Optimizarea site-ului pentru mobile - un must in 2017

04

mai

2017

Optimizarea site-ului pentru mobile - un must in 2017

In societatea contemporana, calculatoarele incep sa piarda din ce in ce mai mult teren in fata dispozitivelor mobile. Desi interfata joaca un rol important in crearea designului pentru mobil al unui site, experienta utilizatorului a devenit la fel de importanta, acum ca numarul persoanelor care folosesc telefonul pentru cumparaturi online si servicii a crescut cu 148% in intreaga lume. Se preconizeaza faptul ca, in viitorul apropiat, acest numar se va dubla. De aceea, pentru a tine pasul cu publicul tinta si pentru a fi vizibil, orice antreprenor ar trebui sa aiba in vedere optimizarea site-ului pentru mobile. Astfel, pagina sa va putea fi accesata de pe orice dispozitiv, in orice moment.

 

Iata ce aspecte trebuie sa ai in vedere atunci cand vrei sa iti optimizezi site-ul pentru mobile

 

1. Intelege si targeteaza corect publicul tinta

Realizeaza o cercetare amanuntita pentru a afla care sunt interesele publicului tau tinta si pentru a vedea ce anume isi doresc sa vada pe site-ul tau. De multe ori, comportamentul unui cumparator se schimba in functie de mediul in care face achizitii. De exemplu, atunci cand se afla in mediul traditional, in magazine fizice, acesta tinde sa cumpere doar strictul necesar, este presat de timp si nu este interesat de promotii sau alte beneficii. Atunci cand viziteaza un magazin online, un utilizator are tendinta sa stea minute bune sau chiar ore, vizualizand produse care nu l-ar fi interesat intr-un magazin fizic.

De asemenea, poti vedea care sunt paginile pe care utilizatorii de dispozitive mobile le viziteaza cel mai frecvent. Utilizeaza toate aceste informatii pentru a-ti optimiza site-ul pentru mobile si pentru a-i conferi un aspect si o interfata pe placul publicului tau tinta.

Tine cont de faptul ca utilizatorul ar trebui sa acceseze usor informatii precum orele de functionare, adresa (in cazul in care exista puncte fizice), meniul, termenii si conditiile, dar si butoanele click-to-call, prin care sa poata intra usor in legatura cu tine.

2. Creeaza layouturi fluide

Varietatea de dispozitive mobile disponibile la aceasta ora pe piata este mult prea mare pentru a putea optimiza site-ul in functie de fiecare in parte. De aceea, va trebui sa creezi un layout fluid care sa se adapteze perfect la toate. Paginile web mobile se vor incarca mai lent decat paginile web traditionale, deci este important sa te rezumi la un numar mic de pagini. Utilizatorii nu vor avea rabdarea sa exploreze intreg site-ul asa ca, pentru o optimizare mobile de succes a site-ului , este important sa simplifici cat mai mult designul paginii. Astfel, vizitatorii vor putea sa acceseze cu usurinta toate zonele de interes din site.

3. Ascunde continutul care nu este necesar

Daca site-ul tau are o multime de link-uri in subsolul paginii sau un spatiu publicitar aglomerat, atunci este bine sa stergi acest continut din versiunea pentru mobil. Asa cum spuneam, este important ca in procesul de optimizare a site-ului pentru mobile sa simplifici procesul de navigare pentru utilizator. Incearca sa selectezi si sa pastrezi doar continutul relevant, sa optezi pentru un format fluid, cu headere bine definite, unde poti da click cu usurinta pe tot ce te intereseaza (chiar si de pe mobile cu ecrane mici).

4. Imbunatateste viteza site-ului

Experienta utilizatorului este cel mai important factor pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand vorbim de optimizarea site-ului pentru mobile. Viteza de incarcare a site-ului tau este un criteriu major de care trebuie sa tii cont. Atunci cand un site se incarca greu, utilizatorul paraseste pagina pentru a cauta in alta parte informatia, serviciul sau produsul de care are nevoie. De aceea, asigura-te ca elimini elementele care pot ingreuna viteza de incarcare.

Un lucru care te poate ajuta mult in acest demers este comprimarea imaginilor de dimensiuni mari. Toti cei care si-au optimizat site-ul pentru mobile au recomandat aceasta metoda, deoarece viteza de incarcare s-a imbunatatit considerabil in urma acestui procedeu.

5. Evita sa folosesti Flash sau Java

Produsele Apple nu accepta Flash si nici nu intentioneaza prea curand sa faca acest lucru. Dat fiind ca iPhone-urile reprezinta aproximativ 30% din piata smartphone-urilor, este posibil ca o parte semnificativa a publicului tinta sa nu poata accesa continutul site-ului tau daca folosesti Flash. De asemenea, multe telefoane nu accepta nici Java sau, daca o fac, acesta poate ingreuna foarte mult viteza de incarcare a site-ului.

6. Nu integra ferestre pop-up

Navigarea intre mai multe file si ferestre deschise in browser este mai dificila pe telefonul mobil si poate afecta viteza de incarcare a site-ului. Cand vorbim de optimizarea site-ului pentru mobile, trebuie sa uiti cu desavarsire de integrarea ferestrelor pop-up.

7. Creeaza continut interesant

Alaturi de toate procedeele tehnice pe care trebuie sa le implementezi, trebuie sa ai in vedere si crearea unui continut de calitate. Acesta este unul dintre cei mai importanti factori, care poate decide succesul site-ului tau in randul utilizatorilor. Trebuie sa ai in vedere interesele publicului tau tinta si sa adaptezi informatia care se regaseste pe pagina ta in functie de acestea.

8. Monitorizeaza rezultatele

Ar trebui sa monitorezi indeaproape rezultatele, pentru a vedea daca optimizarea site-ului pentru mobile indeplineste obiectivele pe care ti le-ai propus. Daca vezi rate de respingere mai mari decat inainte pentru o anumita pagina, poate trebuie sa reconfigurezi layout-ul sau continutul site-ului. Implementeaza metrici destinati utilizatorilor de mobile pentru a urmari modul in care clientii interactioneaza cu site-ul si pentru a vedea ce poti remedia.

 

Numarul de persoane care folosesc telefoanele mobile sunt in continua crestere, iar aceasta tendinta nu da semne de incetare sau incetinire. Anul 2018 va inregistra o crestere si mai mare a numarului de utilizatori de smartphone-uri, gratie usurintei cu care iti poti desfasura activitatile zilnice folosindu-te de aceste dispozitive.

De aceea, toate brandurile care isi doresc sa fie relevante si toti antreprenorii care vor ca business-ul lor sa fie cat mai vizibil, trebuie sa tina pasul cu utilizatorul si sa isi optimizeze site-ul pentru mobile sau sa apeleze la specialisti in domeniu care pot face acest lucru corect si eficient.