Criterii dupa care sa alegi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tau

23

mar

2017

Criterii dupa care sa alegi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tau

Cuvintele cheie joaca un rol important in promovarea site-ului tau, deoarece includerea lor in continutul pe care il postezi iti poate aduce pozitii mai bune in motoarele de cautare si, implicit trafic pe site.

Un site care este bine optimizat pentru motoarele de cautare "vorbeste aceeasi limba" ca si potentialii vizitatori prin intermediul cuvintelor cheie, careii ajuta pe acestia sa gaseasca site-ul tau. Cuvintele cheie sunt "piatra de temelie" in conceperea unei strategii SEO.

 

Cu alte cuvinte, trebuie sa stii cum cauta oamenii produsele, serviciile sau informatiile pe care le oferi, pentru a optimiza continutul site-ului tau. Astfel, Google va considera relevant site-ul tau pentru acele cuvinte cheie si il va lista mai sus in paginile rezultatelor, atunci cand un utilizator realizeaza o cautare.

Acesta este motivul pentru care intocmirea unei liste de cuvinte cheie este una dintre primele si cele mai importante etape in conceperea unei strategii de optimizare SEO a unui site. Cuvintele cheie si optimizarea SEO sunt conectate direct atunci cand vorbim de o campanie de SEO eficienta. Dat fiind ca aceste cuvinte cheie sunt fundamentale pentru toate tacticile de SEO, este indicat sa te asiguri care sunt cele mai relevante pentru publicul tau tinta si pentru afacerea ta, pentru a te asigura ca traficul pe care il vei primi va fi targetat.

Sa alegi cuvintele cheie potrivite este un proces delicat, care se bazeaza atat pe stiinta si algoritmi, cat si pe instinct.

Elementele de baza ale unui studiu de cuvinte cheie in SEO sunt relativ usor de inteles, insa pentru a realiza un studiu de cuvinte cheie cu adevarat relevant, este nevoie de o imagine de ansamblu mult mai clara asupra modului de functionare al motoarelor de cautare.

 

Noi te vom ghida cum sa realizezi un studiu de cuvinte cheie, cum sa descoperi ce cauta clientii tai si cum sa le transmiti esenta afacerii tale. Astfel, vei afla acele cuvinte cheie care te vor ajuta sa ai o pozitie fruntasa in paginile de rezultate ale motorului de cautare (SERP) si le vei putea incorpora in continutul tau online. Daca simti ca acesti pasi te depasesc , ne poti lasa pe noi sa facem acest lucru pentru tine.

 

Cum gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru SEO?

Multi oameni care nu au experienta in a optimiza site-uri sau care, pur si simplu, nu au o viziune clara asupra studiului de cuvinte cheie fac astfel de greseli :

- realizeaza superficial studiul, fara sa ia in considerare parametrii necesari pentru alegerea cuvintelor cheie ;

- nu actualizeaza si nu extind lista de cuvinte cheie odata cu trecerea timpului si nu tin pasul cu expansiunea pietei in care activeaza;

- targeteaza cuvinte cheie care sunt mult prea populare, ceea ce inseamna ca vor creste in rank extrem de greu, deoarece competitia pe acele cuvinte cheie este acerba.

Practic, studiul de cuvinte cheie ar trebui sa fie o parte activa si in continua evolutie a strategiei de optimizare SEO.

Cuvintele cheie mai vechi trebuie reevaluate periodic, iar cele cu un volum mare de cautari (cuvintele cheie competitive) pot fi de multe ori inlocuite sau imbunatatite cu fraze mai specifice domeniului tau de activitate, menite sa aduca pe site-ul tau vizitatorii potriviti.

 

Criteriile de care trebuie sa tii cont atunci cand faci un studiu de cuvinte cheie sunt:

1. Volumul de cautari pentru fiecare cuvant cheie in parte;

2. Domeniul de activitate al afacerii tale. Identificarea si targetarea exacta a publicului tau tinta, sunt pasi extrem de importanti de care trebuie sa tii cont, atunci cand faci un studiu de cuvinte cheie!

