Importanta cuvintelor cheie in procesul de optimizare SEO

20

ian

2016

Importanta cuvintelor cheie in procesul de optimizare SEO

Un domeniu aflat in deplina ascensiune in Romania, SEO (search Engine Optimization) reprezinta partea fundamentala a marketingului online, ce presupune o serie de tehnici si strategii centrate in jurul site-urilor, a carui scop principal este acela de a-l pozitiona cat mai bine in lista cu rezultate generate de cautarile in Google sau pe alte motoare de cautare. Practic, eficienta procesului de optimizare SEO consta in atragerea de trafic targetat spre website-urile clientilor nostri, cu scopul de a transforma o vizita intr-un proces de cumparare sau promovare, pentru a ajunge la un brand online vizibil, credibil si de notorietate.

SEO – stiinta sau magie?

Notiunea de SEO isi are originile in anii '90, inca de pe vremea cand existau doar cateva milioane de site-uri, spre deosebire de azi, cand avem, estimativ, in jur de 20 de miliarde. Munca echipei iAgency, agentie interactiva, consta intr-o serie de activitati in sensul cresterii pozitiilor unui site web in lista de rezultate ale cautarilor, pe anumite cuvinte-cheie sau expresii relevante pentru domeniul in care clientul activeaza.

Momentul de echilibru al acestui domeniu in continua miscare este reprezentat de limita intre stiinta si magie. Practic, noi suntem strategi de SEO, cu peste 10 ani experienta in domeniu, fapt ce ne ajuta sa stabilim cu exactitate care sunt trendurile, fie ele ascendente sau descendente, sa gestionam cu maximum de eficienta resursele si sa prioritizam eforturile, pentru a putea face modificarile de rigoare in ce priveste strategia.

Pentru ca procesul de SEO nu se termina niciodata, pentru noi nu exista sintagma “gata, l-am optimizat, ne-am terminat treaba!”. In functie de obiectivele clientilor nostri, traficul, profitul, cresterea bazei de clienti, suntem constienti de faptul ca, indiferent de domeniul de activitate al clientului nostru, concurenta este acerba. Iar asta se traduce in faptul ca eforturile noastre nu se termina niciodata, chiar daca esti de ceva timp pe primul loc in cautari. Practic, munca noastra incepe cu o analiza amanuntita a cuvintelor-cheie, foarte importanta in strategia de optimizare SEO.

Si sa nu credeti ca este usor, pentru ca nu e! Si pentru ca tot am adus in discutie cuvintele-cheie, trebuie sa precizam ca este un efort care nu se incheie niciodata. insa pentru asta, avem la dispozitie tool-urile Google, printre care si Google Trends.

Google Trends este cel mai bun si versatil instrument care exista pentru a-i ajuta pe specialistii SEO. Folosind acest tool de ultima ora, putem dezvolta campanii de amploare, in care renumele, brandul si site-ul clientului nostru sa devina un concurent de tremut.

Practic, lucrul cu Google Trends incepe astfel:

1. stabilirea a 4 variabile/parametri:

- Web search - cautarea dupa: imagini, stiri, produse sau cautarea in Youtube;

- Worldwide – exista optiunea de a selecta o anume tara;

- 2004-prezent: poti alege sa rafinezi cautarile in functie de timp – ultimele 7 zile, 30 de zile, 90 de zile, 12 luni, alege un an;

- Toate categoriile: Arta si Entertainment, Auto si Vehicule, Frumusete si Fitness, Carti si literatura, Afacerii si industrii, Computere si electronice, Finante, Mancare si bautura, Jocuri.

2. Identificarea cuvintelor cheie: din moment ce Google Trends nu ofera rezultate numerice, functioneaza foarte bine in combinatie cu Google Keyword Planner ( pentru idei de cuvinte cheie si grupuri de anunturi, statistici din trecut, crearea unei noi liste de cuvinte cheie). Incrucisarea celor doua tool-uri oferite de Google ne permite sa obtinem un set de cuvinte-cheie pe un anumit interes de-a lungul timpului. Analiza de cuvinte cheie este cel mai important pas in procesul de optimizare SEO, alaturi de identificarea publicului tinta. Pentru ca o strategie de marketing sa reuseasca, este esential sa cunoastem publicul si mijloacele prin care il putem targeta. In spatele cercetarii si identificarii cuvintelor cheie sta strategia de optimizare a traficului, calificat si targetat catre site, cu scopul de a duce la conversii mari de vanzari.

Pentru ca suntem strategi in optimizare SEO, cu peste 10 ani experienta, evitam greselile cele mai comune facute de asa-numiti “specialisti” si anume:

- nu alegem cuvinte cheie cu un sens mult prea larg

- nu alegem cuvinte cheie cu o competitie mult prea mare

- nu alegem cuvinte cheie cu prea mult trafic

- nu alegem cuvinte cheie care nu pot fi monetizate

- nu alegem prea multe cuvinte cheie, in incercarea de a urca in rank pe rand.

