Cum sa gasesti cuvintele cheie cu o concurenta scazuta? Iata cele mai utile tool-uri!

25

mai

2023

Cum sa gasesti cuvintele cheie cu o concurenta scazuta? Iata cele mai utile tool-uri!

Cuvintele cheie sau keyword-urile sunt acele expresii pe care utilizatorii le introduc in Google pentru a gasi continutul de care sunt interesati. In SEO, acestea sunt folosite pentru a descrie continutul unei pagini web si pentru a imbunatati pozitiile in rezultatele cautarii organice. Cuvintele cheie sunt, de obicei, selectate in functie de relevanta lor pentru continutul paginii si de popularitatea pe care o au in cautarile online.

Este crucial ca orice business sa isi optimizeze continutul pe expresii de cautare relevante, intrucat acestea reprezinta, practic, elementul de legatura intre ceea ce cauta oamenii si produsul sau serviciul pe care compania il ofera. Odata ce iti optimizezi site-ul, Google va considera ca acesta este relevant pentru cuvintele respective si il va pozitiona mai sus in paginile cu rezultate ale cautarilor efectuate.

Cuvinte cheie cu concurenta mai mica – cat de importante sunt?

In general, keyword-urile care au o competitie scazuta sunt de tip long-tail, fiind formate din trei sau mai multe cuvinte, care sunt foarte specifice, au un volum mai mic de cautari si este mai usor sa rankezi cu ele.  Acestea sunt extrem de valoroase pentru ca reprezinta o varianta rapida de a incepe sa beneficiezi de trafic organic.

Desi este tentant sa te indrepti de la inceput spre expresiile de cautare cu un volum mare de cautari, trebuie sa stii ca si cele cu o concurenta scazuta au un rol important. Exista numeroase situatii in care utilizarea acestora iti genereaza rezultate satisfacatoare. De altfel, exista sanse mari sa aiba o rata de conversie mai buna datorita faptului ca sunt foarte specifice, deci utilizatorul stie exact ceea ce isi doreste sa gaseasca. 

De exemplu, daca ai o afacere la inceput de drum, iar pe prima pagina pentru un cuvant relevant pentru tine sunt companii foarte mari,
poate fi mai bine sa identifici cuvintele cheie cu o concurenta mai mica. Incepe sa atragi trafic si sa cresti autoritatea site-ului si asteapta momentul potrivit pentru a targeta si expresii mai puternice. 

Cum gasesesti cuvintele cheie cu o concurenta redusa?

Chiar daca ai putea crede ca ai o idee despre cautarile care sunt relevante pentru afacerea ta, te asiguram ca este imposibil sa stii cu exactitate tot ce cauta utilizatorii in Google. De aceea, este necesar sa utilizezi instrumente speciale pentru identificarea cautarilor. 
Cateva exemple de tool-uri eficiente in acest sens sunt: Keyword Planner, Ahrefs Keyword Explorer, Topics by SEO Monitor, Google Trends, Semrush, ChatGPT.

Iata cateva sfaturi care te ajuta sa indentifici keyword-urile potrivite pentru afacerea ta:

1. Idenfiticarea lacunelor de continut

Un prim pas important pe care trebuie sa il faci este sa arunci o privire asupra site-urilor concurentei si sa identifici categoriile lor principale. Tine cont de categoriile si subiectele principale de continut pe care brandurile concurente le abordeaza si care nu se regasesc pe site-ul tau. Poti folosi instrumente precum Ahrefs sau ScreamingFrog pentru a indentifica cuvintele cheie cu care rankeaza competitia.

2. Crearea unei imagini de ansamblu asupra publicului

Dupa ce ai obtinut cateva teme principale relevante pentru business-ul tau, este nevoie sa intelegi care sunt nevoile, dorintele si problemele targetului legate de domeniul tau. Gandeste-te la ce ar putea cauta publicul tau tinta pe Google si noteaza-ti ideile.

3. Extinde ideile intr-un tool de cautare a cuvintelor cheie

Utilizeaza unul dintre instrumentele pe care ti le-am recomandat anterior pentru a identifica idei de cuvinte cheie. Este suficient sa adaugi una sau doua expresii, iar tool-urile iti vor oferi mai multe sugestii relevante, alaturi de informatii legate de volume lunare de cautare si alte date care iti vor fi de ajutor pentru a-ti contura o strategie. Astfel, vei putea gasi cuvintele si experesiile de nisa, cu niveluri scazute de concurenta si volume de cautare mai mici.

4. Selecteaza cele mai bune keyword-uri

Daca ti-ai facut o imagine de ansamblu asupra cuvintelor cu care rankeaza competitia si a celor care sunt potrivite pentru tine, este tipul sa faci o selectie. Iti recomandam sa te concentrezi pe cele de tip long-tail, care sunt mult mai specifice si au o concurenta mai scazuta.

De asemenea, este important sa nu neglijezi nici cuvintele care au un numar considerabil de cautari. Nu ar trebui sa le eviti doar pentru ca sunt mai dificile, pentru ca acestea vor fi expresiile care iti pot aduce mai multi clienti pe termen lung.

Cuvintele cheie care au concurenta scazuta te vor ajuta sa intri in batalia dificila a pozitiilor din Google, astfel incat sa te ajute sa cresti autoritatea domeniului si traficul pe site.

Un alt sfat important pe care ti-l oferim este sa iei in considerare intentia utilizatorului. De exemplu, daca este vorba despre keyword-ul “Clinici stomatologice in Bucuresti”, utilizatorii cauta o lista cu clinicile si nu un articol despre cand s-a infiintat prima clinica stomatologica. 

Asadar, nu uita niciodata ca textele si cuvintele cheie integrate in cuprinsul acestora reprezinta cheia optimizarii site-urilor pentru motoarele de cautare. Daca iti doresti ca Google sa te aiba si vizor si sa te considere relevant pentru primele rezultate ale cautarii organice, alege cu grija keyword-urile cu care rankezi. 

Odata ce ai identificat cele mai potrivite cuvinte cheie si ai inteles intentia de cautare a utilizatorilor, poti incepe sa creezi continut de inalta calitate pentru a incepe rankarea.In cazul in care nu te pasioneaza optimizarea SEO sau nu obtii rezultate de unul singur, nu ezita sa apelezi la o agentie profesionista, care iti poate genera rezultate satisfactoare! Cu peste 15 ani de experienta, iAgency este aici pentru a-ti oferi servicii de marketing online de calitate. Pune-ti increderea in cei mai buni oameni din domeniu, iar rezultatele vor fi peste masura asteptarilor!