Auditul SEO, piatra de temelie a procesului de optimizare SEO

09

feb

2016

Auditul SEO, piatra de temelie a procesului de optimizare SEO

Ai o afacere la inceput de drum si vrei sa devii puternic si vizibil in Google. Fie ca esti in plin proces de realizare/dezvoltare a site-ului tau sau iti doresti o evaluare obiectiva a procesului de optimizare SEO, un audit SEO este tot ce ai nevoie pentru a vedea, concret, cat de bine esti plasat in motoarele de cautare sau pentru a sti cum sa integrezi in strategia de web design si partea de optimizare SEO.

Mai mult, un audit de optimizare SEO te va ajuta sa atragi mai mult trafic care se va concretiza in conversii, adica in vanzari. Pentru ca echipa iAgency, agentie interactiva, este formata doar din strategi de optimizare SEO, web design, copywriting, promovare Social Media etc., noi stim exact ce ar trebui sa contina un audit SEO si cu ce te putem ajuta ca tu sa ajungi foarte cunoscut.

Pentru inceput, un site bine realizat poate raspunde, cu ajutorul informatiei, la urmatoarele intrebari ale vizitatorilor/clientilor:

  • Ai informatie de calitate suficienta pe pagini? - ca tu sa fii indexat cum trebuie si sa vizitatorii sa gaseasca site-ul tau interesant, trebuie sa ai ii oferi motorului de cautare continut calitativ, care sa atraga atentia utilizatorului si sa ii raspunda la eventuale intrebari.

  • Cat de valoros este continutul pe care il oferi tu vizitatorilor? - asta se poate vedea foarte bine in Google Analytics, studiind parametrii de rata de respingere (bounce rate) si timpul pe care acesta il petrece pe pagina.

  • Paginile tale cuprind cuvintele-cheie vizate? - trebuie folosite inteligent, insa fara a abuza de ele.

  • Faci abuz de cuvintele-cheie? - foarte rau. Desi e normal sa incluzi cuvinte cheie in pagina, este foarte important sa nu abuzezi, altfel cazi in extrema cealalta.

  • E scris corect gramatical site-ul tau? - daca vrei sa dai dovada de profesionalism, citeste si reciteste cu mare atentie site-ul, de mai multe ori, astfel incat sa nu iti scape nicio greseala. Doar asa ii vei oferi utilizatorului impresia de profesionalism.

Practic, cu ce te ajuta un audit SEO?

Majoritatea vizitatorilor ajung pe site-ul tau dupa cautarea in diversele motoare de cautare pentru ca acestea furnizeaza aproape instantaneu rezultate ce corespund necesitatilor utilizatorului. Chiar si asa, sa apari in motoarele de cautare nu este chiar asa simplu pentru ca un procent foarte mic dintre utilizatori stiu exact ce anume cauta si un procent si mai mic dintre ei sunt dispusi sa ia la rand cateva mii sau milioane de rezultate pentru a gasi exact ceea ce ii intereseaza. De aceea, trebuie sa apelezi la agentii de optimizare SEO care stiu foarte bine ce anume fac.

Spre deosebire de alte agentii de optimizare SEO, iAgency, agentie interactiva, are o experienta de peste 10 in domeniu. Ne place sa iti ascultam povestea, sa aflam foarte multe informatii despre afacerea ta, domeniul in care activezi, cine sunt clientii tai si care sunt obiectivele, ca sa le intelegem si sa iti oferim cea mai buna strategie personalizata.

In linii mari, iAgency, agentie interactiva, realizeaza un audit SEO care contine informatiile cele mai importante pentru a defini/creiona o strategie corespunzatoare:

  • Determinam gradul de performanta actual al site-ului tau – din punct de vedere tehnic si al continutului

  • Evidentiem eventualele probleme din punct de vedere al alinierii la politicile motoarelor de cautare

  • Determinam oportunitatile de optimizare

  • Iti oferim solutii de imbunatatire a ratei de conversie.

  • Iti oferim recomandari punctuale privind indexarea, viteza de incarcare a site-ului, meta-tag-uri

  • Iti oferim recomandari punctuale privind structura de navigare si arhitectura informatiei

  • Iti oferim recomandari punctuale privind optimizarea continutului (text + imagini)

  • Iti oferim recomandari punctuale privind imbunatatirea profilului de backlink-uri, In urma unei analize amanuntite off-page si analiza competitiei.

De ce sa alegi iAgency

Pentru ca ne-am specializat in strategii de optimizare SEO care sa iti aduca maximizarea ROI (Return of Investment) si noi te putem ajuta sa alegi cuvintele cheie cele mai potrivite, pe baza unei analize a frecventei de cautare si a relevantei acestora pentru site-ul tau. in plus, noi credem ca alegerea lor corecta iti va aduce o rata de succes semnificativ pe termen lung.

