Impactul inteligentei artificiale asupra SEO

Optimizarea SEO ofera site-ului tau posibilitatea de a fi gasit mult mai usor de catre utilizatori. In momentul in care strategia SEO este foarte bine gandita, exista sanse foarte mari sa ocupi pozitii de top in paginile de rezultate ale cautarilor pe Google. Cu toate acestea, pentru a putea sa intelegi pe deplin cum functioneaza SEO, trebuie sa intelegi cum functioneaza motoarele de cautare moderne. Concret, inteligenta artificiala.

Ce este inteligenta artificiala?

Inteligenta artificiala reprezinta apogeul progresului tehnologic. Aceasta permite componentelor de hardware si software sa functioneze precum creierul uman, eliminand orice deficienta a gandirii logice, precum si capacitatea relativ mica de a memora. Prin urmare, acest lucru face posibila nu doar analizarea unei cantitati enorme de date, ci si obtinerea de informatii aprofundate despre acestea. In unele cazuri, perspectiva inteligentei artificiale asupra informatiilor este mult mai profunda, rapida sau vasta decat cea a oamenilor.

Astfel, inteligenta artificiala conduce catre rezultate ale motoarelor de cautare de calitate superioara. De exemplu, daca vei incarca pe Internet destul de multe poze cu o girafa, acesta va invata sa identifice o girafa. Daca ii arati suficiente coduri de tip malware, va invata sa recunoasca un virus. Daca i se dezvaluie limbajul brut al oamenilor (cuvinte sau fraze pe care le folosim pe motoarele de cautare), va invata sa inteleaga intrebarile pe care le cautam si ne va raspunde. Cu alte cuvinte, inteligenta artificiala se dezvolta cu cat are mai multe date la dispozitie.

In general, exista trei tipuri de inteligenta artificiala:

  1. Inteligenta artificiala ingusta – aceasta pune accentul pe o singura functie (de exemplu: sah, filtrele de spam etc.);
  2. Inteligenta artificiala generala – aceasta are o functie generala. In general, este echivalenta cu abilitatile unei singure persoane;
  3. Superinteligenta artificiala – aceasta este peste inteligenta artificiala generala, functionand la o capacitate mult mai mare.

Google RankBrain este un algoritm similar inteligentei artificiale inguste. Concret, acesta este un sistem care imita modalitatile de invatare ale oamenilor. Numita si invatare profunda, inteligenta artificiala ingusta foloseste propagarea retroactiva pentru a identifica erorile la iesirea din sistem (de exemplu, confundarea unei girafe cu o zebra), astfel incat sa isi imbunatateasca urmatoarele cautari ale utilizatorilor.

Evolutia lui Google RankBrain

Google RankBrain, lansat in anul 2015, este un sistem care foloseste inteligenta artificiala pentru a crea mai multe rezultate relevante pentru cautarile realizate pe Google. Anterior, Google se concentrase asupra unor algoritmi conceputi de oameni.

Cu timpul, RankBrain a reusit sa inlocuiasca tehnologiile care se bazau pe algoritmi. In momentul de fata, este tehnologia predominata si are un impact extraordinar asupra motorului de cautare.

Metamorfoza marketingului

RankBrain influenteaza deja optimizarea SEO, dar rezultatul nu este unul liniar. Algoritmii pe care Google ii folosea in trecut inca exista. Ceea ce s-a schimbat este modul in care acele metode se aplica. RankBrain se orienteaza spre a intelege cum poate sa combine acesti algoritmi pentru a oferi utilizatorilor cele mai bune rezultate.

De exemplu, in anumite rezultate ale cautarilor, RankBrain invata despre importanta majora a meta titlurilor. In instanta, acest lucru va conduce catre o experienta in online de o calitate superioara. Dar intr-un alt rezultat al cautarii, acelasi meta titlu poate sa conduca catre o experienta nefavorabila. RankBrain determina care site-uri ofera informatii de calitate si care nu.

Cum poate fi definit un site de calitate?

RankBrain determina ce site-uri ofera informatii relevante si le analizeaza in functie de caracteristicile lor comune. Acest lucru include cuvintele cheie folosite si densitatea acestora. Mai mult, RankBrain analizeaza structura site-urilor. De exemplu, daca un site are o abordare prea generalista, exista sanse sa fie catalogat ca fiind de slaba calitate. In consecinta, va ocupa o pozitie mai slaba decat un site nisat. De asemenea, RankBrain acorda atentie backlinkurilor. Spre exemplu, un site de pantofi care face trimitere catre un site de haine nu ii va ridica suspiciuni. Nu acelasi lucru putem spune daca acelasi site care face trimitere catre un site specializat pe calculatoare.

Noul normal

Site-urile de calitate devin ,,noul normal”, iar acest lucru influenteaza direct modul in care trebuie sa se desfasoare activitatea SEO. Folosirea backlinkurilor de calitate ajuta, dar acesta este doar inceputul. Poti sa iti dezvolti abordarea SEO doar daca intelegi cum functioneaza RankBrain.

Prioritizarea calitatii

Calitatea trebuie sa fie pusa pe primul plan. Indiferent de tipul continutului, calitatea este esentiala. Aceasta conduce catre un engagement mai mare din partea utilizatorilor, iar RankBrain va observa acest lucru.

Experienta utilizatorilor

Experienta utilizatorilor este, de asemenea, o referinta importanta. Site-urile cu o arhitectura placuta, imaginile de calitate si usurinta in navigare fac diferenta. RankBrain nu va pozitiona bine un site care are o rata de respingere mare sau pe care utilizatorii petrec foarte putin timp.

Date fiind schimbarile permanente pe care Google le implementeaza, SEO devine un adevarat joc de-a soarecele si pisica. Iar inteligenta artificiala joaca un rol important in acest joc. In zilele noastre, o optimizare SEO de calitate se poate realiza doar adaptandu-ne la noul normal.

Comments are closed.