amazon SEO

Cele mai bune tehnici si instrumente de optimizare SEO pe Amazon!

Te-ai intrebat vreodata care este secretul din spatele vanzarilor pe Amazon, cea mai mare platforma de e-commerce din lume? Daca te-ai gandit ca simpla diversitate a gamei de produse, preturile speciale sau popularitatea castigata prin ”word-of-mouth” au transformat acest retailer online intr-un gigant la nivel global, care la randul sau iti va garanta automat succesul in industria comertului electronic, te inseli!

Raspunsul e mai simplu decat te-ai fi asteptat, dar in acelasi timp foarte complex: optimizarea SEO sta la baza succesului pe Amazon. Mai exact, la succesul brandurilor care apeleaza la aceasta platforma pentru a-si comercializa produsele. Amazon se aseamana foarte mult cu Google, functionand dupa aceleasi principii – asemenea unui motor de cautare special, care necesita optimizare SEO pentru a oferi rezultatele dorite.

Astfel, cu sute de milioane de vizitatori pe luna, mii de branduri si produse „indexate”, concurenta este una acerba, iar sansele ca tu sa vinzi considerabil sunt destul de slabe. Dar nu si daca esti bine informat despre cum functioneaza intregul proces. Citeste in continuare acest articol despre optimizarea SEO pe Amazon, daca iti doresti sa obtii mai multa vizibilitate pe platforma si sa-ti cresti incasarile!

La fel ca in cazul Google, procesul de optimizare SEO pentru Amazon urmareste propulsarea anumitor produse sau branduri pe primele pozitii ale paginii cu rezultate, in urma cautarii utilizatorului. Cautarea se face dupa cuvinte cheie ce indica produsul, categoria de produse sau brandul de care utilizatorul este interesat sau l-ar putea interesa. Nimic nou pana aici, nu?

Dar, pentru ca este un gigant, Amazon detine propriul algoritm specializat in optimizare SEO, numit A9. Iata 3 lucruri interesante despre acesta si modul sau aparte de functionare:

 

1. Cuvinte cheie „exclusive”. Mai mult decat niste meta tag-uri

O particularitate a algoritmului consta in faptul ca, pentru a beneficia de optimizare SEO pe Amazon cat mai specifica platformei si in acelasi timp extrem de eficienta, acesta iti ofera posibilitatea de a introduce pana la 7 cuvinte cheie „exclusive”. Asta inseamna ca respectivele cuvinte, descriptive pentru produsul tau, vor fi indexate exclusiv de algoritmul A9 si nu vor fi afisate de alte motoare de cautare, inclusiv Google. Astfel, acestea vor avea relevanta doar pentru cautarile pe Amazon!

 

2. Vanzarile recente, un criteriu de afisare

Atentie! Algoritmul A9 pentru optimizarea SEO pe Amazon nu tine cont de vanzarile totale ale unui produs sau popularitatea generala a brandului respectiv. In felul acesta, un criteriu de afisare a ofertei tale pe primele pozitii ale paginii cu rezultate il reprezinta numarul comenzilor recente. Acest lucru inseamna un avantaj in cazul vanzarilor de sezon (cadouri de Craciun sau cu ocazia Valentine’s Day, cadouri tematice pentru femei in luna martie etc.). Deci, per total, rata de conversie (CTS) este mai importanta decat rata de click (CTR). Pentru a genera mai multe vanzari intr-un timp scurt, stabileste un pret cat mai mic, care sa fie compensat odata cu avantajele cresterii CTS!

 

3. Review-urile „verificate”, un factor decisiv pentru rata de conversie

Desi vanzarile sunt principalul obiectiv pentru Amazon, se pare ca experienta utilizatorului este cel putin la fel de importanta! Prin urmare, algoritmul de optimizare SEO A9 ia in considerare review-urile clientilor la produsele achizitionate, verificand mai intai daca acestea sunt reale si prezinta incredere. Un review „verificat” inseamna ca un client care a cumparat de pe aceasta platforma si-a exprimat ulterior parerea despre produsul respectiv, folosind acelasi cont de inregistrare. Un astfel de review este considerat de Amazon ca fiind unul sincer, indicand calitatea produsului si influentand decizia de cumparare.