Ce analizam prin auditul SEO

In primul rand suntem foarte atenti cu primele informatii cu care vicitatorul intra in contact atunci cand ajunge pe site-ul tau. Apoi facem o analiza extinsa asupra tuturor aspectelor ce tin de functionalitate si design.

Asadar, incepem cu:

  • Analiza cuvintelor cheie - este primul pas catre audienta ta. Cu cat sunt mai bine alese, cu atat iti maximizezi rentabilitatea investitiei.

  • Accesibilitatea – prima intrebare pe care ne-o punem ca strategi in optimizare SEO este “Daca un site nu este accesibil unui motor de cautare, de ce mai exista?”.

  • Titlurile paginilor – important in definirea unicitatii. Este primul element cu care un utilizator intra in contact si isi face o idee asupra site-ului tau, dar este si primul criteriu de selectie al unui potential vizitator pe site-ul tau. insa si aici pot aparea probleme. Spre exemplu, daca acesta este mai lung de 70 de caractere, motorul de cautare il va scurta atunci cand il va afisa in lista de rezultate. Dar daca are un cuvant-cheie care te reprezinta, este un factor puternic de clasare in motoarele de cautare.

  • Meta descrierea paginilor – afecteaza rata de click pe rezultat. Daca nu este corect utilizat, va atrage o rata de click foarte mica, iar site-ul va fi declasat. O meta descriere corecta nu are mai mult de 160 de caractere si trebuie sa contina cuvintele-cheie vizate.

  • Optimizarea imaginilor – e adevarat ca o imagine face cat 1000 de cuvinte. Pentru ca imaginile sa comunice ce anume contin, se utilizeaza campurile de meta date - ALT de tip text si numele fisierului. Ele trebuie sa fie descriptive, pentru a completa imaginea, sa contina cuvintele-cheie vizate, dar fara a abuza de acest lucru.

  • Indexarea – dupa identificarea paginilor care pot fi accesate, verificam cate dintre ele sunt indexate in motoarele de cautare si cate dintre ele permit cautarea specifica pentru continut.

  • Factorii on-page – analizam structura URL-urilor (daca este prea scurt sau prea lung, daca sunt prezente cuvintele cheie)

  • Continutul – Ca el sa fie indexat corespunzator, trebuie sa nu fie duplicat. Mai mult, investigam si daca sunt prea multe cuvinte-cheie pentru ca aglomerarea lor duce la crearea unui efect de bumerang – Keyword spam. Atunci cand motoarele de cautare vad continut unic si care respecta densitatea cuvintelor-cheie, le indexeaza si le acorda o mare importanta. La fel de important ca si continutul este optimizarea codului sursa (HTML), meta-tag-uri, titlurile (tag-uri H1 sau H2), link-urile.

  • Link-building - Nu doar ca iti asigura legatura site-ului cu internetul si vizitatorii, cat atragerea lor are ca scop cresterea pozitiilor tale in rezultatele motoarelor de cautare. Link-urile calitative sunt un factor deosebit de important in confirmarea ta ca pozitie in topul cautarilor. Iar la iAgency, agentie interactiva, nu suntem interesati de cantitate, cat mai ales de calitate. De aceea, noi nu folosim site-uri special create pentru obtinerea de link-uri, care ar putea fi penalizate de Google. Aici, un factor important il reprezinta articolele/Anunturile/Comunicatele de presa. Noi analizam toate aceste texte, daca sunt realizate corect din punct de vedere gramatical si al folosirii de cuvinte-cheie, mai ales ca sunt o sursa foarte buna prin care backlink-uri, ce te pot ajuta sa avansezi in motoarele de cautare.

  • Factorii off-page – daca site-ul prezinta incredere, are backlink-uri de calitate, daca este popular etc.

  • Concurenta – este o forma prin care iti putem oferi strategii de natura sa iti imbunatateasca site-ul, prin adagarea/eliminarea de butoane, widget-uri etc. Printr-o analiza corecta a plusurilor si a minusurilor concurentei, descoperim noi oportunitati de promovare a afacerii tale. Imediat dupa analiza cuvintelor-cheie, te vom ajuta sa implementezi strategii de optimizare SEO care sa te aduca in topul cautarilor si sa te mentina acolo mai mult timp.

Important sa stii este ca la finalul fiecarui audit SEO realizat de iAgency, agentie interactiva, iti explicam clar si coerent observatiile si actiunile pe care va trebui sale faci pe viitor pentru succesul site-ului tau. Prioritizam actiunile in functie de importanta realizarii lor, apoi propunem unele realizabile care sa te duca sigur in directia dorita. iti oferim exemple concrete de cum ar trebui sa arate elementele ce trebuie optimizate, comparativ cu starea lor actuala, pentru ca tu sa vezi diferenta si sa constati cat de important este sa ai un site optimizat SEO in mod corect.