Cum sa faci un research de cuvinte cheie in 2016

26

mai

2016

Cum sa faci un research de cuvinte cheie in 2016

Identificarea corecta a cuvintelor cheie este piatra de temelia a unei strategii de optimizare SEO, al carui scop final nu este numai cresterea traficului organic obtinut din motoarele de cautare, ci si a ratei de conversie. Cuvintele cheie decid cine ajunge pe site-ul tau si de ce anume. Cu cat sunt mai relevante, au un volum mare de cautari si dificultate scazuta, cu atat sunt mai mari sansele de a obtine trafic targetat, care sa te ajute sa-ti cresti afacerea online.

Insa researchul de cuvinte cheie din 2016 nu mai este acelasi de anul trecut (nici nu mai vorbim de cel de acum 2-3 ani!) si acest lucru se intampla deoarece si motoarele de cautare fac regulat update-uri de algoritm, care schimba regulile jocului. Intreaga evolutie a lumii digitale afecteaza in mod constant procesul de optimizare SEO si implicit research-ul de cuvinte cheie in 2016, iar daca vrei sa tii pasul cu ceilalti sau chiar sa ajungi inaintea competitorilor trebuie sa tii cont de o serie de criterii, dictate atat de motoarelor de cautare, cat si de publicul tinta.

  1. Gandeste-te cum cauta publicul tau tinta

Inainte sa te apuci sa folosesti un tool de identificare a cuvintelor cheie, gandeste-te ce ar putea potentialii tai clienti sa caute pentru a-ti gasi site-ul. Ia in considerare varsta si demografia lor si faptul ca felul in care acestia scriu este diferit fata de felul in care vorbesc. In plus, trebuie sa tii cont si de dispozitivul de pe care acceseaza cel mai des site-ul tau: desktop sau mobil. Pentru a identifica cuvinte cheie relevante gandeste-te la produsele sau serviciile pe care le vinzi, la felul in care sunt descrise de utilizatori si la categoriile in care se incadreaza. Foloseste sinonime si articole relevante de pe Wikipedia, o sursa foarte bogata de continut succint si bine scris, care te poate ajuta sa identifici termenii pe care ii folosesc oamenii interesati de acel subiect.

  1. Cauta subiecte relevante, in loc de cuvinte sau expresii cheie

Google a facut progrese serioase in ceea ce priveste capacitatea lui de a intelege si de a analiza continutul. El nu mai indexeaza un continut sec si nu mai poate fi manipulat cu ajutorul unei multitudini de cuvinte cheie. Acum, acest motor de cautare poate intelege calitatea si scopul unui text. Asa ca este foarte important pentru cei care detin afaceri online sa produca continut relevant, de calitate, care sa fie considerat util si interesant de catre utilizatori, si nu doar un text de minim 250 de cuvinte de dragul cuvintelor cheie. Daca ai un continut slab, chiar daca reusesti sa te pozitionezi in prima pagina din Google, bounce rate-ul mare te va trage in jos.

  1. Foloseste Social Media sa gasesti subiecte populare si virale

Nu te limita la software pentru a face research de cuvinte cheie in 2016 deoarece exista mult mai multe subiecte si idei pe care diverse instrumente nu le pot releva. Platformele sociale, cum ar fi Facebook, Twitter, Reddit, Pinterest, Google+, forumurile de nisa sau site-urile de intrebari si raspunsuri sunt locuri grozave pentru a gasi subiecte care pot atrage trafic bogat pentru site-ul tau. Ideea de baza este simpla: gaseste continut care a devenit viral si reutilizeaza subiectul principal.

  1. Monitorizeaza Google Trends

Google Trends iti poate da idei de cuvinte cheie care se pot contura in vitorul apropiat. Planificarea in avans a continutului care se bazeaza pe aceste cuvinte cheie poate fi o strategie foarte buna, caci te poate ajuta sa te pozitionezi in fata competitiei. Si retelele sociale te pot ajuta sa descoperi subiecte noi si atragatoare, despre care vorbeste toata lumea. Tot ce trebuie sa faci este sa fii vigilent si sa actionezi cu promptitudine.

