Copywriting vs content writing - asemanari si deosebiri. Plus: ce servicii oferim la iAgency?

18

ian

2023

Copywriting vs content writing - asemanari si deosebiri. Plus: ce servicii oferim la iAgency?

Multi oameni, inclusiv dintre cei care lucreaza in marketing online, nu percep diferenta dintre copywriting vs content writing. Unii fie le considera sinonime, fie le folosesc gresit, una in locul celeilalte. Tocmai din acest motiv, in continuare, iti vom prezenta caracteristicile fiecareia, precum si asemanarile si deosebirile dintre ele, dar si ce servicii oferim noi, la iAgency. Astfel, vei evita probleme precum anunturile de angajare vagi (in care se cauta copywriteri, dar de fapt este nevoie de content writeri sau invers), dar si discutiile in contradictoriu cu potentialii clienti (care se asteapta sa primeasca un content cuprinzator si primesc copy-uri ori vice-versa).

Copywriting

Copywriting-ul presupune scrierea de texte scurte, persuasive, pentru a creste brand awareness-ul, a converti sau a vinde imediat. Astfel, vorbim despre o activitate cu un scop clar, pe termen scurt: generarea de vanzari, adica profit. Intrucat trebuie sa functioneze instantaneu, copywriting-ul urmeaza o directie clara, bazandu-se pe persuasiune si emotie (chiar daca nu realizam acest lucru, multe dintre procesele noastre de luare a deciziilor sunt bazate pe reactii afective). Practic, copy-ul pune accent nu atat pe calitatile produselor si serviciilor promovate, ci mai ales pe modul in care acestea il fac sa se simta pe utilizator.

Exemple de copywriting: textele din reclamele de la TV, radio si din reviste (in special sloganurile), textele de pe panourile publicitare, ad-urile din social media, landing page-urile PPC, comunicatele de presa, textele din paginile de produs, script-urile video, e-mail-urile de vanzari, textele din brosuri etc.;

Content writing

In schimb, content writing-ul presupune crearea unui continut de calitate, informativ, original si relevant, care sa educe si sa captiveze cititorii, crescand in acelasi timp increderea in brand-ul respectiv. Prin urmare, un content writer cauta si sa influenteze o decizie de cumparare, insa adevaratul scop este acela de a atrage potentialii consumatori ideali ai unui produs sau serviciu, prin promovarea beneficiilor sale. Chiar daca formularile persuasive si emotionale sunt prezente si aici, tinta in acest caz este reprezentata de sporirea engagement-ului si crearea unei legaturi puternice cu brand-ul, prin intermediul content-ului.

Exemple de content writing: postari neplatite pe social media, studii de caz, rapoarte si ghiduri amanuntite, advertoriale, articole de blog, e-book-uri etc.



Copywriting vs content writing - asemanari si deosebiri

1. Intentia - Asa cum spuneam, desi atat copywriting-ul, cat si content writing-ul au in spate intentii clare de marketing, scopul primului este de a vinde sau a converti, in timp ce al doilea tinteste sa informeze, sa inspire si sa distreze. Asadar, putem afirma raspicat: copywriterii sunt orientati catre vanzare, iar content writerii - catre engagement. Iti poti da seama cu usurinta de acest aspect daca urmaresti frecventa call-to-action-urilor: acestea sunt inserate mult mai vizibil intr-un copy decat intr-un continut de ordinul zecilor de randuri;

2. Lungimea - De cele mai multe ori, copywriterii creeaza texte mai scurte decat content writerii, insa totul depinde de specificul business-ului respectiv (piata, produsele/serviciile oferite, concurenta etc.). De obicei, delimitarea intre continutul "scurt" si cel "lung" se face de la 1.000 de cuvinte in jos sau in sus, insa cu o mentiune. Astfel, cel mai eficient content este cel care raspunde cat mai precis nevoilor clientilor (care pot fi diferite: de a afla un raspuns rapid, de a aprofunda un subiect etc.);

3. Deznodamantul - Desi "traseul" pe care il urmeaza cele doua este diferit (copywriting-ul merge rapid, in linie dreapta, direct la tinta, in timp ce content writing-ul urmeaza un drum mai sinuos, incet, dar sigur), "destinatia" este aceeasi: intrucat amandoua sunt instrumente de marketing, dezideratul este, pana la urma, ca ele sa converteasca clienti si sa genereze vanzari;

4. Tehnicile folosite - Tot la capitolul similitudini, intra si tehnicile folosite atat de copywriteri, cat si de content writeri: cercetarile amanuntite pentru descoperirea subiectelor de interes, care merita abordate; transmiterea unui anumit mesaj catre un public-tinta bine definit; cresterea brand awareness-ului si increderii in business-ul respectiv; folosirea unui limbaj persuasiv si emotional; inserarea abila de call-to-action-uri in continut; targhetarea unor cuvinte cheie specifice; gasirea unor titluri captivante etc.

Concluzie

Asa cum spuneam, atat copywriting-ul, cat si content writing-ul sunt esentiale pentru actualii sau viitorii (potentialii) clienti ai business-ului tau si pentru succesul acestuia, in termeni de popularitate, cota de piata si profit. Totusi, pentru a evita situatiile neproductive, spre exemplu cea in care un copywriter trebuie sa realizeze un articol de blog extrem de specializat, de mii de cuvinte, este bine sa stii care sunt diferentele dintre cele doua concepte. Doar astfel vei lua intotdeauna cele mai bune decizii, iar fiecare angajat isi va putea exploata potentialul la maximum, in beneficiul agentiei si al business-urilor cu care aceasta colaboreaza.

Copywriting vs content writing | Ce oferim la iAgency?

In calitate de agentie de marketing online cu o oferta completa de servicii (optimizare SEO, web design, campanii adwords si PPC, consultanta SEO, promovare social media, Search Engine Marketing), este absolut logic sa furnizam ambele tipuri de creare de continut. Avand o experienta indelungata pe piata, o echipa specializata multidisciplinara si clienti din numeroase domenii de activitate si cu statut diferit pe respectivele piete, furnizam atat copywriting, cat si content writing. Primul serviciu se preteaza meta tag-urilor, heading-urilor, titlurilor, sloganurilor, textelor din paginile de produs si e-mail-urilor de vanzari, in timp ce al doilea - postarilor informative de pe social media, studiilor de caz, rapoartelor, ghidurilor, advertorialelor si articolelor de blog. Te asteptam sa colaborezi cu noi!