Marketing digital 2016 – Tips & Tricks

30

dec

2015

Marketing digital 2016 – Tips & Tricks

Spunem ADIO lui 2015, un an in care schimbarea a fost cuvantul de ordine. Si cum la fiecare sfarsit de an ne facem o lista cu obiectivele pentru anul ce urmeaza, este imperativ sa ne stabilim si o strategie pentru marketingul digital in 2016. De aceea, ti-am pregatit o mica lista cu sfaturi de care trebuie sa tii cont cand alegi sa trimiti informatii despre ofertele si serviciile tale colaboratorilor sau clientilor sau modul in care alegi sa comunici.

Industria de marketing digital este foarte complexa si volatila, insa pentru 2016, trendurile sunt deja stabilite. Va fi un an in care video va fi la putere, in care oamenii sunt tot mai conectati la smartphone-uri si vor avea un comportament de cumparare si mai complex decat in alti ani.

Pentru inceput, trebuie sa tii cont de:

  • Add-urile video vor domina – desi nu sunt un lucru nou si avem deja canale dedicate lor (precum Youtube, Vimeo), pentru 2016, Facebook si Bing vor oferi servicii de promovare video. Va fi un an diferit si pentru ca Google va initia advertising prin video SERP. Adica este un semn ca userii accepta tot mai mult continutul video si renunta la reclamele plictisitoare, unde au de parcurs un text sau o imagine cu foarte mult continut.

  • Viitorul inseamna mobilitate maxima, la costuri minime – in 2016, conform Google, peste 80% dintre persoane isi vor verifica e-mailul pe telefonul mobil. Pentru asta, anul viitor developerii de aplicatii se vor concentra pe crearea a ceva unic, nou, prin care fiecare posesor de smartphone sa aiba acces la contul bancar, la un sistem de sanatate, sa renunte la cardurile pe care le au in portofele si, poate, chiar vor relansa, cu si mai mult succes, plata cu telefonul mobil.

  • Digitalul va trece la o altfel de optimizare – Desi SEO si PPC sunt extrem de cunoscute, 2016 va marca trecerea catre un al nivel al optimizarii. Cu alte cuvinte, asistentii digitali precum Siri si Cortana, desi vor folosi mijloacele traditionale de cautare (Google, Bing), in anumite situatii, ei vor miza mai mult pe un format care va face ca informatia despre business-uri sa fie accesibila si usor de gasit, fara a te duce direct in site. Practic, vei intra prima data in contact cu recenziile si feedback-ul clientilor despre un produs sau serviciu si abia dupa ce consideri ca informatia este relevanta, te va duce catre site-ul aferent.

  • Tehnologia care se poarta va fi la putere – odata cu aparitia smartwatch-urilor, acestea au inceput sa schimbe ideea de marketing online si sa o conduca mai mult catre marketingul digital real, palpabil, prin care oamenii intra in contact direct cu un produs sau serviciu apoi isi povestesc experienta. Cu alte cuvinte, se lucreaza la un prototip de smartwatch care va aparea in anul 2016 (nu este specificata o data anume), inzestrat cu propriul browser, ceea ce va face ca un consumator/potential client sa vada un anume produs sau serviciu, de care este interesat, apoi sa i se ofere posibilitatea sa il testeze pentru a imbunatati si mai mult decizia de cumparare. Deci, iti place un produs, vrei sa vezi ce beneficii iti aduce, iar firma care il creeaza va veni spre tine, iti va raspunde la intrebarile legate de produs/serviciu si ti-l va oferi palpabil. Specialistii americani in marketing digital sustin ca acest aspect va imbunatati si mai mult relatia client-companie si, totodata, va duce la cresteri semnificative ale vanzarilor online. Asteptam cu mare interes sa se produca o schimbare si sa vedem care va fi parcursul acestui demers.

  • Google Knowledge Graph va revolutiona cautarile

Acesta este un algoritm, lansat in 2012, gandit sa imbunatateasca rezultatele generate de motorul de cautare cu informatii ce tin cautarea semantica. Knowledge Graph are o baza de date constituita din peste 570 milioane de locuri, obiecte, lucrari, etc. si 18 miliarde de date concrete si relatii dintre obiecte diverse.

Cu alte cuvinte, acest algoritm le va permite utilizatorilor sa caute oameni, lucruri, locuri pe care Google le cunoaste si sa primeasca pe loc informatii relevante pentru cautarea facuta. Practic, Google prinde viata prin inteligenta colectiva a internetului si ofera rezultate/perspective mai umane ale cautarilor.

Google spune ca datorita Knowledge Graph, cautarea Google este mai eficienta si ofera 2 motive:

1. Ofera profunzime cautarii si un sens mai larg - desi cuvintele sau descrierile pot fi ambigue, Google poate intelege diferenta si restrange cautarile pentru a oferi exact informatia care il intereseaza pe utilizator.

