Exista business-uri mici si exista business-uri care fac SEO! Tu din care categorie faci parte?
28 iul 2022

Exista business-uri mici si exista business-uri care fac SEO! Tu din care categorie faci parte?

Daca detii un business pe internet, fie ca vorbim despre un magazin online sau un site de prezentare a produselor si/sau serviciilor tale, "vizitatorii" pe care ti-i doresti cel mai mult sunt crawler-ii Google. In contextul in care, fortate atat de pandemie, cat si de avansul tehnologic, mai toate afacerile s-au mutat online, concurenta este una acerba in orice domeniu si, de cele mai multe ori, detaliile ajung sa faca diferenta intre profit si pierderi. Cu toate acestea, exista o "arma" extrem de puternica, numita SEO (Search Engine Optimization - optimizarea pentru motoarele de cautare), care, daca este folosita corect, te poate ajuta sa ajungi in topul cautarilor, atat la propriu, cat si la figurat, depasind inclusiv brand-uri mult mai cunoscute si mai potente, din toate punctele de vedere.

Daca, pentru oamenii obisnuiti, o imagine face cat 1.000 de cuvinte, pentru un antreprenor, cifrele sunt cele mai graitoare. Tocmai de aceea, citind articolul in continuare, vei afla cateva statistici cruciale, valabile in anul 2022, care te vor convinge sa investesti cat de curand in SEO. Inainte de a ti le prezenta, facem o mica mentiune: pentru a usura lucrurile, in loc de "optimizare pentru motoarele de cautare", vom vorbi despre "optimizarea pentru Google", intrucat gigantul IT detine 93% din piata globala a cautarilor (iar, in Romania, acest procent este si mai ridicat). Bineinteles, la final vei afla si la ce servicii SEO sa apelezi, pentru maximum de rentabilitate, atat in ceea ce priveste vizibilitatea online a business-ului tau, cat si numarul de clienti, vanzarile si veniturile propriu-zise.

▪️ In medie, 40% din veniturile business-urilor provin din cautarile organice

Practic, daca in momentul de fata nu aloci niciun buget pentru SEO, pierzi oportunitatea de a-ti creste business-ul cu cel putin 40%. Motivul pentru care cautarile organice sunt atat de eficiente este faptul ca oamenii care introduc in Google cuvinte cheie specifice unor produse/servicii se pot transforma rapid din vizitatori ai site-ului in clienti (traficul obtinut in mod organic este foarte relevant);

▪️ 93% din sesiunile online incep cu cautarea unor cuvinte cheie in Google

"Sesiunile online" nu se refera doar la sesiunile de cumparaturi, ci la orice informatie pe care utilizatorii vor sa o afle de pe internet. Pentru ca acestia sa capete incredere in brand-ul tau, nu trebuie neaparat sa achizitioneze un produs sau un serviciu, ci pot incepe prin a accesa site-ul ca sa afle raspunsul la o curiozitate (pe care au introdus-o in Google). Astfel, prin SEO si cresterea vizibilitatii, ti se va deschide un intreg univers de oportunitati;

▪️ Este de 20 de ori mai probabil ca utilizatorii sa aleaga un rezultat organic decat unul platit

In cazul in care, pana acum, investeai doar in PPC (pay per click, rezultate platite in Google si semnalizate ca atare), pentru castiguri imediate, tocmai ai aflat cat de ineficiente sunt acestea sau, mai bine zis, cat de puternice si durabile sunt rezultatele organice (obtinute in mod natural, prin SEO) comparativ cu ele. Utilizatorii sunt satui de reclamele de la TV si online, de ce ar da click pe ele in paginile unui motor de cautare?

▪️ In medie, 53% din traficul site-urilor provine din cautarile organice

La fel ca in cazul punctului 1, daca site-ul tau nu este optimizat SEO, el primeste un trafic cel mult la jumatate fata de cel pe care l-ar putea obtine in cazul in care ai incepe chiar astazi colaborarea cu o agentie de marketing online. Anul trecut, procentul se situa la "numai" 51%, ceea ce inseamna ca nu doar prezentul, ci mai ales viitorul apartine celor cu o strategie de optimizare bine pusa la punct;

▪️ Rezultatul nr. 1 din Google, pe o anumita cautare, va primi 32,5% dintre click-urile utilizatorilor

O treime dintre utilizatorii care efectueaza o anumita cautare in Google se vor opri asupra primului rezultat organic, un procent care arata fara tagada importanta unei optimizari "ca la carte", astfel incat site-ul business-ului tau sa ajunga, la un moment dat, pe primele pozitii si sa se bucure de toate avantajele aferente acesteia: vizibilitate, trafic, vanzari, profit;

▪️ In medie, 81% dintre companiile care investesc in SEO raporteaza un ROI pozitiv

Practic, 4 din 5 companii au de castigat de pe urma optimizarii SEO, iar cea ramasa fie investeste de prea putin timp in acest tip de servicii (iar balanta nu a ajuns inca pe zero, urmand sa treaca pe profit), fie face SEO in-house ori a ales o agentie neprofesionista sau cu o experienta insuficienta;

▪️ 57% dintre specialistii in domeniu spun ca SEO genereaza mai multi clienti si potentiali clienti decat orice alta tehnica de marketing

Specialistii in marketing iubesc SEO, iar motivul este lesne de inteles, intrucat vorbim despre una dintre cele mai bune metode de a atrage potentiali clienti, fara a plati pentru publicitate. Intrucat tot mai multi oameni folosesc internetul pentru a gasi produsele, serviciile sau informatiile de care au nevoie, este obligatoriu ca investitiile in optimizare sa fie continue, pentru mentinerea in topul rezultatelor.



