Care sunt trendurile din marketing online la care sa ne asteptam in anul 2018?

26

mar

2018

Care sunt trendurile din marketing online la care sa ne asteptam in anul 2018?

Suntem deja in luna Martie si anul 2018 se anunta unul plin de schimbari in mediul online. Daca nu ti-ai facut inca bilantul pe anul 2017 acum este ultimul ceas sa tragi linie si sa faci planul pentru strategia ta de marketing online de anul acesta. Iata care sunt trendurile pe care specialistii in marketing digital le-au anticipat pentru 2018:

 

1) Marketingul online va folosi din ce in ce mai mult inteligenta artificiala

Inteligenta artificiala, cunoscuta si sub denumirea prescurtata de A.I. (Artificial Intelligence) este chintesenta progresului facut de tehnologia informatiei in ultimele decenii. Orice utilizator de Internet se intalneste cu inteligenta artificiala de fiecare data cand navigheaza pe site-uri sau pe retelele de socializare. In momentul de fata, aproximativ 57% din marketeri utilizeaza inteligenta artificiala in strategiile lor de marketing online.

Specialistii preconizeaza ca in anul 2018, din ce in ce mai multi marketeri vor integra inteligenta artificiala in tehnicile lor de promovare online. Asadar, daca ai un business online, este recomandat sa tii pasul si sa iti adaptezi strategia de marketing online tinand cont de acest trend.

 

2) Utilizatorii de internet vor folosi cu preponderenta dispozitive mobile pentru a naviga si a face cumparaturi online

Probabil ca stii deja ca Google a anuntat lansarea Mobile-first index. Esti pregatit pentru aceasta tranzitie? Strategia ta de marketing online in 2018 trebuie neaparat sa includa optimizarea site-ului pentru mobile. In prezent, majoritatea consumatorilor fac cumparaturi online de pe un smartphone sau o tableta. Daca site-ul tau nu are o versiune mobile optimizata corespunzator sau un design responsive, inca nu e prea tarziu sa iei masuri! Tranzitia catre mobile-first index inca este in faza de trial, deci mai ai inca timp sa faci schimbarile necesare, pentru a nu fi luat prin suprindere si a te trezi cu o scadere in pozitiile din Google si, evident, in rata de conversie.

 

3) Video-urile live vor deveni instrumente de baza in marketingul online

Video-urile live nu sunt o noutate, insa in anul 2018 vor deveni din ce in ce mai populare, iar marketerii profesionisti vor sti cum sa profite de aceasta oportunitate.

Este binecunoscut faptul ca utilizatorii de internet adora video-urile live, 80% dintre acestia preferandu-le in locul unei postari de tip text. De asemenea, conform reprezentantilor Facebook, video-urile live sunt de trei ori mai vizualizate decat cele obisnuite.

Asadar, brandul tau poate deveni si mai cunoscut in 2018 daca integrezi video-urile live in strategia ta de marketing online. Te poti folosi foarte usor de Social Media pentru a face live-uri de la evenimentele la care participi in calitate de reprezentant al brand-ului, sau chiar video-uri de prezentare a produselor si/sau serviciilor tale. Utilizatorii vor aprecia cu siguranta naturaletea si veridicitatea unui video live, iar tu vei avea numai de castigat din asta.

 

4) Experienta utilizatorului – din ce in ce mai importanta

In 2018, aproximativ 68% din marketeri vor pune accentul pe experienta utilizatorului in strategia lor de marketing online. In ultimii ani, in special datorita noilor algoritmi Google, experienta utilizatorului a devenit esentiala, mai ales pentru magazinele online, aceasta influentand semnificativ comportamentul de cumparare al vizitatorului inainte, in timpul, si dupa momentul achizitiei. Daca vrei sa ai o rata de retentie cat mai mare si sa-ti fidelizezi clientii, tine cont de urmatoarele aspecte in strategia ta de marketing online pentru 2018:

- asigura-te ca utilizatorii au o experienta de navigare cat mai user-friendly; - concepe un continut de calitate, relevant si unic pentru site-ul tau; - limiteaza cat poti de mult reclamele de tip pop-up si personalizeaza-le in functie de comportamentul de navigare al vizitatorilor; - asigura un design cat mai aerisit si minimalist, care sa nu distraga atentia de la continut; - utilizeaza formulari de tip call-to-action care sa impulsioneze vizitatorii sa ia decizia de a cumpara produsele tale.

 

5) Marketingul de continut va deveni si mai important in marketingul online din 2018

Marketingul de continut nu e un simplu trend, ci unul din fundamentele marketingului online din ultimii ani. Aproape 70% din utilizatori prefera sa se informeze in legatura cu un anumit business citind un articol si nu printr-o reclama. Spre deosebire de alte instrumente de marketing online, precum publicitatea de tip pay-per-click, marketingul de continut este mai putin costisitor si la fel de eficient in obtinerea de noi clienti. In plus, continutul de calitate este unul din aspectele esentiale ale optimizarii SEO, fara de care nu poti avea o vizibilitate buna in motoarele de cautare.

Cand spunem continut nu ne referim doar la cel de tip text, acesta putand avea diverse forme, de la postari pe blog, la video-uri, pana la infografice. Poate fi destul de dificil sa te ocupi singur de marketingul de continut pentru business-ul tau, asa ca cel mai indicat este sa apelezi la o agentie de marketing online profesionista si cu experienta in domeniu.

 

6) Cautarile vocale – cel mai nou trend in Search Engine Marketing

Utilizatorii de internet folosesc deja cautarile vocale de pe orice tip dispozitiv, de la telefoane, la boxe smart, laptopuri, tablete sau calculatoare desktop. Specialistii preconizeaza ca pana in anul 2020, jumatate din numarul de cautari pe Google si alte motoare va fi reprezentat de cautarile vocale.

Optimizarea pentru cautari vocale va trebui sa includa cuvinte cheie de tip long tail si formulari din limbajul folosit in mod natural de oameni in conversatiile de zi cu zi. De exemplu, in loc de long tail-ul “clinica dentara Bucuresti”, utilizatorii de cautari vocale vor folosi mai degraba o interogare de genul “care este cea mai buna clinica dentara din Bucuresti?”.

Asadar, nu omite cautarile vocale in strategia ta de marketing online pentru anul 2018. In acest sens, focuseaza-te pe elaborarea unui continut care sa semene cat mai mult cu limbajul natural pe care utilizatorii il folosesc in viata de zi cu zi, si la care sa ajunga cat mai usor prin intermediul cautarilor vocale.