Ghid de optimizare SEO a site-urilor de dropshipping

12

sep

2017

Ghid de optimizare SEO a site-urilor de dropshipping

Ca proprietar al unui magazin de dropshipping, unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le cunosti inainte sa-ti construiesti pagina de internet este cum sa ai o optimizare SEO cat mai eficienta pentru business-ul tau. Acest tip de magazine intampina obstacole cu totul si cu totul diferite fata de magazinele care detin propriul stoc. Astfel, citind acest articol, vei afla informatii si sfaturi pretioase, care te vor ajuta sa cresti traficul organic al site-ului tau.

In primul rand, trebuie sa tii cont de faptul ca Google devine din ce in ce mai sofisticat in analizarea continutului de calitate, asa ca este important sa intelegi diferitele caracteristici pe care algoritmii le folosesc pentru a-ti pozitiona site-ul in rezultatele cautarilor dupa anumite cuvinte cheie. Cu alte cuvinte, optimizarea SEO nu presupune crearea unui text in care sa adaugi cat mai multe cuvinte cheie, ci a unui text de calitate, care sa prezinte infomatii valoroase pentru cititori.

Acest articol este structurat in doua parti principale: in prima sectiune vei afla conceptele cheie despre optimizarea SEO, iar in cea de-a doua iti vom oferi cateva sfaturi pe care sa le urmezi pentru a-ti spori succesul.

SEO pentru incepatori

SEO inseamna ,,search engine optimization”, iar rezultatele unei optimizari SEO eficiente se materializeaza in pozitii cat mai favorabile in paginile de rezultate ale motoarelor de cautare. Scopul este sa cresti traficul organic pe site-ul tau, mai exact, trafic obtinut fara a plati pentru spatiu publicitar.

In ziua de azi, optimizarea SEO este folosita pentru diferite tipuri de continut, inclusiv poze, videoclipuri, stiri si chiar documente academice. Avand in vedere cresterea popularitatii comertului de tip dropshipping, deducem faptul ca implementarea unei strategii SEO corespunzatoare poate fi cruciala pentru a te distinge de competitie.

Unul din cele mai importante aspecte ale optimizarii SEO este sa faci un studiu amanuntit asupra cuvintelor cheie relevante pentru business-ul tau. Poate fi destul de tentant sa adaugi cat mai multe in continutul pe care il creezi, insa o optimizare SEO eficienta consta in obtinerea unui echilibru intre mai multi factori precum originalitatea, calitatea informatiilor, linkurile interne, structura site-ului si multe altele. De asemenea, este foarte important sa inlaturi eventualele erori cu care se confrunta website-ul business-ului tau, deoarece acestea iti pot afecta pozitiile in motoarele de cautare. Aplicatiile precum Google Speed Test te pot ajuta sa identifici probleme precum viteza de incarcare sau calitatea versiunii mobile a site-ului. In momentul in care te vei familiariza cu conceptele si factorii pe care se bazeaza acest domeniu, vei constientiza singur ca este foarte important sa pui accent pe optimizarea SEO a paginii de produse insa, continutul trebuie sa ramana natural, usor de citit si de asimilat de catre utilizatori.

Conceptele cheie ale optimizarii SEO

Lungimea continutului de pe fiecare pagina a site-ului tau joaca un rol foarte important in comertul de tip dropshipping. Cu cat mai cuprinzator si mai relevant continutul, cu atat va fi mai usor pentru motoarele de cautare sa inteleaga care este domeniul tau de activitate.

Primul aspect al utilizarii cuvintelor cheie pe pagina ta web este sa calculezi ratia optima in raport cu textul total pe care il afisezi pe pagina respectiva. De aceea, iti recomandam sa utilizezi cel putin 350-500 de cuvinte pe pagina si sa optimizezi textul prin cuvinte cheie, link-uri si alte strategii care iti pot imbunatati pozitiile in pagina de rezultate Google. Totusi, nu uita ca trebuie oferi utilizatorului un continut folositor, care sa ii ofere o experienta de calitate, asa ca este necesar ca acesta sa para cat mai natural. Daca vorbim despre o pagina de produse, poti crea descrieri detaliate pentru fiecare produs in parte, astfel incat sa beneficiezi de cat mai mult continut.

