Top 10 trenduri SEO in 2024. Descopera principalele tendinte care sa te ajute sa mentii vizibilitatea site-ului

25

apr

2024

Top 10 trenduri SEO in 2024. Descopera principalele tendinte care sa te ajute sa mentii vizibilitatea site-ului

Afacerile care isi doresc sa isi mentina un avantaj competitiv trebuie sa acorde in continuare atentie sporita optimizarii site-urilor pentru motoarele de cautare (SEO), astfel incat sa isi asigure vizibilitatea business-ului in online. Cerintele in continua schimbare ale algoritmilor de cautare, comportamentul utilizatorilor si progresele tehnologice fac ca optimizarea SEO sa ramana in continuare un element extrem de important, ce prezinta noi oportunitati si provocari pentru specialistii in marketing din intreaga lume.

In prezent, optimizarea SEO cuprinde o abordare holistica concentrata pe livrarea de valoare atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare. Faptul ca motoarele de cautare, precum Google, isi rafineaza in continuare algoritmii pentru a prioritiza relevanta, experienta utilizatorului si autenticitatea, a facut ca strategiile SEO sa evolueze pentru a se alinia acestor principii.

Din acest motiv, optimizarea SEO este cruciala atat pentru afaceri, cat si pentru specialistii in marketing. Intelegerea celor mai noi tendinte de optimizare SEO nu este doar benefica, ci imperativa pentru a te ajuta sa te mentii pe primele pozitii in cautari si a-ti asigura succesul si vizibilitatea in online.

Top 10 trenduri SEO in 2024:

  • SGE

Search Generative Experience (SGE) utilizeaza inteligenta artificiala (AI) pentru a extrage informatii cheie, a prezenta momente interactive si a furniza butoane drop / down interactive. Mai simplus spus, SGE ofera rezultate generate cu ajutorul AI, care apar in partea superioara a paginilor cu rezultate (SERP). Momentan, SGE nu este disponibila la nivel global, insa este important sa incercam sa prevedem modul in care aceasta va influenta interactiunile utilizatorilor cu Google. Totodata, si modul in care site-urile vor putea fi optimizate pentru a genera afisari si trafic.

SGE urmareste livrarea unor rezultate cat mai clare si cat mai precise, inclusiv imagini, videouri sau un model conversational de interactiune.

  • Prioritizarea continutului scris pentru utilizatori

Evolutia AI si invatarea automata au determinat si o schimbare la nivel de prioritizare in functie de relevanta continutului. In consecinta, in 2024, motoarele de cautare au inceput sa prioritizeze continutul site-urilor in functie de relevanta contextuala in defavoarea textelor generate automat ce contin numarul optim de cuvinte cheie. In consecinta, crearea de continut unic, de inalta calitate, adaptat cititorilor umani nu doar ca iti va ajuta site-ul sa se claseze pe primele pozitii in pagina de cautare, ci va avea si efectul de a stimula implicarea si increderea utilizatorilor.

  • Cautarile de tip „zero – click”

Cautarile de tip „zero – click” reprezinta situatiile in care exista mai multe cautari pe un anumit subiect / keyword, insa in care niciun utilizator nu face click pe rezultatele afisate. Potrivit studiului realizat de Semrush Zero – Clicks, 57% dintre cautarile de pe dispozitivele mobile si aproximativ 1/4 dintre cautarile de pe desktop parasesc SERP-ul fara a face click pe un rezultat organic sau platit. Conform aceluiasi studiu, cautarile de tip zero – click sunt in crestere. Un motiv pentru amploarea acestui fenomen aflat in continua crestere l-ar putea reprezenta chiar functiile imbunatatite ale SERP-ului Google, precum bannerele informative, ofertele locale sau instrumentele de conversie directa, care satisfac imediat intentia utilizatorului prin furnizarea de raspunsuri concise si precise.

Pe scurs, faptul ca utilizatorii pot obtine informatiile de care au nevoie fara sa faca click pe rezultat a dus la cresterea cautarilor de tip click – zero.

  • Optimizarea AEO

Answer Engine Optimization (AEO) este un trend ce are la baza optimizarea continutului pentru motoarele de raspuns, precum ChatGPT sau Google SGE. Optimizarea AEO prioritizeaza raspunsurile imediate si concise la intrebarile utilizatorilor.

AEO este o abordare ce se concentreaza pe optimizarea continutului pentru motoarele care ofera raspunsuri generate automat, in partea de sus a paginilor de rezultate. Optimizarea AEO pune accentul pe facilitatea unui acces rapid si eficient la informatie. Implementarea unei strategii AEO necesita o abordare proactiva in crearea continutului, structurat in jurul intrebarilor frecvente ale audientei tinta. In consecinta, este vital ca in elaborarea textului sa fie utilizate cuvinte cheie reprezentative care sa ajute la identificarea termenilor relevanti pentru intrebarile utilizatorilor. Cuvintele cheie trebuie incorporate strategic in continut, astfel incat textul sa fie unul de inalta calitate, unic si relevant, atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatorii umani.

  • Autoritatea topica

Autoritatea topica este un concept care se refera nu doar la atingerea unui nivel inalt de vizibilitate, ci vizeaza si evidentierea expertizei clare pe anumite subiecte atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru utilizatorii umani.

