri spectaculoase. 

3. Viteza de incarcare a site-urilor a primit o pondere mai importanta in algoritmul de ranking

viteza de incarcare google


Conform analizei pe care am realizat-o, paginile web care au o viteza de incarcare mai scazuta decat competitia au inregistrat scaderi. Google acorda o mai mare importanta site-urilor care se incarca mai rapid, avantajand astfel experienta utilizatorilor. 

4. Vechimea domeniului a primit o pondere mai importanta in algoritmul de ranking
Desi nu am vazut pe nimeni comentand despre vechimea domeniului, am remarcat ca site-urile cu domenii ce au vechime au primit un spor de vizibilitate din partea lui Google. 
Am scanat site-uri mai vechi, de care nu ne mai ocupam de mult timp si cazusera din top 50, site-uri pentru care efectiv nu s-a mai facut nicio actiune SEO de mult timp. In urma acestui update acele site-uri, candva puternice, au urcat in top 15. Acest fapt ne demonstreaza ca desi Google scazuse foarte mult importanta vechimii domeniului, a venit cu o rectificare pentru acest indicator. 

Acestea sunt primele informatii pe care le putem spune “la cald”, despre poate cel mai important update Google de la cel prin care a trecut site-urile la indexarea diferita pe Mobile vs Desktop, Primary Indexed Mobile.  

Suntem convinsi, ca dupa fiecare astfel de Major Update Google, ca vor mai exista update-uri care sa corecteze ulterior erorile acestui update. Asteptam cu totii “calmarea” SERP-ului si stabilirea unei noi ierarhizari a site-urilor pentru a putea emite noi informatii. 

Cei care ati inregistrat scaderi serioase trebuie sa dati o atentie mai mare punctelor de mai sus si va dorim revenirea in pozitii de top.