Cum arata trendurile in marketing online in 2018?

02

iul

2018

Cum arata trendurile in marketing online in 2018?

Scena online nu este constanta. An de an suntem martorii aparitiei sau, dimpotriva, a disparitiei anumitor platforme sociale. Preferintele consumatorilor se schimba permanent, dat fiind ca trendurile sufera o metamorfoza continua. Toate aceste aspecte determina lumea marketingului online sa evolueze constant. Afla care sunt cele mai noi trenduri in marketing online si cum sa le aplici in mod corect!

Importanta versiunii mobile

Cel mai important trend in marketing online in 2018 este calitatea versiunii mobile a unui site. Mobile-First Indexing este un fapt real, care influenteaza fiecare business online. Acesta presupune indexarea ca versiune primara a site-ului pe cea de mobile. Mai multe detalii poti afla aici Ce este Google Mobile-first Index si cum te poti pregati pentru acesta.

Cu toate ca Google s-a focusat foarte mult in acest an pe acest subiect, multi antreprenori nu ii acorda importanta cuvenita. Raporteaza-te la momentul prezent si urmareste comportamentul utilizatorului. Vei observa ca majoritatea oamenilor folosesc telefonul mobil oriunde – in mijloacele de transport in comun, pe strada, la munca, acasa. De aceea, versiunea mobile a site-urilor va continua sa fie prioritatea marketerilor pentru anii ce vor urma.

Continutul video (video content)

In 2018, oricine se asteapta sa vada din ce in ce mai mult continut video. In majoritatea sondajelor de opinie realizate, consumatorii au recunoscut ca prefera videoclipurile in detrimentul continutului scris. Continutul video te ajuta sa transmiti un mesaj mult mai convingator, iar vanzarile tale vor creste. De exemplu, daca plasezi un videoclip pe un landing page, rata de conversie va creste cu pana la 80%, ne arata studiile realizate de catre eyeviewdigital.com (Eyeview este o companie care ofera solutii de marketing video, fiind lider in marketingul video bazat pe rezultate). Indiferent ca ne referim la un live pe Facebook, la videoclipuri incarcate pe pagina oficiala de YouTube a businessului tau sau direct pe site, importanta acestora este reala si trebuie sa o ai in vedere pentru a mentine vie legatura dintre tine si clientii tai.

Media… Mass Media

Care este profilul businessului tau? In functie de raspunsul tau, incearca sa te gandesti la firma ta ca la o companie de media. Cum reusesti sa primesti in timp real informatii despre ceea ce se intampla in lume? Indiferent ca citesti stirile online sau intr-un ziar printat, noutatile domina conversatiile zilnice. Cea mai buna modalitate de ,,a te strecura” in conversatiile clientilor tai este de a fi intotdeauna in atentia lor, publicand continut de calitate, care sa ofere informatii valoroase si autentice. De exemplu, ai putea sa investesti timp intr-un blog. Businessurile care produc cel mai bun continut vor fi intotdeauna in top.

Chat-urile automatizate

Unul dintre cele mai importante trenduri in marketingul online in 2018 este existenta chat-urilor automatizate. Daca nu esti familiarizat cu acest domeniu, gandeste-te la ele ca la un instrument care raspunde la intrebarile si comentariile clientilor tai. Cunoscute in engleza ca ,,chatbots”, acestea sunt folosite pentru mentinerea engagementului, precum si solutionarea intrebarilor de customer service si a problemelor generale. Cea mai interesanta parte este ca, daca setezi corect un astfel de bot, va fi foarte greu pentru clientii tai sa isi dea seama daca discuta cu o persoana reala sau cu un robot. Seteaza o astfel de functie pe propriul site sau pe Facebook. Studiile au aratat ca astfel de mesaje au o rata de deschidere mai mare decat mesajele trimise prin email, motiv pentru care este important sa nu ignori acest canal unic.

Review-urile

Traficul organic adus de optimizarea SEO continua sa fie cea mai buna sursa de trafic pentru majoritatea businessurilor. Exista foarte multi factori care influenteaza pozitia unui site in motorul de cautare, iar numarul de review-uri se numara printre acestia. In fapt, de ce si-ar dori acesta ca un site care este apreciat cu o singura stea sa fie listat in top?

Mai mult decat atat, review-urile nu sunt importante doar pentru motorul de cautare, ci te pot ajuta in mod direct sa iti cresti vanzarile. Conform studiilor realizate de Pew Research Center, 50% dintre adultii sub 50 de ani cumpara online doar dupa ce au verificat parerile altor cumparatori. De aceea, trebuie ca acestia sa descopere cat mai multe review-uri pozitive, care sa le faca decizia mai usoara. Gandeste-te la o strategie care sa iti indemne fiecare client sa lase si un review.

Branding versus mesaje directe

Vrei sa le spui oamenilor povestea ta sau sa le indici ce sa faca? Modul in care echilibrezi balanta este critic. In ziua de azi este indicat sa ai o strategie mixta, care sa se concentreze pe ambele tipuri de mesaje. Nu iti orienta intreaga atentie catre mesajele de tip call to action! In primul rand, trebuie sa te asiguri ca povestea businessului tau este pusa intr-o lumina favorabila.