Google si SEO, a Love&Hate Relationship, la TeCOMM E-Commerce Conference 2018

21

feb

2018

Google si SEO, a Love&Hate Relationship, la TeCOMM E-Commerce Conference 2018

Pentru ca suntem in luna dragostei am ales sa va povestesc in cadrul Conferintelor TeCOMM de la Bucuresti, despre o relatie speciala, o relatie provocatoare intre doua servicii pe care voi incerca sa le personalizez pentru o cat mai buna intelegere a acestora.

De ce Love?

In afara paginii web pe care cu totii o stim cand cautam ceva, Google este poate cea mai mare baza de date din lume. Nu va imaginati ca atunci cand faceti o cautare pe Google, algoritmul scaneaza internetul! Google memoreaza toate site-urile pe serverele proprii si realizeaza procesul de cautare la “el” in servere. De aici a aparut si termenul de “indexare”, respectiv copierea unei pagini web in serverele Google si atribuirea acesteia a unor indicatori de calitate si relevanta.

SEO (search engine optimization), cunoscut la noi si prin pleonasmul “optimizare SEO” reprezinta cumulul de servicii realizate cu scopul de a face o pagina web cat mai “atractiva” pentru Google.

Avand o infrastructura de zeci de Km de servere, Google are un cost urias cu consumul de energie. Ori indexarea paginilor web si clasarea acestora consuma energie. Cu cat o pagina web este mai bine optimizata, cu atat ii va fi mai usor lui Google s-o claseze corect. Cu cat o pagina este mai putin optimizata, algoritmii folositi de Google pentru a procesa relevanta acestei pagini devin mai complecsi. Poate va amintiti cand dati o scanare cu un antivirus in calculator si acesta incepe sa se incalzeasca sau sa raspunda mai greu comenzilor voastre. Extrapoland ideea, acest fenomen se intampla si la Google, evident intr-o masura mai mica, insa tot cu un consum mai mare de energie.

Un alt motiv de “dragoste” pentru SEO din partea lui Google il reprezinta insusi obiectul lui de activitate. Ca sa se mentina in topul motoarelor de cautare, Google trebuie sa afiseze rapid rezultatele cele mai relevante pentru utilizator. Cu cat site-urile sunt mai bine optimizate cu atat “munca” lui Google va fi mai usoara. Sunt si alte motive pentru care Google “iubeste” SEO si va astept la conferintele TeCOMM, la prezentarea mea pentru a le afla si a invata cum trebuie facuta optimizarea SEO, astfel incat Google sa “iubeasca” site-ul vostru.

De ce Hate?

Ca orice business, Google trebuie sa produca bani. Ori cei mai multi bani ii realizeaza prin intermediul anunturilor sponsorizate, acele “Add-uri” (reclame) pentru care trebuie sa licitezi pentru a fi afisat in Google. Aplicatiile Google Adwords si Google Adsense ii genereaza lui Google miliarde de dolari.

Activitatea de Search Engine Marketing (SEM) are doua componente:

1. Listarea site-ului in primele pozitii organice (sa spunem prima pagina de Google) – acest lucru se realizeaza folosind servicii SEO de calitate;

2. Google Adwords si Adsense: campanii sponsorizate/platite la Google.

Cum se poate vedea Google trebuie sa imparta aceasta “placinta” cu agentiile de SEO, care la nivel international mananca serios din bugetele de AdWords si Adsense. Odata cu dezvoltarea serviciilor SEO, Google a inceput sa franeze cum poate aceste servicii. Desigur, realizarea algoritmilor de penalizare, includerea ca factori de ranking a indicatorilor de User Experience si altii, au avut ca justificare (corecta, de altfel), furnizarea unor rezultate la cautari, cat mai relevante pentru utilizator.

Odata cu aceste schimbari de algoritmi de sortare si penalizare a site-urilor, Google a transmis ca doreste site-uri de calitate pentru utilizatorii sai. Acest lucru a ingreunat intr-o mare masura activitatea agentiilor de SEO, care trebuie sa munceasca mai mult decat inainte si sa aduca plus valoare continutului pe care il transmit. Ingreunand aceasta munca, care in trecut era preponderent tehnica, in prezent bugetele pentru SEO au crescut si nu isi mai poate permite oricine aceste servicii. SEO a inceput sa se integreze tot mai mult in marketingul online. Google “vede” aproape tot.

Cu toate acestea SEO ramane un serviciu cu un ROI (return of investment) mult mai bun decat serviciile platite la Google si cu un cost al conversiei mai scazut. Singurul atu al lui Google ramane rapiditatea cu care ajungi sa ai trafic, daca platesti. Prin Adwords poti fi prezent in Google imediat, pe cand prin SEO trebuie sa astepti luni de zile, poate 1 an, in functie de domeniul de activitate si competitie. Cum piata de servicii SEO este o piata dinamica in continua crestere, trebuie sa aveti grija cum alegeti un furnizor profesionist. Sunt putine agentiile de SEO care inteleg integral schimbarile aduse de Google si care au notiunile de marketing si business, necesare asigurarii unui serviciu SEO de calitate.

Va astept la evenimentul TeCOMM Bucuresti 2018, eveniment dedicat pietei online si e-commerce-ului, pentru a afla ultimele tendinte in piata online, in marketingul online. Prezentarea pe care o voi sustine va fi in prima zi a evenimentului, pe 7 Martie, in cadrul conferintei, insa daca nu ajungeti, ne puteti gasi la standul iAgency.ro si in ziua a doua.