Iar cum scopul marelui retailer este acela de a face bani si a-si multumi totodata vizitatorii pe care urmareste sa-i converteasca, A9 va scoate in fata produsele cu review-uri pozitive – pe care le recunoaste dupa rating-ul oferit (numarul de stelute). Un alt aspect notabil este ca pentru Amazon numarul review-urilor pozitive este mai relevant decat numarul vanzarilor generale, in procesul de optimizare SEO. Motiveaza-ti cumparatorii sa-ti lase un review pozitiv oferindu-le un bonus, un cadou sau o reducere de pret!

Asadar, ca o concluzie, putem spune ca principala trasatura a algoritmului A9 este modul sau de functionare: simplu si la obiect. Prin urmare, daca vrei sa ai succes pe Amazon, la fel trebuie sa actionezi si tu. Iata 5 tehnici de optimizare SEO esentiale cu impact asupra paginilor cu rezultate (SERP), pentru a lansa un produs nou sau a-ti creste vanzarile actuale:

amazon seo pagina produs

1. Include numele brandului tau in lista de produse

Spre exemplu, in cazul in care brandul respectiv contine in denumirea sa cuvintele cheie pe care le targetezi de obicei, acest lucru te poate ajuta sa ocupi in mod organic o pozitie mai buna in paginile cu rezultate ale cautarilor pe Amazon.

 

2. Mentioneaza numele vanzatorului

De asemenea, implicand numele furnizorului in procesul tau de optimizare SEO pe Amazon, ai mai multe sanse sa ajungi in topul rezultatelor afisate de platforma. Acest lucru este valabil daca numele vanzatorului contine cuvinte cheie relevante pentru produsul tau!

 

3. Apeleaza la serviciile de e-fulfillment oferite de Amazon (FBA)

Se pare ca produsele de a caror depozitare, ambalare si livrare se ocupa direct Amazon, in locul vanzatorului, sunt mai agreate de algoritmul A9. Pornind de la aceasta idee, produsele cu optiunea Fulfillment by Amazon se pozitioneaza mai bine in SERP.

 

4. Completeaza toate campurile pentru descrierea si editarea paginii de produs

Asigura-te ca ai completat chiar si campurile optionale disponibile pe pagina produsului, deoarece acest aspect s-a dovedit ca influenteaza pozitiile si filtrarea rezultatelor in procesul de optimizare SEO pe Amazon. Descrierile cat mai detaliate te ajuta sa avansezi in topul SERP!

 

5. Foloseste doar fotografii de prezentare profesionale

Nu in ultimul rand, imaginile care insotesc produsul trebuie sa aiba o calitate foarte buna. Acest lucru este argumentat prin faptul ca pozele ce permit optiunea ”zoom” prezinta mai multa incredere, iar astfel este influentata decizia de cumparare a vizitatorului. Numarul conversiilor, la randul lor, influenteaza locul pe care te situezi in urma cautarilor pe Amazon. Totodata, un numar mai mare de poze este corelat cu o pozitionare mai buna.

Asadar, o pagina de produs pe Amazon bine optimizata din punct de vedere SEO are in principiu urmatoarea structura:
– titlu si subtitlu care sa includa numele producatorului/vanzatorului;
– descrierea detaliata a produsului, insotita de o recenzie;
– imagini de prezentare care includ in denumirea lor keyword-uri;
– cuvinte cheie, evitand keyword stuffing.

 

In ceea ce priveste tool-urile de optimizare SEO pe Amazon, iti recomandam urmatoarele instrumente:
Keyword Inspector si Keywords Everywhere – pentru research de cuvinte cheie;
Feedback Genius si Sales Backer – e-mailuri automate pentru vanzatorii Amazon, monitorizarea feedback-urilor si review-urilor;
Helium 10 – pentru identificarea celor mai cautate cuvinte si a noilor trenduri in comertul electronic, analiza competitorilor si studierea concurentei etc.

Comments are closed.