optimizare seo 2018

Esti antreprenor online? Iata cum se va schimba optimizarea SEO in 2018

Daca ai un business online care a reusit sa ajunga pe pozitii de top in Google anul acesta, in 2018 este important sa fii la curent cu cele mai noi tendinte in optimizarea SEO. Ca antreprenor online, este esential sa tii pasul cu ultimele actualizari de algoritm ale motoarelor de cautare si sa te feresti sa folosesti tehnici invechite ce iti pot aduce penalizari din partea lui Google. Asadar, daca vrei ca site-ul tau ocupe pozitii fruntase in SERP si la anul, iata cateva trenduri in optimizarea SEO pentru 2018:

 

1) Fundamentele optimizarii SEO raman la fel de valabile

 

Fara indoiala, Google va fi si in 2018 cel mai popular motor din cautare din lume. Misiunea companiei Google a fost, este si va fi aceea de a oferi utilizatorilor de internet cele mai relevante rezultate atunci cand realizeaza o cautare. Asadar, si anul viitor, la fel ca in 2017, accentul se va pune pe continutul de calitate.

Ca antreprenor online, va trebui sa pui accent in strategia de optimizare SEO pentru 2018 pe urmatoarele aspecte:

– optimizarea on page a site-ului

– un profil solid de backlinkuri de calitate

– optimizarea site-ului pentru mobile

– viteza optima de incarcare a paginilor site-ului

– continut de calitate si relevant pentru utilizatori (atat on-page, cat si off-page)

– integrarea inteligenta a cuvintelor-cheie in continut si evitarea keyword stuffing-ului.

 

2) Acensiunea cautarilor vocale

 

Daca tehnicile de optimizare SEO deja consacrate raman valabile, asta nu inseamna ca anul 2018 nu vine si cu noutati. Astfel, in 2018 iti recomand sa ai in vedere in strategia de optimizare SEO cautarile vocale. Acest trend a fost anticipat deja anul acesta, statisticile relevand ca in SUA, 20% din cautarile pe Google sunt vocale, majoritatea fiind efectuate de pe dispozitive mobile. Aceasta tendinta a dus la aparitia unor noi dispozitive, numite “boxe smart”, menite sa faciliteze cautarile vocale. Lansarea produselor Google Home sau Amazon Alexa sunt un semn clar ca procentul de cautari vocale va creste in 2018.

Ascensiunea cautarilor vocale va avea un impact semnificativ asupra modului in care marketerii isi vor construi strategia de optimizare SEO in 2018. Continutul livrat utilizatorului va trebui sa se adapteze noilor tendinte, ceea ce presupune o comunicare mai directa si mai personala, care se semene cat mai mult posibil cu limbajul natural, folosit in conversatiile de zi cu zi.

 

3) Raspunsuri directe din partea lui Google

 

Pe masura ce algoritmii sai au inceput semene din ce in ce mai mult cu inteligenta artificiala, Google a dezvoltat capacitatea de a oferi raspunsuri directa la intrebari complexe, prin intermediul asa-numitelor snippet-uri informative. De exemplu, la intrebarea “Cum se face o prajitura cu visine” sau “Cum sa instalez Windows 7?”, Google iti afiseaza un text box in partea superioara a paginii de rezultate, in care iti ofera raspunsul la intrebare. Uneori, raspunsul oferit de Google este suficient de lamuritor, alteori trebuie sa accesam linkul afisat sub acesta si sa cautam mai multe informatii pe website-ul din care Google a preluat informatiile. In orice caz, este clar ca Google va favoriza in SERP din ce in ce mai mult site-urile al caror continut poate raspunde direct la intrebarile de tip “Cum sa…”.

 

4) Google va pune si mai mult accentul pe indicatorii de user experience

 

Pentru ca site-ul tau sa ofere o experienta cat mai pozitiva utilizatorilor, va trebui sa tii cont in strategia ta de optimizare SEO pentru 2018 de urmatoarele elemente:

– navigarea trebuie sa fie cat mai usoara si mai user-friendly

– continut cat mai atractiv din punct de vedere vizual

– utilizatorii trebuie sa poata gasi cat mai usor pe site informatiile de care sunt interesati

– cat mai putine reclame agasante de tip pop-up

– un layout cat mai aerisit, care sa nu distraga atentia de la continut

– utilizarea de formulari de tip call-to-action, care sa convinga utilizatorii sa interactioneze cu elementele site-ului.

 

5) Versiunea mobile a site-ului devine prioritara

 

De-a lungul ultimilor ani, specialistii SEO au subliniat importanta optimizarii versiunii mobile a site-urilor. Daca ai tinut cont de acest aspect, atunci nu ai de ce sa iti faci griji cu privire la strategia ta de optimizare SEO in 2018.

Insa, antreprenorii care nu au site-ul optimizat pentru dispozitive mobile s-ar putea sa aiba probleme la anul, deoarece se preconizeaza ca Google va lansa “Mobile-first Index”, ceea ce inseamna ca versiunile mobile ale site-urilor vor avea prioritate in SERP. Chiar daca nu este inca un lucru confirmat oficial, de ce sa risti ca site-ul tau sa fie devansat? Seteaza-ti chiar acum acest obiectiv pentru strategia ta de optimizare SEO in 2018!

 

6) Continutul video de calitate – din ce in ce mai apreciat in online

 

Atat Google, cat si Facebook pun din ce in ce mai mult accent pe continutul video. Daca dispui de bugetul necesar, continutul video de calitate poate determina o crestere semnificativa a traficului pe site-ul tau. Unul din trendurile in optimizare SEO pentru 2018 il reprezinta intertextualitatea, adica ingemanarea continutului textual relevant pentru utilizatori cu continutul audio-video de cea mai buna calitate.

 

7) Inovatia cautarilor vizuale

Cautarile vizuale sunt un domeniu fascinant al mediului online, fiind in plina dezvoltare. Imbinand inovatiile tehnologice si experienta utilizatorului, cautarile vizuale reprezinta cel mai nou trend in optimizarea SEO.

Motoarele de cautare incep sa exploreze din ce in ce mai mult potentialul cautarilor vizuale. Majoritatea jucatorilor grei din mediul online, precum Bing, Pinterest si Google au investit deja in cercetarea si dezvoltarea unor motoare de cautare vizuala.

Asadar, pentru a fi pregatiti in momentul in care cautarile vizuale vor exploda, marketerii ar trebui sa puna mai mult accent pe continutul vizual in strategia lor de optimizare SEO pentru anul 2018.

 

Se pare ca optimizarea SEO in 2018 va avea o evolutie interesanta. Desi fundamentele SEO raman aceleasi, trendurile care se anunta pentru anul 2018 vor avea o influenta semnificativa asupra felului in care vom intelege ce inseamna SEO in viitor.

Comments are closed.