3. Competitia pe principalele cuvinte cheie. Cu cat un cuvant cheie este mai popular, cu atat competitia este mai mare si exista posibilitatea sa dureze mai mult timp pana cand vei ajunge in top in SERP

 

Nu in ultimul rand, nu uita sa diversifici din cand in cand cuvintele cheie targetate. Tine minte acest motto: diversitatea este un cuvant cheie in universul cuvintelor cheie in SEO. Atunci cand faci un studiu de cuvinte cheie, pune-ti urmatoarele intrebari: cine mai foloseste aceleasi cuvinte cheie ca si mine? Cum pot sa ma fac remarcat? Iti va fi mai greu sa iesi in evidenta, daca vei folosi aceleasi cuvinte cheie pe care le folosesc si competitorii tai.

Ar trebui sa incerci intotdeauna instrumente noi pentru a realiza studiul de de cuvinte cheie si sa urmaresti indeaproape rezultatele. De asemenea, ar trebui sa experimentezi si sa te joci cu cuvintele cheie long tail in functie de experienta si de intuitia ta. Fiecare are o viziune diferita asupra cuvintelor cheie in SEO si relativa cu privire la ce ar trebui sa aleaga pentru a fi pe placul vizitatorilor. Cine stie, poate tu detii combinatia castigatoare.

 

Ce tool-uri poti folosi pentru a identifica cele mai bune cuvinte cheie?

Avand in vedere ca binecunoscutul Google Keyword Planner poate fi folosit doar atunci cand avem o campanie de AdWords in desfasurare, am detaliat intr-un articol precedent ce solutii am gasit si am testat pentru cei care nu au acces la acest tool si vor sa gaseasca mai multe cuvinte cheie.

 

Cum adaptezi cuvintele cheie in functie de afacerea ta si cum le integrezi in continutul web?

Se presupune ca ai gasit cele mai bune cuvinte cheie si acum trebuie sa le integrezi in strategia de optimizare SEO, adica sa iti adaptezi continutul folosindu-te de ele, cu scopul de a obtine cele mai bune rezultate.

Asadar: cum vei proceda? Noi iti recomandam sa incluzi cuvinte cheie relevante in sectiuni importante de pe site-ul tau, de la titluri si corpuri de text pana la URL-uri, meta tag-uri si denumiri ale imaginilor.

Pe de alta parte, daca vrei sa folosesti o varietate mai mare de cuvinte cheie, nu le poti indesa pe toate in cateva pagini, descrieri si meta taguri si sa te astepti sa cresti miraculos in SERP. Iti trebuie o strategie de optimizare SEO foarte bine pusa la punct ca sa nu te pierzi in multitudinea de cuvinte cheie si de tactici folosite.

 

Cheia sta in gruparea cuvintelor cheie. Prin impartirea cuvintelor cheie in grupuri mici, asemanatoare ca sens si usor de gestionat, vei reduce semnificativ timpul de lucru dedicat crearii paginilor targetate.

De exemplu, sa presupunem ca detii un magazin online dedicat accesoriilor pentru femei. Poti grupa cuvintele cheie in functie de categorii: accesorii de pus la gat, cercei, inele etc.

Urmatorul pas ar fi sa segmentezi fiecare categorie mai mare in alte grupuri mai mici, cum ar fi:

- categoria accesorii de pus la gat divizata in grupuri mai mici precum: coliere statement, lanturi de aur, lanturi de argint etc.

- categoria cercei divizata in: cercei oversized, cercei cu clips, cercei de aur etc.

- categoria inele divizata in: inele de aur, inele de argint, inele cu pietre pretioase etc.

Astfel, poti crea pagini individuale optimizate pentru fiecare grup de cuvinte cheie.

 

Daca doresti sa optimizezi SEO paginile de pe site ar trebui sa iei in considerare urmatoarele lucruri:

1. Folosirea cuvantului cheie selectat in titlul paginii;

2. Utilizarea cuvantului cheie in URL;

3. Utilizarea cuvintelor cheie selectate si variatii ale acestora in toata pagina;

4. Utilizarea cuvintelor cheie selectate in meta tag-uri, in special in meta descriere;

5. Utilizarea cuvintelor cheie in denumirea imaginilor si in alt text ;

6. Utilizarea cuvintelor cheie ca text ancora cu link-uri care fac trimitere catre alte pagini din site-ul tau.

 

Tine minte, atunci cand optimizezi SEO un site, relevanta cuvintelor cheie este mult mai importanta decat densitatea acestora. Furnizand un continut de calitate, optimizat SEO ca la carte in functie de studiul de cuvinte cheie, vei avea toate sansele sa ajungi in primele pagini de rezultate ale motoarelor de cautare.