11

ian

2023

"SEO este ca un copac, da roade in timp" + alte citate la fel de inspirate

Citatele motivationale sunt foarte la moda, intrucat ii inspira pe oameni sa vada lumea cu alti ochi, sa depaseasca momentele critice si sa aiba succes in tot ceea ce isi propun. Ele se pot referi sau aplica in orice domeniu, iar articolul de fata, in care iti prezentam unele dintre cele mai graitoare ziceri despre SEO, este o dovada in acest sens. Poate parea ciudat ca optimizarea pentru motoarele de cautare se afla in centrul unor maxime, insa nu trebuie sa uitam ca, in ultimii ani, ea s-a indepartat de activitatea eminamente tehnica de la inceputuri si a ajuns, practic, sinonima cu imbunatatirea experientei utilizatorilor.

Tinand cont de timpul tot mai mare pe care il petrecem in fata ecranelor, fie ca vorbim despre smartphone-uri, laptop-uri sau tablete, este clar ca Search Engine Optimization ne afecteaza pe fiecare in parte. Pe cale de consecinta, expertii in marketing online se intrec nu numai in cele mai eficiente si rentabile tactici pentru cresterea site-urilor clientilor, ci si in aforisme prin care sa se "vanda" pe sine. Le-am selectat in continuare pe cele mai puternice dintre ele, in opinia noastra, care te vor convinge sa investesti in astfel de servicii de promovare pe internet, daca nu o faci deja:

    • "Google te iubeste doar atunci cand toti ceilalti te iubesc deja" (Wendy Piersall, antreprenor online si autor)

Astazi, pentru a ocupa primele pozitii in SERP (paginile cu rezultatele cautarilor), trebuie sa fii un brand cunoscut, sa oferi exact produsele/serviciile pe care le promiti ori sa ai un continut extrem de interesant si relevant pentru vizitatori (sau, mai degraba, toate la un loc);

    • "Motorul de cautare perfect ar intelege, practic, tot ce se petrece in lume si ti-ar oferi intotdeauna exact ceea ce ai nevoie. Dar suntem foarte, foarte departe de acest lucru" (Larry Page, unul dintre fondatorii Google)

Avand in vedere ca declaratia de mai sus a fost facuta in 2006, iar, in prezent, algoritmii Google au devenit capabili sa ghiceasca intentia de cautare a utilizatorilor, citatul co-fondatorului celui mai mare search engine din lume poate fi incadrat la capitolul predictii reusite;

    • "SEO de succes nu inseamna sa-l pacalesti pe Google. Inseamna sa te asociezi cu el, pentru a oferi cele mai bune rezultate utilizatorilor" (Phil Frost, fondatorul agentiei de marketing digital Main Street ROI)

In trecut, exista ideea unei "dusmanii" intre Google si expertii SEO. Realitatea arata, insa, ca scopul celor doua tabere este unul comun: oferirea unor rezultate cat mai relevante utilizatorilor, pentru ca acestia sa revina de fiecare data si sa converteasca (sa cumpere produse/servicii);

    • "SEO nu mai este doar numele unei meserii, ci o parte fisei postului oricui" (Rand Fishkin, co-fondator si CEO SparkToro, companie de cercetare a audientei)

In prezent, orice angajat care isi castiga existenta din activitati desfasurate online trebuie sa aiba macar minime cunostinte de SEO, pentru a face tot ceea ce este necesar ca eforturile sale sa fie incununate de succes (sa ofere o vizibilitate si un profit mai mare business-ului pe care il reprezinta);

    • "Niciun site nu poate rezista fara o coloana vertebrala puternica. Iar aceasta coloana vertebrala este SEO tehnic" (Neil Patel, expert in marketing si speaker)

Optimizarea on page poate fi privita si drept fundatia unei case: daca aceasta nu este solida din toate punctele de vedere, tot ce se va construi deasupra (comunicarea off page, brand awareness, promovarea pe social media etc.) va rezista foarte putin in picioare si se va prabusi la un moment dat;