  1. Cerceteaza cuvintele cheie ale competitiei

Daca competitorii tai principalii se situeaza mai bine in rezultatele motoarelor de cautare, identificarea cuvintelor cheie folosite de aceastia te poate ajuta foarte mult, mai ales daca ai o strategie mai buna de creare a backlink-urilor. Pentru a face acest lucru nu trebuie decat sa introduci URL-ul fiecarui site concurent in Google Keyword Planner. Nu vei identifica exact cuvintele cheie care aduce trafic competitiei, dar macar iti vei face o idee. Daca doresti totusi sa stii exact care sunt acestea, poti folosi un tool cu plata ca Semrush.

  1. Identifica subiecte populare pe blogurile competitorilor

Aceasta este o modalitate foarte simpla si rapida de a obtine idei de subiecte pentru un continut care iti poate genera mult trafic targetat. Pur si simplu cauta categoria de posturi populare pe blogurile concurentilor. Acestea sunt cele care atrag foarte multi potentiali clienti, asa ca sunt o sursa foarte buna de inspiratie pentru un research de cuvinte cheie in 2016. Insa nu pierde din vedere ca trebuie sa produci un continut superior acestora si sa creezi si niste backlinkuri puternice pentru a devansa competitia. Altfel, concentreaza-te pe niste cuvinte cheie cu o competitie mai mica, stabileste-ti o autoritate in domeniu si de-abia apoi foloseste-te de aceasta tehnica.

  1. Cauta si targeteaza cuvinte cheie care denota intentia

Pentru a face cum trebuie un research de cuvinte cheie in 2016, e bine sa identifici termeni de cautare destul de descriptivi pentru a exprima intentia utilizatorului si sa creezi continut corespunzator. Google este capabil sa interpreteze mesajul din spatele lor si sa rafineze rezultatele in functie de acestia. In plus, astfel de termeni sugereaza o puternica dorinta de actiune, ceea ce ajuta la cresterea ratei de conversie.

  1. Concentreaza-te pe cuvinte cheie long-tail

Acestea sunt cuvinte cheie care contin 3-4 sau chiar mai multe cuvinte si care exprima dorinte foarte specifice, prin urmare au un grad foarte mare de relevanta. In plus, acestea au parte de o competitie mica, asa ca este mult mai usor sa te ridici in SERPs daca le folosesti.

  1. Analizeaza volumul de cautari pentru fiecare cuvant cheie

Dupa ce ai identificat numeroase cuvinte cheie, care tie ti se par relevante pentru site-ul tau, trebuie sa apelezi la un software pentru a le tria in functie de volumul de cautari. Nu are rost sa creezi continut pentru cele pe care aproape nimeni nu le vizeaza, asa ca trebuie sa renunti la ele. Pe de alta parte, nu poti sa le alegi doar pe cele cu volum mare de cautare deoarece acestea presupun o competitie foarte mare, iar daca esti nou pe piata vei avea nevoie de foarte multa munca si timp sa urci in SERPs pe acesti termeni. Nu este usor sa faci un research de cuvinte cheie in 2016, insa daca vei tine cont de sfaturile noastre te vei descurca foarte bine.

  1. Identifica cuvintele cheie cu ajutorul carora esti gasit

Pe masura ce creezi continut pe site, Google incepe sa il pozitioneze in rezultatele lui, pe o varietate de cuvinte cheie, inclusiv pe cele pe care nu le targetezi. Pentru a le afla, foloseste Google Search Console. Ele constituie o noua sursa de inspiratie pentru a obtine trafic, asa ca nu le omite si foloseste-le pentru a genera si mai multa expunere online.

  1. Fa research de cuvinte cheie in mod regulat

Research-ul de cuvinte cheie nu se termina niciodata. La fel ca si optimizarea SEO, este un proces continuu deoarece trebuie sa-ti imbogatesti si sa-ti diversifici mereu cuvintele cheie de baza, in functie de evolutia afacerii, a industriei in care activezi, a publicului tinta si a update-urile de algoritm ale lui Google. Fii mereu cu ochii pe site-urile care au legatura cu domeniul tau, pe site-urile si blogurile competitorilor, pe portalurile de stiri si pe oricare alte site-uri care te-ar putea ajuta sa descoperi noi subiecte pentru continutul pe care il creezi.

Sa faci un research de cuvinte cheie in 2016 necesita timp, indiferent de profilul afacerii pe care o conduci. Fiecare piata are un model diferit de interogari de cautare si identificarea acestor modele de baza permite specialistilor de marketing online sa inteleaga mai bine piata. Cu ajutorul unui research de cuvinte cheie corespunzator, adaptat timpurilor, poti produce mereu continut de calitate si sa obtii expunere mai buna in rezultatele motoarelor de cautare.