Tag-urile H1 pentru optimizarea SEO a magazinelor de tip dropshipping

Ca sa poti vizualiza mental ce anume este un tag H1, gandeste-te la el ca la titlul unei carti. Din moment ce motoarele de cautare il citesc, deducem ca acesta este unul dintre primele lucruri care ii arata ce vor gasi utilizatorii pe site-ul tau. Daca vorbim despre o pagina de produse, tag-ul H1 va fi numele produsului, iar in cazul unei categorii, acesta va fi reprezentat de numele categoriei. Incearca sa utilizezi si cuvinte precum ,,cel mai bun”, ,,de top”, ,,cumpara” etc.

Tag-urile H1 nu trebuie sa contina mult prea multe cuvinte cheie, deoarece Google ar putea considera acest lucru ca fiind keyword stuffing si chiar ai putea risca o penalizare.

Meta titlurile pentru dropshipping

Meta titlurile sunt foarte importante in optimizarea SEO a unei afaceri de tip dropshipping, ele fiind primele lucruri care apar utilizatorilor in lista de rezultate a cautarilor. Un meta titlu nu ar trebui sa aiba mai mult de 65 de cuvinte si este necesar sa fie relevant in cautarile pe care vrei sa ai o pozitie cat mai buna si destul de atractiv incat sa incurajeze utilizatorii sa-l acceseze.

optimizare SEO

Optimizarea SEO a meta descrierilor

Meta descrierea este textul care se afla imediat sub meta titlu. Incearca sa folosesti intre 120 si 160 de cuvinte si sa oferi informatii relevante, care sa descrie ce anume va gasi pe pagina respectiva persoana care se decide sa dea click.

Daca ai o afacere de tip dropshipping, este recomandat ca meta descrierea sa incurajeze utilizatorul sa acceseze respectivul link. Ofera-i motivul pentru care sa isi doreasca sa-ti viziteze site-ul: include informatii despre pret, o lista de produse care sa ii atraga atentia sau alte avantaje pe care le ai fata de concurenta.

meta descriere optimizare SEO

Astfel, avand o optimizare SEO corespunzatoare a meta tagurilor, site-ul tau va avea mult mai multe sanse sa aiba pozitii mai bune in rezultatele cautarilor pe anumite cuvinte cheie.

Link-urile interne

Un alt aspect crucial pentru o optimizare SEO de succes sunt link-urile interne, adica link-urile aflate pe anumite pagini ale site-ului tau care fac trimitere catre alte pagini ale acestuia. Acestea trebuie sa fie intotdeauna de tipul ,,dofollow”. Astfel, le indici motoarelor de cautare ce pagini sa aiba in vedere pentru a le oferi o pozitie cat mai buna in paginile cu rezultate. Desigur, link-urile interne ajuta si utilizatorii sa descopere si alte pagini ale site-ului tau.

In optimizarea SEO pentru afacerile de tip dropshipping, link-urile interne indica motoarelor de cautare ce pagini doresti sa aiba o pozitie mai buna in paginile cu rezultate pe anumite cuvinte cheie. De asemenea, te ajuta sa iti ordonezi site-ul si sa sporesti autoritatea domeniului.

Daca ai o postare de blog foarte buna sau o pagina infografica care are o autoritate foarte mare si backlink-uri de calitate, adauga un link intern care sa ajute pagina la care faci trimitere sa obtina o pozitie mai buna.

Totusi, cu cat ai mai multe link-uri interne pe o anumita pagina, cu atat aceasta va putea sa transfere mai putina autoritate. Astfel, daca ai doua link-uri interne, acestea vor primi cate 50% din autoritatea paginii respective, iar daca ai trei link-uri – doar 33.3%. De altfel, trebuie sa incluzi in aceasta ecuatie si link-urile categoriilor de produse.

Backlink-urile

Backlink-urile au un rol foarte important in optimizarea SEO a site-ului tau; acestea sunt link-uri aflate pe alte site-uri care fac trimitere catre al tau. Alaturi de continutul intern, backlink-urile sunt cea mai importanta modalitate prin care iti poti ajuta site-ul sa creasca in pozitii in Google, pe anumite cuvinte cheie. Iata cateva notiuni importante cu care este esential sa te familiarizezi:

  • Dofollow: aceste backlink-uri permit transferul de autoritate si iti sustin cresterea pozitiilor pe motoarele de cautare.
  • Nofollow: aceste link-uri fac trimitere catre site-ul tau, insa nu permit transferul de autoritate. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa ai numai link-uri ,,dofollow”; este necesar un mix natural intre cele doua tipuri de link-uri.
  • Text ancora: cuvantul cheie atribuit unui link care face legatura catre un site.

