Asa faci optimizarea ratei de conversie!

08

apr

2016

Asa faci optimizarea ratei de conversie!

Atunci cand ai un website, nu este important doar sa atragi cat mai multi vizitatori cat, mai ales, sa ii transformi in clientii tai. Fie ca esti un magazin online sau doar un site de prezentare a unor servicii sau produse, atat optimizarea SEO, cat mai ales un web design de calitate si intuitiv, alaturi de o informatie clara, coerenta, care sa vina in sprijinul vizitatorului si care sa ii trezeasca dorinta de a cumpara de la tine, pot transforma un simplu utilizator in ambasadorul brandului tau.

Optimizarea SEO si web design-ul ales cresc rata de conversie

A optimiza SEO un website inseamna, in primul rand, sa te folosesti de cuvintele cheie specifice domeniului tau de activitate, respectiv de cele legate de produsele/serviciile tale.

Optimizarea SEO se face onpage si offpage. Practic, optimizarea SEO este parte integranta a atragerii de trafic relevant pentru site-ul tau. In functie de cat de bine alese sunt cuvintele cheie si perioada in care se face optimizarea SEO, constanta in timp, aici referindu-ne, in special, la optimizarea offpage (crearea de link-uri prin articole, comunicate, anunturi, comentarii si postari pe blogul propriu sau pe cele cu mult trafic), se pot obtine pozitionari in primele pagini ale lui Google, care, evident, iti vor aduce si foarte multi vizitatori.

Daca reusesti sa fii in primele paginii Google, treaba e pe jumatate rezolvata. Pentru ca de aici este important felul in care apare informatia, cum este structurata si care este Unique Selling Proposition. Sa nu mai mentionam ca un limbaj prietenos, cu accent pe publicul tau tinta si nevoile acestuia, in care sa ii raspunzi la principalele intrebari, impreuna cu imagini sugestive si beneficiile pe care i le poti aduce asupra vietii de zi cu zi, il transforma pe vizitator intr-un client. Si asta e mare lucru!

Nu uita, promisiunea este o promisiune! Si spunem asta pentru ca degeaba il atragi pe site-ul tau de fiecare data daca el nu va vedea constanta in actiunile tale. Spre exemplu, daca l-ai obisnuit cu un anumit web design, iar peste cateva saptamani ii arati altceva, este o lovitura destul de grea pentru el deoarece era obisnuit cu un anumit format, cu o anumita structura a informatiei si, in primul rand, cu un impact vizual. Iar daca il schimbi prea des, pacat, l-ai pierdut definitv pe utilizator!

Optimizarea ratei de conversie inseamna aranjarea tuturor elementelor din paginile site-ului tau, conceperea textelor (strans legata de optimizarea SEO), astfel incat, asa cum spuneam si anterior, vizitatorul sa gaseasca rapid informatiile de care are nevoie, sa navigheze natural, oriunde in site. Prin natural se intelege ca nu va trebui sa mearga pe o pagina, de sus in jos, apoi sa dea click pe cateva meniuri pentru a gasi ce il intereseaza.

Pentru succesul optimizarii ratei de conversie, intregul proces de atragere a clientilor trebuie facut in functie de:

  • profilul de audienta (conform comportamentului online, psihologie specifica cumparatorului);

  • nevoie;

  • cerintele si preferintele acestuia;

  • experienta utilizatorului;

Insa este important ca testarea sa fie continua, pentru a imbunatati in mod semnificativ experienta utilizatorului si cresterea conversiei pe site ca, in final, sa se ajunga unde iti doresti – cresterea profitabilitatii si a Return of Investment.

Cum faci optimizarea ratei de conversie

Optimizarea ratei de conversie inseamna, in functie de caz, nu doar achizitionarea unui produs sau serviciu, ci si postarea unui comentariu sau abonarea la newsletter.

Anterior ti-am explicat cateva notiuni generale de care trebuie sa tii cont atunci cand creezi si optimizezi SEO un site, insa acum iti spunem si pasii prin care poti face acest lucru.

