Totul despre entitatile SEO: ce sunt si cum sa le folosesti in beneficiul optimizarii!

23

ian

2024

Totul despre entitatile SEO: ce sunt si cum sa le folosesti in beneficiul optimizarii!

In Dictionarul Explicativ al Limbii Romane, entitatea este definita drept "existenta sau realitate determinata", "esenta a unui lucru, existenta distinct si independent de aceasta", respectiv "totalitatea caracteristicilor unui obiect, reprezentate sub forma de informatii". In SEO, aceasta este definita drept "orice lucru care este singular, unic, bine definit si distinct". Cu alte cuvinte, putem vorbi despre: oameni, locuri, idei, brand-uri, carti, obiecte, companii, domenii, evenimente, culori, date, monede (currency), animale, show-uri, media, business-uri locale, organizatii, filme, echipe sportive etc. Desi este clar, din patentele Google, ca motorul de cautare pune mare pret pe entitati, conceptul este unul abstract, iar expertii in optimizare inca incearca sa-si dea seama cum sa-l foloseasca in beneficiul lor. Parcurgand articolul in continuare, vei afla ce stim pana acum.

In prezent, conform Link Assistant, Google isi construieste o baza de date cu entitati, prin doua metode: fie preluarea lor din baze de date existente, de incredere (spre exemplu, Wikipedia sau IMDb), fie "descoperirea" unora noi (si stocarea lor sub forma nume - ID - clasa - atribute - relatii - relevanta). Spre exemplu, entitatea "Californication" apartine clasei de seriale TV, are drept unul dintre atribute data de 13 august 2007 (lansarea oficiala) si are diferite scoruri de relevanta: 0.99 ca este un serial TV (mai precis, o certitudine de 99% ca utilizatorul care cauta acest keyword doreste sa vizioneze sau sa afle lucruri desre serial), 0.74 ca este o comedie si 0.36 ca este o drama (in realitate, "Californication" reprezinta o combinatie intre cele doua genuri).

Pentru a afla daca o anumita cautare este o entitate sau nu, cea mai eficienta metoda este sa folosesti un tool de entity mining, insa un indiciu mai mult decat evident este sa verifici daca, in urma search-ului, cel mai mare motor de cautare din lume afiseaza un knowledge panel. In prezent, la nivelul algoritmilor botilor Google, are loc o schimbare de paradigma: entitatile inlocuiesc keyword-urile, devenind obiectivul principal din spatele cautarilor. Cele mai importante motive sunt ca acestea din urma sunt ambigue si specifice unei anumite limbi, fiind destul de dificil de creat conexiuni contextuale cu ajutorul lor (spre exemplu, in limba engleza, keyword-ul "apple" se poate referi atat la fruct, cat si la brand).

Un alt motiv pentru care Google a ajuns sa prefere entitatile are legatura cu numarul tot mai mare de cautari vocale si mobile, iar beneficiile care rezulta din aceasta modificare sunt nenumarate: rezultate mai relevante, traduceri imbunatatite, snippet-uri mai bogate. Astfel, de fiecare data cand motorul de cautare identifica o entitate printre termenii introdusi de utilizator, se apeleaza baza de date, pentru a imbunatati experienta si a rafina rezultatele, adaugand knowledge panel-uri, oferind sugestii de cautare si afisand pagini mai relevante (vizand, mai degraba, contextul decat keyword-urile si link-urile din continut). In final, se va crea o retea de entitati interconectate, pe diverse paliere.



Cum sa folosesti entitatile SEO in beneficiul tau?

Pentru a urma trendul si a te concentra, in procesul de optimizare SEO, pe entitati in loc de keyword-uri si backlink-uri, integrand continutul creat intr-un context natural, poti incepe inca de astazi sa lucrezi la urmatoarele aspecte:

- construirea unei identitati de brand (prin nume, slogan, pozitionare si atribute - loc, data fondarii, fondator etc.; crearea si mentinerea profilurilor de social media; promovarea si asigurarea mentiunilor de catre alte entitati din domeniu etc.);

- folosirea Schema.org (pentru a grabi lucrurile, nemaiasteptand sa fii descoperit de Google, ci ajutandu-l sa "inteleaga" ce elemente de pe site-ul tau sunt entitati, ce elemente sunt atribute ale unor entitati etc.; aceasta tactica se poate dovedi deosebit de utila pentru business-urile locale, pentru a se "ancora" de alte entitati apropiate geografic si a-si creste prezenta in local search);

- obtinerea, optimizarea si mentinerea profilului de GMB / Google My Business (de departe cel mai important aspect al oricarei strategii de SEO local), lucru care, foarte probabil, iti va transforma brand-ul, fie el si unul la inceput de drum, intr-o entitate;

- crearea de link-uri relevante intre diverse entitati de pe site-ul tau (intre brand si fondator, produse/colectii etc.), totul pentru a realiza conexiuni contextuale si a intari identitatea brand-ului tau;

- crearea unui continut mai larg (neaxat doar pe produse/servicii, ci abordand teme mai variate, pentru a crea asocieri mai puternice cu entitatile pentru care vrei sa rankezi);

- realizarea unui audit de entitate (pentru a vedea daca site-ul tau si continutul acestuia "acopera" topic-urile specifice domeniului, daca exista destule entitati, iar acestea sunt suficient de puternice, comparativ cu concurenta);

- imbunatatirea optimizarii SEO tehnice (aceasta formeaza, alaturi de crearea de continut, fundatia solida pe care se vor "sprijini" tot mai multe entitati, odata ce acestea vor fi create/descoperite de catre Google);

- orientarea catre personalizare si UX (schimbarea "macazului" de la keyword-uri la entitati nu este decat o noua dovada ca Google pune mare pret pe experienta utilizatorilor).



Cum sa gasesti entitatile relevante pentru continutul tau?

Atunci cand creezi continut nou, asigura-te ca incluzi alte entitati pe care Google le considera relevante pentru subiect. Iata cum le gasesti:

- printr-un search in... Google, verificand sectiunile "People also ask" (Oamenii intreaba si despre...) si "Related searches" (Cautari relationate), dar si sugestiile de Image Search, pentru a raspunde intrebarilor frecvente, a aborda si subiecte conexe si a "acoperi" cat mai bine subiectul, in general;

- prin consultarea Wikipedia, mai exact a paginii respectivei entitati, pentru a vedea ce entitati conexe merita/trebuie mentionate in continut (spre exemplu, daca vrei sa scrii un articol de blog relevant si exhaustiv despre Mick Jagger, este "obligatoriu" sa il mentionezi pe Keith Richards, celalalt membru marcant al trupei Rolling Stones);

- folosind un API (application programming interface), precum Natural Language API de la Google, aflat inca in faza de demo, un tool care proceseaza textul si evidentiaza entitatile (spre exemplu, in fraza "Google, cu sediul in Mountain View, a dezvaluit noul telefon Android, cu pretul de 799 de dolari, la Consumer Electronic Show", entitatile sunt: Google, Mountain View, telefon, Android, 799 de dolari si Consumer Electronic Show).


In concluzie, optimizarea SEO cu accent pe entitati in loc de keyword-uri reprezinta un "pariu" sigur pentru viitor, pe masura ce algoritmii Google se imbunatatesc, ajutandu-te sa urci in pozitii si sa eviti penalitatile. Mult succes!