Si acum sa explicam putin despre alegerea cuvintelor-cheie nepotrivite sau in sens mult prea larg pentru domeniul de activitate al clientului nostru. Luam ca exemplu keyword-ul “cash”. Acesta este foarte intalnit in mai toate domeniile de activitate – bancar, al finantelor, al cumparaturilor (Metro Cash & Carry) etc. Practic, keyword-ul “cash” are un sens mult prea larg pentru un client care isi desfasoara activitatea in domeniul comertului, fapt ce il va impiedica sa urce in Page Rank pentru ca acest cuvant-cheie are utilitate in mai multe domenii.

La fel se intampla si in cazul competitiei – o afacere care isi desfasoara activitatea in comert, niciodata nu se va putea clasa mai sus din cauza competitiei acerbe cu bancile, domeniul financiar sau chiar bursier. Totodata, acest keyword are un trafic mult prea mare, ce nu poate fi monetizat. spunem asta pentru ca multitudinea de domenii ce au incluse cuvantul cheie “cash”, va face ca afacerea din domeniul comertului sa fie insignifianta, comparativ cu trendurile SEO din alte domenii.

Practic munca noastra se dedica unor cercetari amanuntite de cuvinte-cheie tematice, alese inteligent, pentru un avantaj competitiv major. Astazi, diferenta consta in trecerea de la un cuvant-cheie la un concept tematic, segmentat in functie de:

  • Ce intentioneaza utilizatorul – practic, motoarele de cautare incearca sa inteleaga tot mai bine ce cauta utilizatorul, asociind intrebarile sale unor concepte tematice;
  • Ce scrii in articol/comunicat de presa/pe blog – motoarele de cautare citesc cuvintele-cheie din site si le asociaza unui concept sau teme;
  • Asocierea reciproca a conceptelor – orice tematica, concept este ascoiat de Google unori review-uri.

3. Geo-targetarea: ne ajuta sa obtinem rezultate relevante pentru o anumita regiune, fie ca vorbim de intreaga tara, fie de un oras sau sector. Astfel, interesul pentru anumite cuvinte-cheie este diferit. Prin optimizarea locala pentru motoarele de cautare, iti putem optimiza site-ul astfel incat motoarele de cautare sa inteleaga si sa indexeze mai bine afacerea ta, crescandu-ti sansele de a ajunge cu mesajul tau catre publicul tinta. Acceasi regula este urmata indeaproape de marketingul sEO local, care, pe baza cuvintelor-cheie alese cu grija pentru o anumita zona geografica, iti putem creste afacerea.

4. Crearea de continut: unic, relevant, informativ, te va detasa de competitie. Update-urile Google Panda au reconfigurat algoritmii care depuncteaza paginile de internet care contin foarte putine informatii de valoare pentru vizitatori, deci nu este rentabil sa ai unul incarcat de cuvinte-cheie ce nu sunt relevante pentru cititori, ci doar scrise pentru a manipula motoarele de cautare. De aceea, la iAgency, agentie interactiva, cream un continut unic, neduplicat, in functie de domeniul de activitate al afacerii tale, pe care motoarele de cautare sa il gaseasca dupa fraza-cheie tinta. Iar noi facem constant creare de continut unic si relevant, pe cuvintele-cheie alese cu atentie, cu scopul de a indexa un site cat mai rapid. Practic, facem asta prin 3 pasi simpli:

  • alegem un subiect al carui interes este in crestere;
  • scriem despre el;
  • il promovam pe retelele sociale.

5. Link building – construirea de link-uri: construirea de link-uri de calitate pentru Page Rank reprezinta o dovada a reputatiei si credibilitatii pe care un site o primeste de la Google, fapt care este notat de un alt tool al Google, Google Panda. Iar cresterea popularitatii site-ului iti poate aduce un avantaj competitiv major.

6. Continut video: anul 2016 este anul video. Mai multe informatii gasesti aici.

7. Managementul reputatiei online: inseamna imaginea asociata brandului pe care il detii, respectiv ce spun altii despre tine, despre produsele/serviciile pe care le oferi. Acest pas este strans legat de Social Media, link building si content marketing. Pentru a-ti proteja reputatia online, la iAgency, agentie interactiva, cautam mentiuni ale brandului, citari si alte asocieri, cu scopul de a le inlocui pe cele negative cu unele pozitive. Pentru asta, ne folosim de:

  • Dezvoltarea unei strategii de combatere a efectelor/recenziilor negative
  • In functie de complexitatea problemei, facem un mix intre Social Media, content marketing si link building pentru a rezolva problema
  • Evaluam si monitorizam atent aparitia brandului prin SERP
  • Facem recomandari, stabilim un plan de actiune si il implementam.

Pe final, tinem sa precizam, din nou, ca SEO nu este o joaca, ci reprezinta eforturi sustinute pentru ca afacerea ta sa devina cunoscuta in mediul online. Pentru asta, punem in serviciul tau toate cunostintele pe care le avem si cream si implementam o strategie care sa te ajute sa devii un nume in online. Daca ai nevoie de ajutorul nostru, nu ezita sa ne contactezi.