  • Aliaza-te cu design-ul si navigabilitatea pentru a-ti directiona vizitatorul catre actiunea pe care ti-o doresti – iti vom prezenta cel mai intalnit tip de site – vanzare de produs. Astfel, odata intrat pe site-ul tau, userul cauta informatii despre beneficiile pe care i le poate aduce ceea ce tu comercializezi. In acest sens, este foarte bine sa raspunzi, cat mai obiectiv, la urmatoarele intrebari: design-ul pe care l-ai ales il indreapta pe vizitator catre actiunea pe care o doresti?, site-ul are un design clar si usor de parcurs sau vizitatorul se rataceste pe el?, se incarca repede si bine?, ai informatie de un real interes pentru el?

  • Creste-ti credibilitatea site-ului – prin crearea unei conexiuni cu utilizatorul. Un limbaj prietenos te poate ajuta foarte mult.

  • In strategia de web design include si dimensiunea de site specifica audientei tale - cu ajutorul Google Analytics, insa daca ti se pare prea complicat, alege direct rezolutia clasica, de 1024x768, optimizata pentru tableta si smartphone.

  • Cauta sa oferi personalitate site-ului cu ajutorul fonturilor. Alaturi de fontul ales, bannerele, logo-ul, imaginile etc. influenteaza credibilitatea site-ului tau.

  • Culorile vii influenteaza actiunile vizitatorilor – acestea joaca un rol foarte important in crearea unei dorinte in psihicul uman. Acestea trebuie sa ofere armonie, concentrare a informatiilor, precum si energie. Important este sa alegi maximum 3 culori contrastante pentru a oferi site-ului tau dinamism.

  • Butonul Call to Action trebuie plasat vizibil – fie ca este un formular pentru a fi contactat, fie abonare la newsletter, review sau comanda acum.

  • Crearea de pop-up-uri – reprezinta un efort de marketing traditional, impreuna cu cel digital, care permite imbunatatirea ratei de conversie prin stimularea la o actiune: fie de abonare la newsletter, contact, review sau cumparare de produse/servicii.

  • A/B Testing – presupune testarea mai multor pagini de destinatie, pentru a o stabili pe cea care ofera cele mai multe conversii.

In crearea de pop-up-uri, orice detaliu il poate face pe utilizator sa cumpere produsul/serviciul pe care il oferi. De aceea, o imbinare unica a culorilor, un buton de “call to action” plasat strategic, un testimonial sau o recomandare pot avea un foarte mare impact asupra cresterii ratei de conversie.

Care sunt cele mai bune strategii de optimizare a ratei de conversie

In primul rand, strategiile de optimizare a ratei de conversie trebuie aplicate in functie de context, mai ales ca nu exista o reteta a succesului, valabila pentru toate tipurile de afaceri online.

Optimizarea ratei de conversie este un proces logic ce te ajuta sa tragi concluzii bazate pe informatiile extrase din analiza datelor oferita de Google Analytics. Practic, acestea iti spun multe despre publicul tinta, despre trendurile de pe piata, comportamentul consumatorilor (inclusiv varsta, locatia, de pe ce device se acceseaza site-ul) etc.

Optimizarea ratei de conversie este obligatorie pentru oricine urmareste maximizarea veniturilor din SEO, PPC si alte modalitati de promovare, cu scopul de a atrage vizitatorii pe site. Insa principalul avantaj al optimizarii ratei de conversie este ca iti permite sa monitorizezi mai bine ce fac vizitatorii pe site-ul tau.

Pentru cele mai bune strategii de optimizare a ratei de conversie, apeleaza cu incredere la iAgency, agentie interactiva! Cei peste 10 ani de experienta in domeniul SEO si a marketingului online si numeroasele proiecte de succes spun multe despre calitatea serviciilor pe care ti le oferim. Pentru orice nelamurire, nu ezita sa ne contactezi.