Nu este intamplator faptul ca punctele urmatoare sunt marcate diferit, intrucat primele se refera mai degraba la statistici SEO in general (beneficiile optimizarii pentru site-uri de business si nu numai), pe cand cele de mai jos au de-a face cu actiuni specializate, efectuate de o agentie de marketing online, pentru atingerea obiectivelor convenite cu clientul (regandirea structurii si continutului site-ului, creionarea unei strategii de cuvinte cheie, crearea de backlink-uri, adaptarea la noile trenduri, totul pentru pozitii mai bune in Google si cresterea notorietatii, traficului si profitului).

▫️ Brand-urile care posteaza regulat articole de blog pe site genereaza de 4,5 ori mai multi potentiali clienti

Indiferent de domeniul in care isi desfasoara activitatea business-ul tau, este important ca site-ul sa fie updatat constant cu informatii noi, originale, utile si relevante pentru vizitatori. Pe langa cunostintele pe care le acumuleaza, acestia vor capata si incredere in brand-ul tau, pe care il vor vedea drept o autoritate si de la care nu vor ezita sa achizitioneze produsele/serviciile de care au nevoie. Agentia SEO se va ocupa de crearea respectivelor articole, pe baza expresiilor si cuvintelor cheie cele mai potrivite pentru oferta ta;

▫️ Companiile care prioritizeaza content marketing-ul au de 13 ori mai multe sanse sa obtina un ROI pozitiv

In trecut, SEO era o activitate eminamente tehnica, bazata strict pe folosirea keyword-urilor in meta tag-uri, heading-uri si continut, crearea de backlink-uri etc. Astazi, insa, optimizarea s-a transformat intr-un proces complex, in care experienta utilizatorilor are o importanta covarsitoare. Prin urmare, trebuie sa alegi o agentie SEO a carei oferta sa includa si content marketing-ul. Explicatiile sunt aceleasi de la punctul precedent, cu mentiunea ca este importanta nu doar cantitatea de continut creat, ci mai ales calitatea acestuia;

▫️ In medie, rezultatul nr. 1 din Google, pe o anumita cautare, beneficiaza de mai multe backlink-uri decat urmatoarele

Interpretarea corecta a acestei statistici sta in citirea ei de la coada la cap: pentru a ajunge pe prima pozitie pe o anumita cautare, este nevoie ca pagina respectiva sa beneficieze de cat mai multe backlink-uri relevante si de calitate (trimiteri de pe site-uri puternice catre site-ul tau). Specialistii in SEO vor identifica atat paginile care merita promovate (homepage, paginile de categorie/produs etc.), cat si site-urile pe care urmeaza sa creeze backlink-uri si, nu in ultimul rand, vor realiza continutul care va "insoti" respectivele link-uri;

▫️ La nivel global, Google proceseaza 40.000 de cautari pe... secunda

40.000 de cautari pe secunda inseamna peste 3,5 miliarde intr-o singura zi, iar, dintre acestea, cel putin cateva sute, daca nu chiar mii sau zeci de mii, sunt efectuate din Romania, pe cuvinte cheie si expresii relevante business-ului tau. Expertii in e-marketing vor descoperi aceste keyword-uri, folosind tool-uri specifice, si vor optimiza site-ul tau si continutul aferent acestuia dupa ele. Astfel, vei profita la maximum de o resursa infinita: nevoia oamenilor de produse, servicii si informatii;

▫️ 1 din 5 cuvinte cheie introduse zilnic in Google nu a mai fost cautat niciodata

Procentul este urias, insa cat se poate de real, iar el evidentiaza importanta procesului de keyword research (analiza cuvintelor cheie), pe care numai o agentie cu o experienta indelungata si acces la programe si aplicatii de ultima generatie o poate realiza. Printre cele mai profitabile cuvinte cheie, atat la propriu, cat si la figurat, se numara cele lungi, de peste 3-4 cuvinte (long tail-uri), pe care se rankeaza mai usor si care aduc si mai multe conversii (vizitatori transformati in clienti);

▫️ In fiecare an, Google isi schimba algoritmul de 500-600 de ori

Nu in ultimul rand, avand in vedere ritmul in care cel mai mare motor de cautare din lume isi imbunatateste algoritmii pentru a oferi utilizatorilor cele mai relevante rezultate, dar mai ales secretomania pe care Google o pastreaza cu privire la respectivele schimbari, este nevoie sa colaborezi cu o agentie de marketing online reactiva, care sa fie mereu la curent cu noile trenduri si sa abandoneze rapid o "pista" devenita defectuoasa (o tehnica eficienta in trecut, insa care astazi nu mai produce rezultate sau este chiar penalizata de Google).

In ceea ce priveste echipa de specialisti pe care sa o alegi pentru o colaborare de lunga durata, cu rezultate fructuoase de ambele parti, te poti baza oricand pe iAgency! Ne recomanda atat experienta indelungata (de peste 15 ani pe piata), numele Founder-ului si CEO-ului nostru (Ovidiu Joita, unul dintre cei mai vechi si priceputi oameni de marketing online din Romania), echipa pluridisciplinara (manager, assistant manager, specialisti SEO, content QA, media planneri, senior copywriteri), portofoliul de clienti, cat mai ales faptul ca... suntem "agentia SEO" numarul 1 in Google, atat la propriu, cat si la figurat! Te asteptam sa lucrezi cu noi!

Hai să vorbim

Lasă optimizarea SEO și promovarea online a business-ului tău în mâinile noastre! Cu noi, crești traficul organic -> brand awareness-ul -> numărul de clienți -> vânzările -> profitul! Ce zici, îți facem o ofertă SEO personalizată?