5 Trucuri pentru optimizarea site-ului pentru mobil

04

mai

2016

5 Trucuri pentru optimizarea site-ului pentru mobil

Cautarile pe mobil se ridica acum la aproape 60 la suta din traficul web si dispozitive mobile sunt mai frecvent folosite pentru tot felul de acțiuni decat orice alt dispozitiv. De indata ce lumea digitala a mutat accentul de pe desktop pe dispozitivele mobile, web designerii, algoritmii motoarelor de cautare, expertii SEO si oamenii de marketing digital, invariabil, au ajuns sa cunoasca poziția dominanta a mobilului in fiecare aspect al Internetului.

Odata cu dominația completa a mobilului, experiența utilizatorului pe aceste dispozitive a devenit principalul obiectiv, deoarece ea merge dincolo de a crea doar un aspect vizual placut. Ea corespunde mai multor aspecte, cum ar fi funcționalitatea pe mai multe dispozitive, viteza optima de incarcare, usurința de accesare a continutului pe dispozitive mobile si alte elemente.

Asa ca, optimizarea site-ului pentru mobil depinde practic de modul in site-ul tau face conținutul si funcțiile usor accesibile, pe langa crearea, in mod evident, a unui aspect vizual placut pe dispozitivul mobil. Iti proiectezi site-ul pentru a-l face pur si simplu bun pentru mobil sau prietenos pentru mobil? Acum este momentul sa faci diferența dintre aceste doua abordari.

In cea mai recenta actualizare de algoritm de cautare, Google a facut clar faptul ca capacitatea unui site de a fi mobile-friendly va ocupa un rol esential in clasarea lui in primele pagini ale acestui motor de cautare. Cu ajutorul acestui nou parametru, fiecare trebuie sa lucreze din greu pentru optimizarea site-ului pentru mobil. Intrebarea este daca pur si simplu a face site-ul bun pentru dispozitive mobile este de ajuns sau versiunea mobila a site-ului ar trebui sa includa o mulțime de aspecte legate de proiectare si de atribute funcționale pentru a o face mai prietenoasa?

Uite ce considera Google important in clasamentele de cautare:

  • Fonturile ar trebui sa miste in sus si in jos pentru o citire usoara pe ecranele mai mici ale dispozitivelor mobile.
  • Butoanele, scrolling-ul si alte elemente de navigare ale site-ului ar trebui sa fie optimizate pentru atingere.
  • Indiferent daca site-ul se bazeaza pe Flash sau nu trebuie sa te asiguri ca acest element nu cauzeaza probleme de incarcare.
  • E ok sa ai URL-uri separate pentru dispozitive mobile, atata timp cat asiguri redirecționarea utilizatorilor de telefonie mobila la URL-ul respectiv pentru desktop si nu faci de fapt un site cu totul diferit pentru dispozitivul mobil.
  • Google recomanda, de asemenea, evitarea legaturilor incrucisate irelevante intre cele doua versiuni ale site-ului.
  • Google mai spune ca, atunci cand faci optimizarea site-ului pentru mobil, paginile ar trebui sa se incarce mai repede, fara a crea erori atunci cand este accesat de pe diferite dispozitive.