Un continut cu un nivel crescut de autoritate topica va fi relevant pentru motoarele de cautare, care se afla in cautare constanta a furnizarii celor mai utile rezultate si a unui continut care demonstreaza o intelegere profunda si o expertiza intr-un anumit domeniu. In consecinta, in 2024 crearea de continut original, cuprinzator si bine documentat pe subiecte specifice este vital pentru a-ti mentine vizibilitatea si pozitiile pe prima pagina a motoarelor de cautare.

  • SEO Video

Continutul video capata amploare si devine din ce in ce mai important in optimizarea SEO. Un element vital pentru pregatirea site-ului pentru a raspunde noii tendinte este utilizarea unor instrumente de cercetare a cuvintelor cheie in vederea identificarii termenilor relevanti care sa contribuie la cresterea vizibilitatii videoclipurilor. Aceasta strategie implica optimizarea titlurilor, descrierilor si etichetelor videoclipurilor, astfel incat sa fie mai accesibile si sa poata fi propulsate in clasamentul motoarelor de cautare.

  • Factorii de clasare a motoarelor de cautare

Evolutia constanta a factorilor de clasare a motoarelor de cautare conduce la selectarea unui continut de incredere, astfel incat sa ofere cel mai bun raspuns la intrebarile utilizatorilor. Obiectivul este acela de a oferi utilizatorilor rezultate precise si informatii de la surse credibile.

Potrivit unui sondaj Statista, realizat in randul a peste 3.500 de profesionisti SEO, cei trei factori emergenti principali pentru clasamentul de cautare la nivel global sunt:

  1. invatarea automata (AI) – 11.3%. Aparitia AI si invatarea automata reprezinta o forta puternica in modelarea rezultatelor de cautare. Din acest motiv, motoarele de cautare adopta tehnologii avansate pentru a intelege mai bine intentia utilizatorului, astfel incat sa ii poata oferi rezultate mai relevante;

  2. Core Web Vitals (10.8%). Prioritar in relevanta continutului pentru utilizator sunt performanta site-ului, accesibilitatea si experienta utilizatorului. In ceea ce priveste factorii importanti pentru motoarele de cautare sunt incarcarea paginilor, interactivitatea si stabilitatea;

  3. E.E.A.T si sursele de incredere (10.2%). O crestere a nivelului de importanta in continutul prezentat o au: expertiza, autoritatea si increderea. Aceste elemente influenteaza in mod direct clasificarile si orienteaza motoarele de cautare catre un continut autentic si bine fundamentat.

Este vital ca strategiile SEO sa fie adaptate astfel incat sa reflecte aceste tendinte si pentru a asigura o prezenta puternica si relevanta in mediul online, aflat intr-o continua schimbare si evolutie.

  • Reimprospatarea continutului deja existent

Reimprospatarea regulata a continutului existent contribuie la mentinerea relevantei acestuia in cautarile utilizatorilor. Reimprospatarea continutului nu implica doar actualizarea datelor, ci trebuie sa vizeze si alinierea la intentia utilizatorului si respectarea standardelor SEO. Pentru realizarea acestui pas, este esential ca site-ul tau sa aiba implementat un proces continuu de revizuire si optimizare a continutului existent. Site-ul trebuie supus permanent unei analize a performantelor paginilor, in urma careia sa se identifice continutul care ar putea beneficia de actualizari si extinderi.

  • Schimbarea intentiei de cautare a utilizatorului

In 2024, intentia de cautare a utilizatorului se indreapta catre interogari tranzactionale si comerciale. In acest timp, Google recalibreaza SERP-urile pentru a atrage atentia dinspre continutul pur informational. Rezultatele unui studiu State of Search arata ca Google a schimbat echilibrul in cadrul SERP-urilor si ca exista o tendinta ascendenta in grupurile de cuvinte cheie tranzactionale si comerciale.

In contrast, grupurile de cuvinte cheie de navigare si informationale au inregistrat o scadere, ceea ce indica clar o schimbare a focusului Google dinspre rezultatele pur informationale catre rezultate care sa faciliteze mai bine o achizitie sau tranzactionare pentru utilizatori. In consecinta, este vitala intelegerea si adaptarea strategiilor SEO pentru a reflecta aceasta schimbare in comportamentul utilizatorilor si a mentine site-ul pe o pozitie competitiva in online.

  • Cautarea vocala

Aceasta este o tendinta emergenta care revolutioneaza optimizarea SEO, datorita popularitatii in crestere a dispozitivelor activate vocal.

Interogarile de cautare vocala nu sunt asemanatoare cu cele scrise si cautate in mod curent de utilizatori. Cautarile vocale sunt mai lungi, mai conversationale, mult mai aproape de stilul obisnuit de comunicare cu o persoana reala, cu un prieten. Aceasta diferenta inseamna ca formularea cuvintelor cheie este mai lunga, fiind asemanatoare stilului conversational.

Cautarile vocale sunt, de regula, foarte specifice, in mare parte intrebari, motiv pentru care continutul trebuie sa fie adaptat raspunsului pe care utilizatorul il cauta: direct la subiect si clar. Mai multe despre entitatile SEO poti afla de AICI.