Linkuri externe

Aceste link-uri se afla pe site-ul tau, dar fac trimitere catre o alta pagina de internet. Daca detii un magazin de ecommerce, include link-uri externe doar in postarile de blog. De asemenea, inainte sa adaugi un link extern, pune-ti urmatoarele intrebari:

  • Vizitatorii mei vor fi ajutati de acest link extern?
  • Site-ul catre care fac trimite este unul stabil, de durata sau este posibil sa dispara oricand?
  • Site-ul respectiv prezinta un continut irelevant sau slab calitativ pentru cititorii mei?

Daca raspunsul este ,,da” la primele doua intrebari si ,,nu” la ultima intrebare, atunci poti lua in calcul sa faci trimitere catre respectivul site.

Motivul pentru care nu este indicat sa adaugi link-uri externe pe o pagina de pe care poti cumpara anumite produse este faptul ca acestea vor trimite utilizatorul pe o alta pagina si le va distrage atentia de la scopul pentru care se aflau acolo: vanzarea!

Link-urile canonice

Urmatorul pas in crearea unei optimizari SEO de succes este sa intelegi ce anume sunt link-urile canonice. Acestea sunt link-uri sunt utile atunci cand ai pagini cu acelasi continut, deoarece le indica motoarelor de cautare ce pagini sa indexeze. Sa presupunem ca ai trei pagini pe site care listeaza aceleasi produse, continut si imagini. In acest caz vei folosi un link canonic pentru a indica motoarelor de cautare pe care anume sa o indexeze, pentru ca nu vrei ca toate cele trei pagini sa concureze pentru acelasi spatiu si nici sa intampini probleme din cauza continutului duplicat.

Instructiuni de optimizare SEO pentru Schema

Schema.org este o platforma creata de toate motoarele de cautare importante. Aceasta iti ofera un cod si fragmente care sa le indice motoarelor de cautare care este specificul paginii tale. De exemplu, este folosit un cod pentru a le arata acestora ca exista un videoclip pe pagina respectiva. Astfel, vei avea posibilitatea sa afisezi in lista de rezultate a cautarilor noi functii care sa defineasca o experienta a utilizatorilor completa, ca de exemplu un videoclip.

Feed-urile de date si optimizarea SEO a magazinelor de tip dropshipping

In mod particular atunci cand ai o afacere de tip dropshipping, creezi o baza de informatii foarte vasta despre produsele tale, de la descrierile fotografiilor, la informatiile detaliate despre acestea. Feed-ul de date este un fisier de informatii oferit de furnizorul tau, fiind accesibil comerciantilor care isi doresc sa promoveze anumite produse in magazinul lor. Ideal ar fi ca informatiile respective sa fie reformulate, pentru ca Google sa nu le indexeze ca fiind duplicate

Cum sa faci o optimizare SEO eficienta

Cunoscand aspectele esentiale ale unei optimizari SEO, este momentul sa afli cum sa pui in practica informatiile pe care le-am prezentat anterior.

Evita sa preiei continut de pe alte site-uri

Continutul duplicat indica existenta aceluiasi text pe doua site-uri (iar in unele cazuri chiar existenta acelorasi coduri).

Avand in vedere ca magazinele de tip dropshipping nu detin un stoc propriu, acestea se bazeaza intr-o oarecare masura pe data feed-urile oferite de alte magazine, depozite si fabrici. Aceste feed-uri sunt documente de tip XML care tin evidenta produselor in magazinele respective. Din moment ce continutul, imaginile, descrierile si orice alta informatie despre produse exista in data feed-urile care sunt folosite de fiecare magazin care le comercializeaza, continutul nu este unic. Astfel, programatorii site-urilor respective se confrunta cu aceeasi problema: continut duplicat.

Astfel, motoarele de cautare nu stiu exact care dintre aceste site-uri ar trebui sa aiba o pozitie mai buna in rezultatele cautarilor. Prin urmare, entitatile care vor folosi informatiile din data feed-uri exact asa cum au fost preluate, vor avea o pozitie mult mai slaba in comparatie cu cele care nu le vor folosi ca atare.

Imbunatateste-ti pozitia cu ajutorul unor imagini unice

Desi initial ti se va parea complicat sa realizezi poze proprii pentru fiecare produs in parte, vei vedea ca aceasta tehnica de optimizare SEO iti va ajuta site-ul de dropshipping sa aiba o pozitie mult mai buna in rezultatele cautarilor pe anumite cuvinte cheie. Astfel, vei putea sa iti diferentiezi oferta de alte magazine care comercializeaza aceleasi produse, probabil preluate de la aceiasi furnizori si, in acelasi timp, vei evita sa ai continut duplicat. Daca nu ai posibilitatea sa realizezi propriile poze, atunci descarca pozele existente in data feed si redenumeste-le astfel incat sa descrii produsele respective cat mai atractiv. Ulterior, incarca-le in baza de date si pe server.

