Combating Consumer Generated Media

Ai un site nou pe care încerci să îl promovezi să ajungă cât mai repede pe prima pagină în Google? Sau o afacere care se dezvoltă preponderent în online? Pe lângă conţinutul de calitate, vizual atrăgător, trebuie să acorzi o mare atenţie si conţinutului generat de utilizatori – CGM.

Consumer Generated Media (CGM) se referă la orice conţinut scris, video sau foto creat de un utilizator, folosind instrumente de bază sau semiprofesionale. CGM poate include mai multe aplicaţii folosite de un utilizator, precum photo-sharing, postări via bloguri, podcast-uri, reţele sociale de videoblogging şi like-ul, care cresc audienţa.

De ce afacerea ta depinde de CGM?

Media cu cea mai rapidă creştere o reprezintă cea pe care consumatorii o creează şi o promovează în grupul lor. Acestea reprezintă cea mai durabilă sursă de influenţă. Astfel, ascultând şi valorificând asemenea tipuri de media, acestea pot deveni un avantaj competitiv pentru companii şi branduri.

Spre deosebire de mass-media plătite, CGM-ul este creat de consumatori. Adesea sunt inspirate de experienţe relevante ale produselor sau serviciilor şi sunt frecvent arhivate pentru cititorii comozi şi alţi consumatori cu influenţe-cheie pentru marketplace.

CGM-ul poate fi influenţat, dar nu şi controlat de de marketeri. Mai important, acesta lasă urme digitale. Este sensibil măsurabilă, permiţându-le advertise-ilor să câştige echitate de brand, reputaţie şi eficienţa mesajelor în timp real.

Cel mai important prim pas este să înţelegi că CGM poate lua diverse forme:

A. Bloguri – majoritatea din ziua de azi sunt bogate în conţinut, în naraţiuni la persoana I şi o multitudine de teme de discuţie. Deşi consumatorii se dedică foarte rar unui blog de brand, experienţa lor abundă în descrieri narative.

B. Mesaje pe forumuri – acestea sunt arii de interes şi industrie concentrate să atragă consumatorii, bazându-se pe un anumit produs, specialitate sau nişă. De regulă, ele desemnează interesul clientului pe anumite produse sau probleme. Participanţii activi tind să fie prieteni cu cei care au testat produsele sau problema în cauză, iar cumpărătorii să fie ascultători.

C. Review şi rating site – sunt cele mai puţine impresii CGM, dar reach-ul şi efectele sunt uriaşe, în special în ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Review-urile se concentrează adesea pe experienţa relevantă, care creşte semnificativ credibilitatea şi încrederea în brand.

Ai primit review-uri negative. Cum rezolvi problema?

Fiecare om are propria opinie despre un fapt, o situaţie, un produs sau serviciu. Dar atunci când eşti o companie, recenziile se transformă într-o carte de vizită pentru viitorii clienţi. Şi cum mai există şi Gică-contra, uite cum poţi să remediezi rapid sau să eviţi aceste probleme:

  1. Ţine o relaţie strânsă cu publicul tău – ei încearcă să comunice cu tine fie prin e-mail, Facebook, Twitter sau comentarii pe blog. Şi pentru că nu primesc la timp răspunsurile de care au nevoie, îşi vor spune oful pe site-urile cu recenzii. De aceea este foarte important să fii tot timpul conectat pentru a evita aceste situaţii care te pot face să scazi în ochii viitorilor clienţi sau parteneri.
  2. Fii profesionist până la capăt – fie că ai sau nu dreptate, nu uita să rămâi diplomat. Fă eforturi să te faci înţeles şi binevoitor să rezolvi rapid problema, dacă e cazul.
  1. Încurajează recenziile pozitive

  2. Răspunde, orice ar fi – este foarte important să răspunzi la feedback-ul negativ pentru că altfel încrederea în companie se poate pierde. Ia în considerare o atitudine deschisă la dialog.

D. Cluburi şi grupuri – acestea sunt extrem de focusate, mai ales în cazul site-urilor specializate, unde pasionaţii se adună în jurul unei singure probleme, produs sau item. Ele pot fi publice sau private.

E. Direct company feedback – targetat direct către companii, iar consumatorii de pe aceste platforme îşi expun sentimentele direct.

Informaţie promovată rapid prin CGM 2

CGM adoptă rapid acel format îmbunătăţit în advertising online.

Exemple de CGM 2:

Blog-uri mobile, photo sharing şi tagging – blogurile mobile sunt platformele care permit oricărui utilizator să posteze fotografii în timp real. Şi mai interesant este faptul că astăzi majoritatea fotografiilor sunt însoţite de hashtag-uri, fapt ce le face mai uşor de găsit, organizat şi indexat în Google. Camerele foto ale telefoanelor inteligente joacă un rol foarte important în dezvoltarea moblogurilor – bloguri mobile.

Vblogs sau personal videos – Vblogurile sunt precum jurnalele video, foarte apropiate de serialele de reality din online.

Podcasting – este şi el o formă de CGM. Consumatorii îşi creează propriul lor playlist radio şi îl fac public şi pentru alţii.

Astfel, consumatorii sunt cei care dictează termenii de media reach, frecvenţă şi impact.

Suntem aici să te ajutăm! Scrie-ne pentru mai multe detalii.