    • "Succesul unei pagini ar trebui masurat dupa un singur criteriu: ajung vizitatorii sa faca exact ceea ce iti doresti?" (Aaron Wall, fondatorul SEOBook.com, unul dintre cele mai vechi site-uri din domeniu)

Tinand cont ca vorbim despre un business ca oricare altul, SEO ar trebui judecat intr-un mod foarte pragmatic: numai dupa rezultate. Pana la urma, scopul optimizarii nu este doar "sa ajungi numarul 1 in Google", ci mai mult decat atat: prima pozitie sa se traduca in clienti mai numerosi, conversii mai rapide si un profit crescut;

    • "SEO traditional insemna o serie de trucuri inteligente pentru a ranka cat mai sus. SEO actual inseamna sa oferi cel mai bun raspuns cautarilor" (Dario Sipos, strateg in digital marketing)

In ziua de astazi, nu mai exista "scurtaturi" pentru a ajunge pe primele pozitii in paginile celui mai mare motor de cautare din lume si a ramane acolo o perioada indelungata. Google si-a imbunatatit atat algoritmii de ranking, care implica factori din ce in ce mai numerosi, cat si mijloacele sa detecteze tentativele de a-l pacali;

    • "SEO este ca un copac: are nevoie de efort, rabdare si timp pentru a creste si a da roade vizibile" (Dr. Chris Dayagdag, CEO Marketlink Web Solutions)

Spre deosebire de Google Ads / PPC (pay per click), care ofera rezultate instantanee, insa de scurta durata, SEO este un proces continuu, care da roade dupa cateva luni si creste exponential (de aceea, nu este potrivit termenul de "campanie SEO", ci mai degraba "strategie");

    • "Un site ar trebui construit astfel incat vizitatorii sa adauge in cos cu incredere, nu sa caute pagina de contact cu confuzie" (Amit Kalantri, autor si ghostwriter)

Un scenariu precum cel din urma inseamna ca activitatea de optimizare SEO nu si-a atins scopul, in special in termeni de UX (User Experience), iar design-ul si navigarea ar trebui regandite, pentru a nu pierde clienti si pe viitor, generand astfel o rata de respingere uriasa (bounce rate);



    • "Google si SEO se afla intr-o relatie de love & hate, cu dragoste intensa, dar si certuri" (Ovidiu Joita, fondator si CEO iAgency si Jedi SEO School - prima scoala de SEO din Romania)

Google "iubeste" SEO pentru ca ofera rezultate relevante utilizatorilor, ceea ce ii face pe acestia sa se intoarca mereu si sa nu treaca la Yahoo, Bing sau alte motoare de cautare, insa si "uraste" optimizarea, pentru ca scade nevoia business-urilor de a investi in Ads (serviciu care genereaza miliarde de dolari pentru acest search engine).

Ai decis sa investesti in servicii SEO? Iata de ce sa alegi iAgency!

Detii un business online si, pana sa citesti randurile de mai sus, erai intr-o relatie de love-hate cu ideea de a investi in SEO, dar acum te-ai convins sa o faci? Iata de ce sa alegi iAgency:

- avem o experienta de peste 15 ani pe piata, timp in care am lucrat pentru sute de proiecte din Romania si strainatate si am adaptat strategia pentru fiecare, in conformitate cu zecile de update-uri de algoritmi ai lui Google la care am fost "martori";

- Ovidiu Joita este unul dintre cei mai vechi, priceputi si recunoscuti oameni de digital marketing din Romania, iar el se ocupa personal de strategia pentru fiecare proiect nou care ni se alatura;

- avem o echipa pluridisciplinara, formata din manager, assistant manager, specialisti SEO, content QA, media planneri si senior copywriteri, fiecare cu know-how-ul si abilitatile necesare pentru una sau mai multe dintre activitatile de marketing online;

- portofoliul nostru include brand-uri recunoscute la nivel national, precum Melkior, Christian Tour, Provident, Bookzone, Clinicile Dr. Leahu, Bei Ce Vrei, Elvila, Success Academy si Brightway. Te asteptam sa ni te alaturi!