Tine cont de faptul ca este foarte important modul in care numesti imaginile. De exemplu, daca vinzi palarii albastre mici si medii, nu induce in eroare motoarele de cautare numindu-le pe ambele la fel. ,,Palarii albastre medii” si ,,palarii albastre mici” sunt niste denumiri care te vor ajuta in procesul de optimizare SEO si, prin urmare, vei avea sanse mult mai mari sa obtii o pozitie mai buna in rezultatele cautarilor pe anumite motoare de cautare.

Adauga imaginilor tale Alt tag-uri

Un alt aspect important de care trebuie sa tii cont in optimizarea SEO este sa adaugi imaginilor tale Alt tag-uri. Motoarele de cautare nu pot vedea ce anume este ilustrat intr-o imagine, dar Alt tag-urile le ajuta sa stie despre ce anume este vorba si sa o afiseze utilizatorilor. Acestea apar in HTML astfel: "insert_alt_tag_here" 

Optimizeaza titlurile imaginilor 

Acestea ar trebui sa fie identice cu numele si alt tag-urile imaginilor. Incearca sa nu adaugi prea multe cuvinte cheie, pentru ca acest lucru iti poate asigura o penalizare din partea motoarelor de cautare.

Fii un maestru al descrierilor de produs

Deja cunosti faptul ca descrierile preluate din data feed si nemodificate sunt considerate continut duplicat si ca un continut unic si folositor te diferentiaza de competitie. Pentru o optimizare SEO completa, reformuleaza descrierile produselor astfel incat sa oferi utilizatorilor informatii originale, folositoare si reale. Acest lucru iti poate propulsa pagina prin expresii si cuvinte cheie puternice si competitive.

Afiseaza specificatiile produselor

In optimizarea SEO a site-urilor de tip dropshipping, este foarte important sa adaugi specificatii pentru fiecare produs in parte care, desigur, sa nu fie identice cu cele existente in data feed. Gaseste o modalitate unica de a le reformula, insa fara a pierde esenta informatiilor.

Lucruri pe care sa nu le faci atunci cand optimizezi SEO

Atunci cand optimizezi SEO un site de dropshipping, este indicat sa eviti tehnicile blackhat SEO, care iti pot aduce penalizari din partea motoarelor de cautare. Odata ce vei fi penalizat, iti va lua foarte mult timp, poate chiar si ani, pana sa mai poti obtine o pozitionare buna in paginile cu rezultate pe anumite cuvinte. De aceea, este foarte important sa afli ce lucruri trebuie sa eviti atunci cand optimizezi SEO site-ului tau.

  • Schimbul de link-uri. Incearca sa eviti link-urile reciproce – aceasta este una dintre cele mai daunatoare practici in urma carora poti fi penalizat.
  • Fermele de link-uri.
  • Postarile sponsorizate. Poti fi penalizat si atunci cand oferi anumitor oameni sau influenceri bani sau produse in schimbul unor link-uri de tip ,,dofollow” si, mai mult, va fi afectat si site-ul respectivelor persoane. Este posibil sa iti doresti sa lucrezi cu influenceri, insa trebuie sa te asiguri ca link-urile pe care le afisezi pe site-urile acestora sunt ,,nofollow”.
  • Construirea automata de link-uri. Exista anumite soft-uri care pot publica pentru tine automat comentarii pe bloguri, forumuri si alte tipuri de comunitati. Acest lucru poate afecta imaginea brand-ului tau printre comunitatile online si bloggeri. De asemenea, poti fi penalizat de catre motoarele de cautare.
  • Listarea in directoarele de business. Le poti face doar daca sunt 100% nisate, relevante si updatate manual. De asemenea, este recomandat ca link-urile sa fie ,,nofollow”

Avand un business de tip dropshipping, optimizarea SEO este mai complicata de realizat si poate dura mai mult decat in alte cazuri. De asemenea, odata ce vor aparea rezultatele, este necesar sa continui pe aceeasi linie, pentru ca motoarele de cautare iti vor scadea pozitiile in paginile cu rezultate pe anumite cuvinte cheie in momentul in care vei renunta. De aceea, este posibil sa constati ca nu poti sa faci singur o optimizare SEO de succes, situatie in care va fi necesar sa apelezi la o agentie SEO profesionista.