De ce anume trebuie sa tii cont pentru optimizarea site-ului pentru mobil

  1. Un layout mobile friendly. Aria de vizualizare a unui website este mult mai mica in cazul unui smartphone decat al unei tablete sau al unui desktop.  De aceea, un site poate atrage vizitatorii daca este optimizat din punct de vedere al layout-ului, pentru a asigura o vizibilitate maxima si incadrarea tuturor elementelor pe ecran. Apoi, un alt factor, la fel de important pentru optimizarea site-ului pentru mobil, este legat de facilitatile de zoom in si zoom out (pentru marirea sau micsorarea imaginii) pentru ca un utilizator sa descopere sau sa vada orice element din site care i se pare important. De asemenea, un layout mobile friendly este crucial in a face butoanele din site mai vizibile si in prevenirea ca acestea sa fie prea obscure sau ascunse sub alte widgeturi. Nu uita ca anul 2016 este cel al mobilitatii, in care majoritatea userilor intra pe un site doar daca arata si se misca in mod natural, fara sa trebuiasca sa apese prea multe butoane pentru a ajunge la informatia pe care o considera importanta pentru nevoile lui. Pentru ca traim in secolul vitezei, unde informatia inseamna putere doar daca aceasta poate fi accesata rapid, in maximum 3 click-uri, optimizarea site-ului pentru mobil ti-l poate transforma intr-unul cu adevarat valoros.
  2. Simplitate si usurinta in navigare. De la alegerea si contrastul culorii, la dimensiunea fontului si toate aspectele legate de design, cu cat proiectarea tine seama de usurinta in navigare, cu atat mai mult site-ul va putea atrage implicarea vizitatorilor de pe device-urile mobile.  Smartphone-urile sunt diferite din punct de vedere al rezolutiei si al afisari totale si de aceea site-ul tau trebuie sa se incadreze perfect pe ecranele lor. In ceea ce priveste designul ales pentru optimizarea site-ului pentru mobil, se mizeaza pe natural, astfel incat sa atraga vizitatori de pe diferite smartphone-uri. Mai mult, simplitatea se refera si la functionalitate. Cu cat userul intra in contact mai rapid cu informatia de care are nevoie, cu atat experienta lui pe site va fi mai buna si va petrece mai mult timp pe el. Tot asa il poti atrage de partea ta, pentru a deveni cat mai fidel in actiuni ce te vor ajuta sa te impui in fata competitiei. Spre exemplu, un site business trebuie sa se supuna scopurilor si actiunilor unui vizitator prin unelte precum: cele mai apropiate locatii, cautarea de produse, optiuni de plata, convertoare de valuta etc., sau prin orice alte aspecte care ii ofera userului o modalitate facila de a afla rapid lucrurile pentru care a ajuns pe site-ul tau.
  3. Fii la curent cu trendurile in design. Respectarea tendintelor in web design este foarte importanta pentru utilizatori, mai ales ca ei s-au obisnuit sa regaseasca elemente comune in mai toate site-urile. Daca nu esti un creator de design cunoscut, asa cum sunt Apple si Google, atunci cand faci optimizarea site-ului pentru mobil cel mai bine este sa urmaresti trendurile actuale si conventiile unanim valabile pentru a crea un site util, usor de folosit si familiar. In timp ce World Wide Web se joaca cu diferite trenduri in design, unele continua sa atraga mai multa atentie decat altele. Iar cele care se bucura de un numar mare de vizitatori apar sub egida „testat in timp”. Site-urile care au acumulat cea mai mare popularitate respecta un design plat, cu imagini de background, defilare parallax (cascada), layout sub forma de grila, butoane de meniu de tip sandwich, footer si meniu ascunse etc. Nu trebuie sa urmezi o grila anume, insa pentru succesul site-ului tau este bine sa alegi din elementele comune altor site-uri, pentru ca utilizatorilor sa li se para cat mai familiar.
  4. Pune intotdeauna in centrul preocuparilor tale utilizatorii atunci cand te apuci de optimizarea site-ului pentru mobil. Ai putea incepe acest proces prin a raspunde la urmatoarele intrebari: „Ce useri vrei sa targetezi?”, „Cine sunt ei?”, „Ce preferinte au?”, „Cum poti crea rapid o prima impresie pozitiva, pentru ca ei sa revina pe site-ul tau?”, „La baza proiectarii site-ului ai avut studii demografice, axate pe grupuri de varsta, etnii,  preocupari etc.?”. Doar cunoscand in profunzime toate aceste lucruri, poti crea un layout si informatii care sa le raspunda utilizatorilor rapid la intrebari si preocupari si care sa le mentina interesul intotdeauna treaz.
  5. Alege un design pentru atingere si gesturi. Pentru ca astazi tot mai multi useri folosesc smartphone-uri cu ecran tactil, cand faci optimizarea site-ului pentru mobil incearca sa incorporezi in structura site-ului tau si modalitati de scriere bazate pe „gesturi” si „voce”. Un site are succes daca raspunde la metoda de scriere cu touch, cea mai comuna si folosita astazi. In cazul in care un site poate oferi metode de scriere futuriste prin gesturi sau comanda vocala, poti tine capul sus de pe primele pozitii din motoarele de cautare, pentru ca neoptimizarea unui site pentru o astfel de tehnologie nu te va ajuta sa devii un brand online.