2. Genereaza cel mai bun rezumat al cautarii - apare in partea dreapta a ecranului, unde poti regasi cele mai importante informatii despre o somitate. Spre exemplu, daca dai cautare pe Google.com la Da Vinci, in partea dreapta a ecranului va aparea un scurt rezumat in ceea ce priveste: cateva poze de-ale pictorului, o scurta biografie, operele cele mai cunoscute cu nume si poze si sugestii (poate vrei sa gasesti o alta personalitate). In cazul de fata, sugestiile ar fi - Michelangelo Buonaroti, Leonardo di Caprio, Rafael, Vincent van Gogh si Pablo Picasso.

Acesta nu doar ca va modifica modul in care se fac cautarile in Google, insa ii va afecta si pe cei care au site-uri. Pentru ca Knowledge Graph face un rezumat cu cele mai importante informatii despre un produs/serviciu, utilizatorul nefiind obligat sa mai intre pe site pentru mai multe informatii. Asta va duce, bineinteles, si la scaderea traficului, la o promovare online si un branding care va dura mai mult timp si poate, nici asa, nu se vor obtine rezultatele scontate.

Ca orice element, cat de cat nou, pe piata din Romania, multi confunda marketingul digital cu cel traditional. Apoi se nasc intrebari tarzii despre ce inseamna cu adevarat si de ce el nu apare ca o sub-ramura a marketingului cel stiut de toata lumea.

In primul rand, marketingul digital reprezinta totalitatea eforturilor pe care o agentie interactiva le face pentru a promova un brand si a gestiona relatiile sale cu clientii potentiali, vechi si noi, prin intermediul online-ului. Spre deosebire de marketingul traditional, cel digital este cat de cat nou pe piata din Romania si nu are un cod de bune practici. De aceea, este foarte important ca atunci cand alegi o agentie interactiva sa se ocupe de asta, sa aiba experienta, expertiza si proiecte care sa vorbeasca de la sine despre calitatea serviciilor pe care le presteaza.

In al doilea rand, iAgency, cu o experienta de peste 10 ani ca agentie interactiva, iti asigura succesul prin faptul ca analizam tendintele, ne documentam si realizam strategii de marketing digital personalizate, in functie de fiecare client in parte. Pentru noi, nu exista o reteta a succesului aplicabila pentru toti clientii, ci mizam pe unicitate, servicii ireprosabile, continut de cea mai buna calitate, imagini sugestive, impachetate cat mai bine, astfel incat sa atraga atentia cat mai multor persoane.

In plus, lucrand cu iAgency, agentie interactiva, vei obtine urmatoarele beneficii pentru tine si afacerea ta:

  • Managementul reputatiei

  • Interactiune cu publicul-tinta

  • Notorietate pozitiva – stim cat de important este pentru tine si afacerea ta sa ai recenzii pozitive, iar word-to-mouth sa spuna numai lucruri bune despre tine.

  • Feedback continuu – atat din partea publicului, care iti va pune intrebari despre tine si activitatea ta, cat si tu catre ei, pentru ca este foarte important sa se stabileasca o relatie de interactiune continua. Astfel, vei capata feedback-ul dorit, fie el pozitiv sau negativ, cu ajutorul careia iti poti schimba/imbunatati strategia de marketing digital.

  • Branding – Tu cum vrei sa te cunoasca lumea? Stabilim impreuna punctele forte, cuvintele-cheie si alcatuim un plan complex de marketing digital, care sa iti aduca cele mai mari satisfactii.

Suntem strategi in Marketingul Digital

Munca noastra presupune cercetare si analiza, monitorizare si masurare, precum si intelegerea noilor tehnologii si integrarea acestora in strategia de marketing digital, in vederea imbunatatirii rezultatelor. Apoi iti aducem cele mai bune solutii de promovare online a business-ului, in raport cu obiectivele pe care le ai: de la awareness, la engagement din partea publicului tau tinta. Adica ne folosim de un mix de canale de comunicare online, facem un continut unicat, eficient, adaptat specificatiilor din brief.

Apoi, in functie de context, ne folosim de:

  • promovarea de tip pay per click - AdWords, Facebook Ads sau LinkedIN Ads;

  • social networking - construim imaginea brandului, relatia cu clientii sau gestionam problemele aparute in urma interactiunii cu brandul

  • e-mail marketing - aflat in topul canalelor generatoare de vanzari online;

  • campanii media – folosim cele mai populare bloguri si publicatii online;

La fel de important este si procesul de imbunatatire a experientei vizitatorilor pe un site. Website usability este unealta prin care incercam sa convingem clientii cat de important este site-ul in cresterea ratei de conversie si prin care putem explica reusita/esecul campaniilor de promovare, a modului de implementare si de derulare a acestora. Asa putem imbunatati si mai mult costumer lifetime value, prin cresterea ratei de conversie si a satisfactiei utilizatorilor care intra pe site.

Daca ai nevoie de servicii specializate marketing digital, apeleaza la iAgency, agentie interactiva. Suntem mai mult decat bucurosi sa te putem ajuta.