Ce este Google Mobile-first Index si cum te poti pregati pentru acesta

27

dec

2017

Ce este Google Mobile-first Index si cum te poti pregati pentru acesta

De mai bine de un an, Google a anuntat tranzitia iminenta catre mobile-first index.

Conform unui studiu realizat de catre Stone Temple Consulting la inceputul anului 2017, mai mult de 55% din traficul total de pe internet vine de pe dispozitive mobile, acest procent urmand sa creasca de la an la an.

Aceasta tranzitie a utilizatorilor catre dispozitive mobile i-a determinat pe cei de la Google sa ia in considerare din ce in ce mai mult experienta utilizatorilor de smartphone-uri si tablete, astfel incat, in viitorul apropiat, Google va acorda prioritate site-urilor optimizate pentru mobile in paginile sale de rezultate.

Daca ai un business online, este cazul sa iti pui urmatoarea intrebare: "Este site-ul meu pregatit pentru trecerea la mobile-first index, si daca nu, ce ar trebui sa fac?"

Pana sa te ajutam sa raspunzi la aceasta intrebare, iti vom explica cum este site-ul tau indexat in prezent si ce schimbari presupune tranzitia la mobile-first index.

 

Ce se va schimba odata cu mobile-first index?

 

In prezent, Google iti indexeaza site-ul si il pozitioneaza in SERP in functie de cat de bine este optimizata varianta desktop a site-ului si continutul acesteia. Daca site-ul tau are si o versiune separata de mobil (m. sau mobi), aceasta nu are inca nicio influenta asupra pozitiilor in Google.

Odata cu lansarea mobile-first index, Google se va schimba la 180 de grade si va incepe sa ia in considerare varianta mobile a site-ului si nu pe cea desktop in algoritmii sai. Asadar, cei care vor avea site-ul optimizat pentru dispozitive mobile, vor fi avantajati. Pentru cei care inca nu si-au optimizat site-ul pentru mobile, iata 3 recomandari pentru a fi pregatiti pentru mobile-first index:

 

1) Fii la curent cu ultimele postari de pe blogul Google Webmaster Central

 

Nu poti spune niciodata ca esti prea informat in legatura cu un subiect, asa ca cel mai indicat este sa citesti ultima postare despre mobile-first index de pe blogul Google Webmaster Central, unde te poti lamuri direct de la sursa ce presupune aceasta schimbare. Specialistii Google au fost inca de la bun inceput transparenti cu privire la aceasta schimbare.

Pe scurt, mesajul lui Google cu privire la cum te poti pregati pentru mobile-first index poate fi concentrat in doua puncte esentiale:

i. Daca site-ul tau are un design responsive si continutul este acelasi, indiferent ca este accesat de pe un dispozitiv mobile sau desktop, nu trebuie sa schimbi nimic la acesta.

ii. Daca ai doua versiuni diferite pentru site-ul tau, una pentru mobile si alta pentru desktop, iar continutul este diferit de la una la alta, va trebui sa faci niste schimbari.

Pe scurt, conform celor doua puncte de mai sus, daca ai un site cu design responsive, mobile-first index nu te va afecta, insa daca ai o versiune separata si diferita a site-ului pentru dispozitive mobile, precum m. sau /mobi/, pozitiile tale in Google vor avea de suferit. Daca te regasesti in cea de-a doua situatie, tine cont de urmatoarele recomandari.

 

2) Opteaza pentru un design responsive al site-ului

 

Chiar daca va trebui sa faci niste eforturi financiare, este timpul sa investesti intr-un design responsive pentru site-ul tau. Avand o singura versiune a site-ului, cu un singur URL, care sa functioneze optim indiferent de dispozitivul de pe care este accesat, este avantajos atat pentru utilizatori si motoarele de cautare, cat si pentru cei care se ocupa de mentenanta site-ului.

Iata care sunt avantajele unui website cu design responsive:

- este mai usor pentru utilizatori sa redistribuie continutul daca exista un singur URL;

- este mai usor pentru algoritmii Google sa indexe website-ul, fara a mai fi nevoie sa faca o corelatie intre versiuni corespondente desktop/mobile;

- mentenanta site-ului este mai simpla si necesita mai putin timp;

- scade probabilitatea de a aparea erori comune care afecteaza versiunile mobile ale site-ului;

- viteza de incarcare a site-ului creste, deoarece indiferent de pe ce tip de dispozitiv este accesat, nu mai este necesara o redirectionare a utilizatorului catre versiunea potrivita.

 

3) Daca site-ul nu are un design responsive si nu intentionezi sa investesti in asta, asigura-te ca pe versiunea mobile exista continutul cel mai important

 

Odata ce se va lansa mobile-first index, Google va alege versiunea mobile a site-ului tau ca sursa primara a continutului. Daca site-ul tau nu va avea un design responsive, atunci este important ca in versiunea mobile a site-ului tau sa fie prezent continutul cu care te intereseaza sa listezi in Google, altfel vei avea surprize neplacute in privinta pozitiilor tale din SERP.

Iata cele mai importante elemente care, in cazul in care site-ul tau nu are un design responsive, trebuie sa se regaseasca atat pe versiunea desktop, cat si pe cea mobile:

- continutul de tip text, imagini si video;

- meta tagurile (meta titlurile si meta descrierile);

- datele structurate.