Importanta meta tagurilor in SEO

06

feb

2018

Importanta meta tagurilor in SEO

Meta tagurile sunt folosite de Google in scopuri pe care nu toata lumea le cunoaste. In principal, motoarele de cautare le folosesc pentru a afla cat mai multe informatii despre site-urile indexate.

Mai sunt meta tagurile utile in 2018?

Google sustine ca meta tagurile nu sunt un factor de pozitionare. Cu toate acestea, ele influenteaza indirect performantele site-ului si joaca un rol important in ceea ce priveste rata de click. Meta tagurile sunt afisate in pagina cu rezultate utilizatorilor. Daca acestea sunt optimizate bine si au un call-to-action bun pot influenta utilizatorii sa dea click, lucru de care Google tine cont pentru a pozitiona un site. Cu cat site-ul tau ia mai multe click-uri, iar utilizatorii gasesc interesante paginile tale, cu atat are mai multe sanse sa obtina pozitii fruntase in Google. Totodata, Google poate folosi meta tagurile pentru a stabili ce snippets-uri sa afiseze utilizatorilor. Acestea apar sub meta descriere si pot include informatii despre pret, alte pagini din site, review-uri etc.

Daca iti doresti sa ai o pozitie cat mai buna in rezultatele cautarilor pe anumite cuvinte cheie, optimizarea meta tagurilor nu este singurul aspect asupra caruia trebuie sa te concentrezi. Continutul pe care il oferi utilizatorilor trebuie sa fie de cea mai buna calitate, iar popularitatea pe care o ai in mediul online trebuie sa fie cat mai mare. In ceea ce priveste meta tagurile, acestea sunt de doua feluri: meta titlurile si meta descrierile.

Legatura dintre meta taguri si pozitiile in Google

Odinioara, Google cauta tag-uri HTML ascunse pentru a determina pozitia paginilor in rezultatele cautarilor pe anumite cuvinte cheie. In prezent, majoritatea motoarelor de cautare au evoluat. Google nu foloseste datele aflate in meta taguri pentru a oferi anumitor pagini o pozitie mai buna, ci doar le analizeaza pentru a concentra cele mai relevante informatii in asa-numitele snippets.

Ce rol au meta tagurile in SEO?

Practic, meta tagurile descriu fiecare pagina in parte intr-o modalitate care poate sa fie citita de motoarele de cautare. Dar, Google este foarte atent la modul in care acestea sunt concepute, astfel incat penalizeaza orice abuz de folosire a cuvintelor cheie. In plus, meta tagurile indica si calitatea unei pagini. Google este atent la unicitatea acestora, la calitatea informatiilor pe care le furnizeaza, si la modul in care acestea au legatura cu celelalte pagini ale site-ului tau.

De asemenea, meta tagurile poti influenta modul in care utilizatorii iti apreciaza pagina. Gandeste-te la faptul ca, atunci cand efectuezi o cautare pe un anumit cuvant cheie, meta tagurile sunt cele care iti vor aparea in paginile de rezultate. Daca acestea sunt relevante cautarii si sunt destul de atractive, utilizatorul va fi tentat sa-ti acceseze site-ul si sa-ti citeasca continutul.

Cum sa scrii meta taguri eficiente

Intr-adevar, meta tagurile tale trebuie sa fie creative, dar tot ceea ce scrii trebuie sa iti descrie pagina in totalitate. Meta tagurile tale trebuie sa-i raspunda lui Google la anumite intrebari si sa-i indice exact despre ce este vorba in pagina respectiva. Daca il ajuti pe Google, poti considera ca ai castigat o prietenie de pe urma careia poti beneficia.

Meta tagurile tale trebuie sa ti se potriveasca, sa fie relevante si sa descrie ceea ce faci. De asemenea, acorda importanta paginilor tale si decide care este cuvantul cheie care le reprezinta. Gandeste-te la subiectul pe care il trateaza sau la conceptul pe care il abordeaza respectiva pagina, apoi decide care este scopul ei si care sunt avantajele si punctele tale forte tale in termeni de user experience. Stabileste cuvantul cheie relevant si abia apoi vei putea sa incepi realizarea meta tagurilor.

Daca vei indeplini toate aceste aspecte, vei avea sansa sa iti construiesti o reputatie foarte buna atat pe Google, cat si pe alte canale sociale. Nu gandi lucrurile in functie de pagina sau articol, ci din perspectiva topicului sau a subiectului abordat. Google isi doreste sa ofere utilizatorilor sai o experienta cat mai buna, adica informatii de calitate superioara. Daca tu vei reusi sa te incadrezi in aceste standarde, vei putea sa ai o pozitie cat mai buna in SERP.

Cele mai bune practici in SEO

Exemplu de meta descriere

<title>Alege din nenumarate tipuri de rochii | Rochii de seara si de zi superbe </title>

Exemplu de meta descriere

<meta property="description" content="Rochiile Bogas se remarca intotdeauna prin modelele unice, tineresti si foarte moderne. Descopera si tu colectia de rochii de zi, rochii de seara si rochii elegante pe care designerii Bogas ti-au pregatit-o. Adauga in garderoba haine de dama realizate in Romania, in care sa te simti mereu speciala si in centrul atentiei "/>

Asa cum am mai spus, meta tagurile trebuie sa fie unice - fii sensibil atunci cand le scrii si nu copia un text care se afla deja pe pagina respectiva. Daca vei avea un text scris mecanic, care nu atrage prin nimic, nu vei avea foarte multe beneficii de pe urma lui. De asemenea, este foarte important sa folosesti cuvinte cheie relevante, pe care le-ai folosit si in optimizarea paginii.

In plus, niste meta taguri unice si foarte atractive iti pot aduce o rata de deschidere a paginii mult mai mare.

Meta titlurile

In 2018, este important ca meta titlurile pe care le folosesti sa fie succinte si sa se concentreze asupra cuvantului cheie relevant pentru pagina respectiva. Daca in 2017 meta titlurile trebuiau sa aiba un maximum de 65 de caractere, Google schimba regulile si permite utilizatorilor sa extinda titlul paginilor la 70 de caractere.

Meta descrierile

Din fericire, Google a decis sa dubleze limita de 160 de caractere a meta descrierilor. Daca pana acum era necesar sa concentram informatia esentiala in cat mai putine cuvinte, acum este posibil sa realizam un text cat mai atragator, care sa starneasca interesul cat mai multor utilizatori. De altfel, este foarte important sa profitam de toate cele 320 de caractere pentru ca, in cazul in care meta descrierile sunt mult prea scurte, Google va afisa in SERP fragmente din textele aflate in pagina. Acest lucru iti poate afecta rata de deschidere a paginii respective.

Foloseste Google meta tagurile Googlebot ca sa ordoneze paginile?

<meta name=”googlebot” content=”…, …”>

Aceste meta taguri controleaza modul in care Google indexeaza paginile, specificandu-le anumite reguli. Acestea sunt valorile pe care Google le intelege:

Noindex: previne ca anumite pagini sa fie indexate; • Nofollow: indica faptul ca link-urile din respectiva pagina nu trebuie sa fie urmarite; • Nosnippet: impiedica afisarea unui snippet cu informatiile din acea pagina; • Noarchive: solicita sa nu se afiseze un link ,,cached” pentru aceasta pagina in rezultatele cautarilor; • Unavailable_after:[date]: elimina aceasta pagina din pagina de rezultate a cautarilor in functie de o anumita data si un anumit moment.